Plaats reactie
1
Door gebruik van Patch My PC kwam ik achter een vreemd probleem op mijn pc. Ik dacht eerst dat het aan PMP lag maar dat is niet het geval.

Het blijkt dat de Windows Uninstalleer niet de juiste versie weergeeft van de geinstalleerde applicatie.
Dit is onder andere het geval van Teamspeak client die nu bij mij bij "Programma's en onderdelen" versie 3.1.7 aangeeft terwijl 3.1.8 al een paar dagen geinstalleerd is.
Nu zou je kunnen stellen dat het een ietwat slechte programmering van TS 3 client zou kunnen zijn, maar dit euvel doet zich dus ook voor bij:
CPUID CPU-Z MSI 1.78
Malwarebytes versie 3.3.1.2183  -  3.3.1.2183
NVIDIA PhysX
OBS Studio  -  20.1.3

Je zou toch niet van bijv. MSI, Malware Bytes en Nvidia verwachten dit soort fouten te maken.
In de applicaties zelf wordt overigens wel de juiste (nieuwere versie dan hier vermeld) aangegeven.

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt of nog beter.... hoe dit te fixen?
Greetings, Black Tiger.
2
Een reden zou kunnen zijn dat de oudst gemelde versie oorspronkelijk geïnstalleerd is.
Als een programma geupdate wordt, wordt niet altijd de versie in de softwarelijst bijgewerkt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Het blijkt inderdaad toch aan de programmering te liggen. Als een programma vanuit het programma zelf geupdate wordt naar een nieuwe versie, zoals dus bij Malware Bytes en OBS het geval is, dan blijkt dat deze het versienummer in de installer niet bij werkt.
Als je hem update door het programma nieuw te installeren gebeurt dat wel. Feitelijk dus een beetje slechte programmering van de makers.
Bij MSI CPUID-Z is dat wel het geval, maar daar was de oorzaak dat ze de oude versie niet verwijderen uit de installer zodat er een dubbele entry ontstaat.
Nvidia was nog niet geupdate dus staat hier onterecht bij in dit lijstje.

Kortom, Teamspeak en Malware bytes mogen hun programmering wel eens verbeteren. :D
Greetings, Black Tiger.
4
Feitelijk dus een beetje slechte programmering van de makers.
Ik had het zelf al eens meegemaakt als programmeur. Blijkbaar zijn er nog andere die dat over het hoofd zien. :whistle:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Het is natuurlijk niet meteen het belangrijkste en ik ben geen programmeur maar heb het wel eens geprobeerd. Veeeel werk al die code. Dus het is eigenlijk ook weer niet zo verwonderlijk dat het over het hoofd gezien wordt. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”