Plaats reactie
1
Ik wil graag dat m'n taakbalk werkt zoals dat in Windows 7 het geval was.
Dus bij full-screen games niet meer zichtbaar, tenzij ik het spel op full-screen windowed mode zet, maar bijvoorbeeld bij het kijken naar Youtube filmpjes wel zichtbaar.

Sinds W10 is bij fullscreen Youtube de taakbalk ook echt weg. Ook was al een paar keer m'n muis niet meer zichtbaar, zelfs als ik er mee bewoog. Het zou kunnen dat die dan op m'n tweede scherm stond maar zover naar rechts heb ik er niet mee bewogen. Normaliter kon ik met die taakbalk nog fijn alles zien of snel even op m'n mail of softphone klikken onder het afspelen van een youtube filmpje. En dus ook de muis sneller terug vinden. :)
Vandaar graag die oude functionaliteit terug. Is dat nog ergens in te stellen?

Linker beeldscherm is beeldscherm 1 en staat ook ingesteld als hoofdscherm.
Greetings, Black Tiger.
3
Dank je maar dat is echt een ander probleem.

Als ik Chrome of Firefox gemaximaliseerd heb, dan is er niets aan de hand dan is de Windows taakbalk gewoon aanwezig dus dat is geen issue.
Als ik in Firefox of Chrome of IE naar Youtube ga en daar een filmpje open en dat maximaal zet, dan is de taakbalk pleitmans.

Dat ligt niet aan de browser maar dat is gewoon een nieuwe feature van Windows 10, dat is tegenwoordig standaard had ik gelezen.
In W7 bleef de Windows taakbalk gewoon staan als je een Youtube filmpje maximaliseerde. Dat wil ik nu graag ook.
Dus er zal in W10 wel ergens een bitje omgezet moeten worden.
Greetings, Black Tiger.
4
Al bij Instellingen - Persoonlijke instellingen - Taakbalk gekeken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Yep, daar had ik al zo'n beetje alle instellingen afgestruind, zelfs nog wat ik via Google gevonden had, tips als transparantie uitschakelen etc. helpt niet.
Heb jij geen windows 10 dan of is die taakbalk gewoon zichtbaar bij jou als je een Youtube filmpje full-screen afspeelt?
Greetings, Black Tiger.
6
Hier gebeurt hetzelfde als jij beschrijft.
Blijkbaar heeft Microsoft de optie om de taakbalk zichtbaar te houden achter de schermen uitgeschakeld.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Ja ik schreef, al het is een nieuwe feature van MS om in full-screen dus ook full-screen te geven zonder taakbalk.
Misschien is er nog wel een bitje wat dat kan omzetten, maar schijnbaar niet. De enige work-around wat ik tegen kwam (behalve het bekende alt-tab dan) is om eens op de Windows toets te drukken.
Maarja wie weet misschien komen we ooit nog wel een keer iets als bijv. een register tweak tegen die dat kan fixen.
Toch bedankt voor het meedenken!
Greetings, Black Tiger.
8
hier (w7!, dus niks nieuws onder de zon...) hetzelfde: volledig browserscherm laat taakbalk staan, maar volledig-scherm-weergave van youtube of vergelijkbare filmpjes-sites verbergt de taakbalk.
9
Dan moet dat toch met een update gekomen zijn of zoiets? In december had ik nog W7 draaien en met een full-screen scherm op youtube had ik er gewoon de taakbalk nog onder zitten. Vreemd.
Greetings, Black Tiger.
10
kan het je nog sterker vertellen: op een xp-machine die aanstond want even nodig voor iets, doet ie precies hetzelfde: bij browser + f11 blijft de taakbalk in beeld, en bij volledig scherm in bijv. youtube is ie foetsie.
en deze machine is dus al jaren updateloos...
11
Huh? Vreemd. Als ik op browser + F11 klik is de taakbalk ook weg, maar dat hoort ook zo eigenlijk.

V.w.b. Youtube heb ik de oorzaak van het probleem gevonden, dat ligt grotendeels aan mijn geheugen. Eens even zien in welke hoek ik me kan gaan staan schamen... :-[ :-[ :eek:

Viel me opeens in dat m'n dochter ook nog een oude XP machine had staan, daar werkte het ook zoals jij aangeeft. Maar ik weet toch zeker dat ik normaliter veel keek maar dan die taakbalk had.
Dus nog eens goed nadenken waar ik het meeste mee gekeken heb de afgelopen maanden. Dat was met VLC.
Met VLC blijf inderdaad wel de taakbalk onderin staan met gemaximaliseerd beeld en moet je apart nog eens dubbelklikken voor echt fullscreen zonder taakbalk. LoL.

Toch weet ik 100% zeker dat ik met regelmaat ook Youtube video's bekijk in full-screen met de taakbalk aanwezig. Bij toeval kwam ik bij verder zoeken op een site terecht waar het antwoord stond.
Feit is dat ik over het algemeen naar Youtube kijk via andere sites, die de embed code gebruiken. En ziedaar, full screen zonder taakbalk als je direct vanaf Youtube kijkt:

en zoals het vaak via websites gaat:
https://www.youtube.com/embed?v=RJCMq1kpXOk
en daarom dacht ik dus dat het altijd zo werkte, kwestie van via een andere plek kijken. Het "embed" maakt het verschil.

Ik zet het correcte antwoord toch even bij jou Falstring omdat jouw onderzoek ook via XP er toe geleid heeft dat ik verkeerd zat te denken en ook gevonden heb waarom. ;)
Greetings, Black Tiger.
13
Op een Windows 7 machine gaat youtube hier in volledig scherm. druk je dan op de Windows toets dan verschijnt de taakbalk erover.
Op een Windows 10 machine nog niet kunnen testen, deze is momenteel met een update bezig en dat duurt even...
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”