! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
18
Heb ik gedaan maar kan dit : C:\Users\frans\Desktop\Windows\WindowsUpdate.log niet vinden
Excuus, de map Windows hoorde er niet te staan. De bijlage is prima.

Doe het volgende:
  • Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
  • Er verschijnt een zwart venster.
  • Kopieer onderstaande code en plak deze in het zwarte venster. Druk daarna op de ENTER-toets.
    reg query HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /s > 1.txt && notepad 1.txt
  • Na afloop zal Notepad verschijnen met het resultaat.
  • Post het bestand 1.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Als ik de instructie opvolg zie ik onderstaande

Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\WINDOWS\system32> reg query HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /s > 1.txt
&& notepad 1.txt
Error reading or writing history file 'C:\Users\frans\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\PowerShell\PSReadline\ConsoleHost_history.txt': Toegang tot het pad C:\Users\frans\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\PowerShell\PSReadline\ConsoleHost_history.txt is geweigerd.
At line:1 char:97
+ ... \Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /s > 1.txt && notepad ...
+                                                                ~~
The token '&&' is not a valid statement separator in this version.
    + CategoryInfo          : ParserError: (:) [], ParentContainsErrorRecordException
    + FullyQualifiedErrorId : InvalidEndOfLine

PS C:\WINDOWS\system32>
20
Je hebt PowerShell gestart, niet de Opdrachtprompt.
Je kan Opdrachtprompt ook starten middels het vergrootglas-icoon naast de start-knop.
Typ CMD in de zoekbalk, rechtsklik op Opdrachtprompt[/b[ in de lijst en kies Als administrator uitvoeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Kan de prompt niet openen als administrator. Zoeken doet het niet en als ik bij uitvoeren cmd typ krijg ik geen keuze  
23
- Sluit alle openstaande programma's.
- Druk de linker SHIFT-toets in en houd deze ingedrukt. Rechtsklik nu ook op Start - Afsluiten of afmelden - Opnieuw opstarten.
- De computer wordt nu herstart
- Als het goed verschijnt er een blauw scherm met een aantal keuzes in de vorm van lichtblauwe tegels. De SHIFT-toets kan je nu loslaten.
- Klik op Problemen oplossen. Afbeelding - Klik op Geavanceerde opties.
- Klik op Opdrachtprompt.
- De computer zal nu herstarten met de melding "Opdrachtprompt voorbereiden".
- Kies je accountnaam/loginnaam en voer het wachtwoord in als daarom gevraagd wordt. Windows toont nu enkel een blauw scherm met een zwart venster.

Typ in het zwarte venster DISM /image:c:\ /cleanup-image /revertpendingactions en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een foto van het zwarte scherm.
Herstart de computer.
Windows zal nu weer normaal opstarten.
Upload de foto die je gemaakt hebt naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Herstart de computer in normale mode.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
28
Ik krijg de melding
Farbar recovery scan tool reageert niet.

programma is aan het controleren op update
Ik krijg sterk de indruk dat onedrive voor bedrijven de verbindingen met een aantal internet pagina's blokkeert.
29
programma is aan het controleren op update
Als het goed is wordt deze controle na een tijdje afgebroken en zal de tool verder gaan.
Zo niet, verbreek dan tijdelijk de internet verbinding en start de tool nogmaals. Na de scan kan je de internetverbinding herstellen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”