Trage PC

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#1

23 feb 2018 10:55

Hoi, de PC van mijn vrouw is bijzonder traag.
Opstarten duurt lang, het openen van mail duurt lang, klikt men op nieuw bericht betekent wachten, bijlage opnemen betekent ook geduld tonen.
Het lijkt wel alsof de PC na elke opdracht veel tijd neemt voor de verwerking.
Ik heb met Ccleaner de opstartprogrsamma's in beeld gebracht, zie bijlage.
Windows 10 Home verie 1709 build 16299.248.
Kaspersky Free en MBAM hebben niets gedetecteerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 771
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

#2

23 feb 2018 12:13

schakel in dat overzicht eens alles uit, behalve windows defender, (al het andere is niet nodig om windows zijn werk te laten doen!)
ga dan start-afsluitmenuutje en kies dáár de optie 'opnieuw opstarten' (nb alléén op die wijze zal windows zichzelf opnieuw dus van scratch en zonder alle uitgeschakelde rommel) in het geheugen opbouwen.
helpt dat dan kun je door selectief weer inschakelen van wat jij belangrijk vindt om mee op te starten, de boosdoener ontdekken.
helpt dat niet dan gaan we je harde schijf testen 
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#3

23 feb 2018 15:03

Bedankt voor je hulp. Ik heb je advies uitgevoerd. Volgens mij is de PC nog steeds (te) traag. Heb scancircle.com gedraaid, resultaat geen aanbevelingen of kritieke punten.
Gebruikersavatar
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 771
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

#4

23 feb 2018 16:42

draai hdtune eens: http://www.hdtune.com/  je kunt de trialversie nemen.
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#5

23 feb 2018 18:38

Ik heb de trial versie gedownload. Wordt er na "start" voor read en write een logbestand aangemaakt? Volgens mij startte het programma na installatie automatisch. Of moet men voor elk item "start" uitvoeren, nog onduidelijk.
Gebruikersavatar
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 771
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

#6

23 feb 2018 21:18

kijk met name naar de beoordeling onder 'health' en doe een errorscan
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#7

23 feb 2018 21:32

Een logbestand wordt dus niet aangemaakt?
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#8

24 feb 2018 10:05

Bijzonder mooi programma, vanmorgen opnieuw gestart.
Error scan (damaged blocks): 0,0%
Health: alles heeft status ok.
Dus alles lijkt me goed. 
Gebruikersavatar
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 771
Lid geworden op: 07 sep 2013 12:05
Kennisniveau: (2) Ervaren

#9

24 feb 2018 11:37

dan is dat aspect in elk geval uitgesloten.
wellicht weet iemand nog een weggetje om de boel verder te testen...
maar wat je nog wel eens tegenkomt: zit je zomaar een antivirus in de weg, en dat kan bij kaspersky ook gebeuren.
oftewel: schakel kaspersky eens uit zodat je pc na een echte herstart daardoor niet belast wordt.
Gebruikersavatar
Hermie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jan 2018 14:30

#10

26 feb 2018 09:29

Ik heb de harde schijf gedefragmenteerd. Volgens mijn vrouw is het probleem van trage pc nu verholpen.
Bedankt voor de gweldige support, echt klasse hoor! 
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”