Gesloten
16
Heb chkdsk c: /f /r  gedaan en deze gaf geen problemen aan.
Als de SSD van de computer die niet wil starten in een andere zit kan dit bijna niet C: zijn, aangezien C: meestal de systeemschijf is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Nee, heb de ssd er niet uitgehaald. Heb vanaf X chkdsk c: gedaan.
ik zou niet weten hoe ik een ssd eruit moet halen en ik heb geen andere computer om hem in te bouwen. Een hdd zou geen probleem zijn geweest. Heb hier ook nog een externe behuizing waar ik de hdd in had kunnen zetten.
Hoopte eigenlijk dat, als er problemen op stonden, ik dit met chkdsk zou moeten vinden. Kennelijk niet ....
Lijkt me dan toch het beste om dat systeemherstel te doen waarbij alle geinstalleerde programma's verwijderd worden en waarbij de oude windows versie wordt terug gezet.
Of is er nog een andere mogelijkheid ?
18
Een SSD uitbouwen gaat hetzelfde als een HDD.
Uitleg en filmpjes vindt je o.a hier.
Wat je ook kan doen is een nieuwe SSD kopen en Windows daarop opnieuw installeren.
Daarna je oude SSD als 2e schijf aansluiten. Is deze SSD nog te lezen, dan eerst belangrijke bestanden overzetten.
Daarna kan je proberen om met tools de oude SSD te controleren/repareren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Heb nog eens alles op 'n rijtje gezet. 
Ik weet niet zeker of de ssd defect is, dus om extra geld uit te geven aan een nieuwe .... hmm.
Een nieuwe windows installeren, dan ben ik ook alles kwijt, althans geinstalleerde programma's waar ik veel mee werk. Overige data staat op hdd's.
 Dus toch maar eens een poging gedaan om de fabrieksinstellingen te herstellen en een oudere windowsversie terug te zetten. Dit lukte prima. Binnen 15 minuten werkte de computer weer prima. Nu alleen nog alle programma's opnieuw installeren. Het enige waar ik niet aab gedacht heb is mijn emailadres bestand en oude mails die ik kwijt ben. Hopelijk kan ik daar nog iets van terug vinden.
20
Mooi dat Windows hersteld kon worden. Welke Windows versie heb je nu en werkt Windows Update normaal ?
Door de fabrieksherstel ben je waarschijnlijk je email gegevens kwijt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Ik heb nu windows 10 versie 1709 en de update lijkt goed te werken. Er zijn geen actuele updates , dus alles is geinstalleerd.
Wat de email betreft. Moet eens op zoek gaan naar Windows Livemail. Daar was ik gewend mee te werken. Daar moet ik nog ergens mijn adresboek backup van hebben.
22
Prima. Kunnen we dit topic gaan afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 10”