! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
17
Terugkoppeling "rode en blauwe tekst":

Volgende oplossing werd voorgesteld maar heeft helaas niet geholpen  :confused:

Meestal doet dit zich voor door groepsinstellingen. Volg alsjeblieft de onderstaande stappen om te proberen dit probleem op te lossen:
 
Laten we eerst deze policy controleren: 
1. Druk op de Windows toets+R, typ gpedit.msc en druk op Enter
2. Ga naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows Onderdelen >Gegevensverzameling en preview-versies
3. Dubbelklik in het rechter navigatievenster op Telemetrie toestaan
4. Selecteer aan de linker kant de optie Ingeschakeld en zorg dat onder Opties, de derde optieVolledig is geselecteerd en klik OK.
5. Dubbelklik nogmaals op Telemetrie toestaan en selecteer deze keer Niet geconfigureerd in plaats van Ingeschakeld. Klik OK en sluit de Editor voor groepsbeleid. Ga terug naar de plek waar je de melding kreeg en controleer of het probleem is opgelost.


Je kunt ook het volgende proberen:

1. Druk op de Windows toets+R, typ gpedit.msc en druk op Enter
2. Ga naar Computerconfiguratie Beheersjablonen Windows Onderdelen Windows Update
3. Dubbelklik in het rechter venster op Automatische updates configureren en stel de policy in opNiet geconfigureerd. Klik OK en sluit de editor voor groepsbeleid.


Als ook dat niet helpt, dan is er nog een algemene instelling die mogelijk van invloed is:
1. Open Instellingen door op de Windows toets + I te drukken.
2. Klik op Privacy en dan op Feedback & Diagnose.
3. Zorg in de sectie Diagnostische gegevens, dat de instelling op Uitgebreid of hoger staat. Niet op Basis.
4. Controleer of het probleem zich blijft voordoen.


Ik heb gevraagd of ze nog verder willen zoeken; wordt vervolgd  :read:
Groeten, Jos H
20
Via de Microsoft Community ontving ik deze info (voorgaande mogelijke oplossingen hebben niet gewerkt):

Ik heb je probleem doorgestuurd aan ons Product Specialist Team. Zij zullen het nader onderzoeken en ons hun bevindingen laten weten. Mogelijk vragen zij nog aanvullende informatie, maar het kan ook dat zij direct nog een mogelijke oplossing hebben. Ik kan niet aangeven wanneer we een antwoord van hen zullen ontvangen, en dit kan soms enkele dagen duren, maar zodra we een reactie van ze hebben zullen we weer contact met je opnemen.

Afwachten dus maar........................................ :wait:
Groeten, Jos H
22
Update:
We hebben zojuist een reactie ontvangen van ons Product Specialist Team.


Omdat de meest specifieke stappen voor dit probleem al zonder succes zijn geprobeerd adviseren zij wat meer algemene stappen om te zien of dat wellicht invloed heeft op het probleem.

Probeer alsjeblieft of het uitvoeren van de volgende stappen helpen het probleem op te lossen.

• Open de opdrachtprompt als administrator (typ cmd in het zoekvak in de taakbalk en klik met de rechter muisknop op Opdrachtprompt om dit te doen)
• Geef de volgende drie commando’s in (let op de spaties) en druk na elk commando op Enter:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
• Typ in SFC /scannow en druk op enter

Start wanneer dit voltooid is je computer opnieuw op en probeer of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

Als het probleem zich nog steeds voordoet, probeer dan of je hetzelfde probleem ondervindt in eennieuw gebruikersaccount.

Indien ook dit niet helpt, en je een ander antivirus programma gebruikt dan Windows Defender, verwijder dit dan (tijdelijk) van je computer, om te zien of dit verschil maakt. Zorg voor je dit doet wel dat je de benodigde informatie zoals account gegevens of productcode beschikbaar hebt om het terug te installeren.

Als het probleem zich ook dan voor blijft doen, laat ons dan weten of het eerder wel probleemloos werkte, en wanneer het probleem precies begonnen is. Laat ons dan ook weten of het helpt om viasysteemherstel terug te gaan naar een configuratie van voordat het probleem begon.

Laat ons alsjeblieft het resultaat hiervan weten.

Mijn antwoord:


Scanhealth, checkhealth, restorehealth en scannow uitgevoerd en laptop opnieuw opgestart.

Probleem blijft zich voordoen.

Nieuw gebruiksaccount aangemaakt --> helaas ook zonder resultaat.

Zowel G Data en Malwarebytes (afzonderlijk van elkaar) gedeinstalleerd en laptop alleen door Win Defender laten beveiligen --> helaas zonder resultaat.

Het probleem is begonnen op 5-1-2018 na de installatie van KB4056892.
Voorheen werkte het systeem probleemloos.

