Plaats reactie
1
Hoi, de PC van mijn vrouw is bijzonder traag.
Opstarten duurt lang, het openen van mail duurt lang, klikt men op nieuw bericht betekent wachten, bijlage opnemen betekent ook geduld tonen.
Het lijkt wel alsof de PC na elke opdracht veel tijd neemt voor de verwerking.
Ik heb met Ccleaner de opstartprogrsamma's in beeld gebracht, zie bijlage.
Windows 10 Home verie 1709 build 16299.248.
Kaspersky Free en MBAM hebben niets gedetecteerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
schakel in dat overzicht eens alles uit, behalve windows defender, (al het andere is niet nodig om windows zijn werk te laten doen!)
ga dan start-afsluitmenuutje en kies dáár de optie 'opnieuw opstarten' (nb alléén op die wijze zal windows zichzelf opnieuw dus van scratch en zonder alle uitgeschakelde rommel) in het geheugen opbouwen.
helpt dat dan kun je door selectief weer inschakelen van wat jij belangrijk vindt om mee op te starten, de boosdoener ontdekken.
helpt dat niet dan gaan we je harde schijf testen 
3
Bedankt voor je hulp. Ik heb je advies uitgevoerd. Volgens mij is de PC nog steeds (te) traag. Heb scancircle.com gedraaid, resultaat geen aanbevelingen of kritieke punten.
5
Ik heb de trial versie gedownload. Wordt er na "start" voor read en write een logbestand aangemaakt? Volgens mij startte het programma na installatie automatisch. Of moet men voor elk item "start" uitvoeren, nog onduidelijk.
8
Bijzonder mooi programma, vanmorgen opnieuw gestart.
Error scan (damaged blocks): 0,0%
Health: alles heeft status ok.
Dus alles lijkt me goed. 
9
dan is dat aspect in elk geval uitgesloten.
wellicht weet iemand nog een weggetje om de boel verder te testen...
maar wat je nog wel eens tegenkomt: zit je zomaar een antivirus in de weg, en dat kan bij kaspersky ook gebeuren.
oftewel: schakel kaspersky eens uit zodat je pc na een echte herstart daardoor niet belast wordt.
10
Ik heb de harde schijf gedefragmenteerd. Volgens mijn vrouw is het probleem van trage pc nu verholpen.
Bedankt voor de gweldige support, echt klasse hoor! 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”