! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
1
Hallo,
Ik kan windows niet updaten. KB4088776, KB4056892, KB4090914,  KB4056892, KB4088785,  KB4056892,  KB4074595 en KB4056887
U moet opnieuw opstarten om de inbstallatie te voltooien.
Besturingssysteem windows 10 home 1709,
64 bit
Bvd Frans
2
en wat gebeurt er dan als je windows opnieuw opstart?
dat doe je zo: ga naar startknop, klik afsluitmenu open en kies dáár de optie 'opnieuw opstarten'. 
3
Er gebeurt niets het probleem blijft. opnieuw opstarten al heel vaak gedaan. Dir probleem heeft mij destop al maanden.
4
gemakshalve het volgende gekopieerd van pc-helpforum.be:

Ga via Start naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Probleem oplossen (zie linker kolom).

 Klik op Windows update (rechter kolom) en klik op Probleemoplosser uitvoeren. Helpt dat?


Type cmd in “Windows zoeken”


·        Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren.


·        Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:


net stop bits


net stop wuauserv


rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution


net start bits


net start wuauserv


 


Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

 


Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.

Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.

Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!




Herstart de computer en laat naar updates zoeken.
7
Krijg nu na updaten en opnieuw opstarten: 2018-03 Cumulatieve update voor op windows 10 version 1709 for x64 systemen (KB4089848) De installatie is mislukt.
9
Mijn excuses voor de late reactie maar de laatste tijd heb ik heel weinig tijd.
Probleem blijft helaas bestaan, zelfs na handmatig KB4089948 downloaden. De melding "Uw apparaat loopt risico omdat het is verouderd en belangrijke veiligheids- en kwaliteitsupdates ontbreken. Werk het apparaat bij, zodat Windows veiliger wordt. Selecteer deze knop om aan de slag te gaan:"
13
Doe eens het volgende:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Prima gedaan.
In je 1e bericht zeg je dat je deze melding krijgt:
U moet opnieuw opstarten om de inbstallatie te voltooien.
Is dat nog steeds ?

Klik op het vergrootglas-pictogram naast de start-knop.
Typ POWERSHELL in het invoerveld.
In de lijst erboven verschijnt nu "Windows PowerShell".
Rechtsklik hierop en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een blauw venster.
Typ in het blauwe venster Get-WindowsUpdateLog en druk dan op de enter-toets.
Er verschijnt nu allerlei tekst in het blauwe venster. Wacht tot je de melding ziet "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log"
Daarna kan je het blauwe venster sluiten.

Voeg het bestand C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\Windows\WindowsUpdate.log toe als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”