Er is geen systeemherstelpunt aanwezig voor deze datum (5-1-2018).

Nu maar weer wachten op een reactie...........
Groeten, Jos H
23
Hallo Jos,

Na die update had ik ook problemen mij Start knop en bepaalde voor geïnstalleerde vaste apps's zoal store, mail gingen via mijn werkbalk niet meer open.
Ik heb dit net als jou ook aangekaart en ook ongeveer de zelfde stappen als jou moeten uitvoeren en je raad het al "nee het helpt niet".
Dus ik heb die update KB4056892 laten tegenhouden door Wushowhide: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -in-window

Er bestaan twee soorten uitgeleverde updates de Delta en Cumulatieve:
2018-01 Delta-update voor op Windows 10 Version 1709 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4056892)
2018-01 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4056892)


Hun antwoord daarop is:
De cumulatieve updates bevatten voornamelijk alle eerder uitgebrachte fixes. Dit kan betekenen dat bij het installeren van deze update de computer altijd volledig up-to-date brengt. Bij het downloaden van een cumulatieve update ontvangen Windows 10-systemen alle fixes voor deze specifieke versie die beschikbaar zijn. Deze updates zijn vaak wat groter in de omvang.

Delta-updates zijn daarentegen cumulatieve updates die alleen de wijzigingen bevatten die zijn ontwikkeld sinds de vorige cumulatieve update. Met andere woorden, wanneer je elke maand cumulatieve updates installeert, hoef je de volledige update niet meer te downloaden, maar alleen de delta-update, die aanzienlijk kleiner is aangezien deze alleen de hoognodige fixes bevat.
Wat ik gedaan heb is Wushowhide gedownload en op mijn bureaublad geplaatst, daarna de KB4056892 verwijderd waarna je de pc moet herstarten.
Meteen Wushowhide gestart en die de update KB4056892 laten verstoppen (tegenhouden) daarna naar het Microsoft Update-catalogus gegaan.
Link: https://www.catalog.update.microsoft.co ... =kb4056892

Daar heb ik de volgende update gedownload: (ik heb een 64 bits systeem dat moet jij even nakijken anders moet jij die voor 32 bits hebben).
2018-01 Delta-update voor op Windows 10 Version 1709 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4056892)

Deze heb ik daarna geïnstalleerd en geen problemen ondervonden, dus misschien is dit wat voor jou om uit te proberen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Hallo,
Ik ga er mee aan de slag
Maak van tevoren wel een systeem herstelpunt voor de zekerheid.
Hou je op de hoogte!
Groeten, Jos H
25
Hallo,

Bovenstaande uitgevoerd; dit is niet goed gegaan.
Er is nu 2x KB4058043 geinstalleerd ???? en KB4056892 staat er ook weer bij (kwaliteitsupdates).
De 6892 had ik verwijderd en daarna geinstalleerd via wushowhide maar waar de 8043 update nu vandaan komt??????????
Bij overige updates zie ik 9 mislukte updates staan met de melding 0x80240034.
Ik heb geprobeerd om het systeemherstelpunt terug te plaatsen maar dit is niet gelukt.
Wat kan ik nu het beste doen?
Update 18.02 uur: na nogmaals opnieuw opstarten heeft Microsoft alle updates hersteld/opnieuw uitgevoerd.
De melding 0x80240034 is ook weer verdwenen!!
Het probleem van de rood/blauwe tekst is echter nog niet weg; nog effe wachten.............
Groeten, Jos H
26
Jos H schreef: Er is nu 2x KB4058043 geinstalleerd ????
Die heb ik ook 1x dan(16-12 2017) is die bij mij geïnstalleerd.
en KB4056892 staat er ook weer bij (kwaliteitsupdates).
Je heb deze toch eerst gedownload:
2018-01 Delta-update voor op Windows 10 Version 1709 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4056892)
De 6892 had ik verwijderd en daarna geinstalleerd via wushowhide
Via wushowhide moet je niks installeren allen deze tegenhouden:
1 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4056892)

Ga eens via je configuratie scherm > klik Programma's en onderdelen > klik links op Geïnstalleerde updates weergeven
Wat staat daar allemaal?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Volgens mij is nu alles weer goed; alleen het probleem met de rood/blauwe tekst moet nog opgelost worden......
Afbeelding
Groeten, Jos H
30
Als ik de afbeelding met een hogere resolutie plaats wordt dit niet geaccepteerd .
Het rare is dat ik de voorgaande afbeelding (bericht 27) met dezelfde resolutie heb geplaatst en dat werkt wel  :?:
De rood/blauwe tekst bij de WinUpdates wordt behandeld door het support team van Microsoft.
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”