Plaats reactie
1
In mijn netwerk zitten drie computers, een PC en twee laptops.
Alles draait op Windows 10 X64.
De PC en de ene laptop werken samen in een thuisgroep. Ik wil nu de tweede laptop daar ook bij aansluiten maar krijg na het invullen van het wachtwoord de melding dat "er op deze computer geen thuisgroep kan worden ingesteld"
Het wachtwoord is goed.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle bestanden uit de map C:\windows\serviceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking verwijderd;
- De map C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys hernoemd;
- De instellingen vergeleken (Netwerkdetectie staat AAN - Bestands- en printerdeling ingeschakeld - Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren);
- k heb op de laptop het netwerktype naar bedrijf omgezet, daarna weer tegelijk naar 'thuisnetwerk;

Dit alles heeft helaas niet geholpen en nu ben ik door de opties heen........
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Ik zou er niet eens mee beginnen. De Thuisgroep gaat namelijk verdwijnen uit Windows 10 heb ik ergens gelezen.
Dan kun je misschien beter weer een werkgroep gebruiken? Doe ik al jaren, werkt als een trein, nooit thuisgroep gebruikt. Dat wachtwoord is ook niet echt een aanvulling.

Als ik het zo lees heb je eigenlijk wel alles geprobeerd, nadat hij weer naar "thuisnetwerk" gezet is, zou de thuisgroep ook geactiveerd moeten kunnen worden.
Misschien nog een laatste poging, probeer eerst eens een map te delen, misschien lukt het daarna wel?
Greetings, Black Tiger.
3
Bedankt voor je snelle reactie.
Mappen delen gaat inderdaad, dus eigenlijk is het probleem opgelost.
Het zit me alleen dwars dat ik niet voor elkaar krijg wat gewoon moet werken.....   
Maar goed, als dat gaat verdwijnen heeft het inderdaad weinig zin er energie in te steken, dus bij deze bedankt.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Ik heb het wel eens meegemaakt, zou eens op internet kunnen gaan zoeken. Kan me heel vaag iets herinneren van ofwel een Fixit ofwel een registerfix om dat weer in orde te krijgen, maar dat is ook afwachten of dat lukt.
V.w.b. de hulp graag gedaan uiteraard!
Greetings, Black Tiger.
7
Ah bedankt! Meende me al te herinneren het hier gelezen te hebben maar kon het niet meer terug vinden. Deze is tenminste in het NL, dat scheelt weer. :)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”