Plaats reactie
1
Onlangs had ik een probleem met windows 10 op m'n PC. Hij bleef in een blauw scherm hangen met de tekst windows voorbereiden, sluit pc niet af.
Uiteindelijk een systeemherstel gedaan waarbij de vorige windows versie werd terug gezet. Deze heeft zich automatisch weer naar de nieuwste windows 10 versie ge update maar nu heb ik het probleem dat bepaalde updates niet geinstalleerd kunnen worden daar de schijf vol is.
Ik heb een 256 gig ssd als systeemschijf. Hierop is alleen windows en windows office (bepaalde onderdelen) geinstalleerd. Het kan toch nhiet zo zijn dat alleen windows en office deze 256 gig helemaal vol zetten ? De mappen met documenten en afbeeldingen heb ik al naar een andere schijf verplaatst om zo weer ruimte vrij te krijgen. Het vreemde is dat ik zo vele gig aan documenten etc heb verplaatst maar toch bij een volgende opstart de ssd weer helemaal vol staat.
Een tweede probleem dat zich voordoet is dat windows defender zich automatisch uitschakeld. Ik krijg telkens een melding dat ik defender moet inschakelen.
Wat kan hier loos zijn ?
2
Ga naar http://portableapps.com/apps/utilities/treesize-free-portable en klik op de groene knop Download 4.1.2
Het bestand TreeSizeFreePortable_4.1.2.paf.exe wordt dan gedownload.
Start het programma en volg de installatie-aanwijzingen.
Na afloop plaats het vinkje zodat het programma gestart wordt en klik dan op "Finish".
In het venster van TreeSizeView, klik op menu Scan en selecteer station C:.
Wacht nu geduldig tot het scannen klaar is.
Na het scannen maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Let op: Dit afbeeldingsbestand kan persoonlijke informatie tonen (bepaalde mapnamen). Als je dit niet in dit topic wilt plaatsen, post de downloadlink naar het afbeeldingsbestand dan in een privébericht.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Je hebt het nu gestart vanaf de F: schijf.
Plaats het bestand op je C: schijf en start het daar. Lukt het dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Het diskgebruik, in combinatie met het feit dat de virusscanner wordt uitgeschakeld kan wijzen op malware (waar ik overigens zelden iets over lees)
Hier wordt het echter wel gemeld met een eventuele aanpak: https://superuser.com/questions/936811/ ... l-capacity
Op een ander forum heeft ook iemand gemeld dat hij veel diskruimte (200 GB) verliest. De oorzaak hebben we echter nog niet gevonden.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
6
Vanaf de C schijf lukt niet. Wat ik er ook van verwijder, ik blijf de melding krijgen dat de schijf helemaal vol is.
Sinds gisteravond is er een nieuw, misschien zelfs wel een serieuzer, probleem opgetreden. Na enkele minuten reageert het draadloos toetsenbord en muis niet meer. Krijg een melding dat het usb apparaat in windows een conflict veroorzaakt. Aanvankelijk werkte het wel nog op een andere usb poort, later op geen enkele meer.
Ik moet eens kijken of ik van iemand een toetsenbord en muis kan lenen om te kijken of zich dit probleem hier ook mee voordoet.
Begin het idee te krijgen dat er een serieusprobleem is (virus ?)
7
Herstart de computer in Veilige modus.
Doe een volledige systeemscan met Avast en geef het resultaat hiervan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Blijkbaar ergens een bitje omgevallen waardoor de schijfruimte verkeerd berekend werd.
Kijk het een paar dagen aan en meld daarna hoe het gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Ja, heel vreemd. 
Ik zal het een aantal dagen aankijken en zien wat er gebeurd.
Mocht ik weer problemen ondervinden dan meld ik me weer.
In elk geval nogmaals bedankt.
12
Probleem wederom opgetreden. Vanochtend aantal keren nieuwe start gedaan dmv forceren. Uiteindelijk had ik 128 gig vrij op de c schijf.
Net kijk ik, nog maar 9 gig vrij terwijl ik niets verder geinstalleerd heb..
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a748e8912c77/5a748e89055a6-HDD.jpg
Ik heb wel nog de treesize portable kunnen installeren en de c schijf laten scannen:
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a748e4fbe5e7/5a748e4fb2b8c-treesize1.jpg
13
Wat ik denk te zien is dat er 50 GB in de root van de Windows map wordt weergegeven. Zowel in posting #8 als #12, waarbij #12 twee keer 50 GB fout geeft.
Als dat van het ene op het ander moment gebeurt vraag ik me af of je HDD nog OK is. Defecte elektronica kan rare effecten geven.
Wat ik in posting #5 aangaf mbt het probleem op het andere forum: ook daar lijkt de HDD defect te zijn, al geeft het analysetool van de fabrikant daar géén fouten aan. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gevonden wordt. Je kunt immers niet op alles testen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
14
Ok, dus het zou goed kunnen dat de ssd (c schijf) defect is. 
Wat ik zo vreemd vind is dat de computer niet meer normaal opstart. Telkens als ik opstart krijg ik eerst het blauwe scherm te zien met de vermelding dat windows voorbereid wordt. Dat kan enkele minuten tot veel langer duren aleer windows verder opstart.
15
Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”