Plaats reactie
1
Bovenstaande update is inmiddels 6 keer gedownload en geïnstalleerd. Na het opnieuw opstarten van de computer volgt de mededeling: installatie is mislukt. Vervolgens wordt deze update opnieuw als update aangeboden enz. De begeleidende tekst luidt:

Laatste mislukte installatiepoging op ‎8-‎1-‎2018 - 0x80070bc2

Terwijl ik dit schrijf is de update opnieuw geïnstalleerd en wordt mij opnieuw (de 7e keer dus inmiddels) gevraagd om de pc opnieuw op te starten.

Mijn vraag is: "Hoe kan ik deze update installeren en deze cyclus doorbreken?" Ook handmatig installeren is overigens mislukt.
3
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Klik op het vergrootglas-pictogram naast de start-knop.
Typ POWERSHELL in het invoerveld.
In de lijst erboven verschijnt nu "Windows PowerShell".
Rechtsklik hierop en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een blauw venster.
Typ in het blauwe venster Get-WindowsUpdateLog en druk dan op de enter-toets.
Er verschijnt nu allerlei tekst in het blauwe venster. Wacht tot je de melding ziet "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log"
Daarna kan je het blauwe venster sluiten.

Voeg het bestand C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\Windows\WindowsUpdate.log toe als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Herstart de computer.
Na de herstart, wacht een paar minuten en herstart opnieuw.
Kan je daarna wel de Windows Update downloaden/installeren ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Helaas, voor de negende keer is het installeren van de update KB4056892 mislukt . De mededeling luidt steeds: Kan het installeren van de updates niet voltooien. Laatste mislukte installatiepoging op ‎8-‎1-‎2018 - 0x80070bc2. Inmiddels wordt de update voor de tiende keer aangeboden.
9
Als je de computer inmiddels 2 keer achtereen herstart hebt, zonder tussendoor de update te installeren, probeer dan de fix die PeterVo in bericht #2 gedaan heeft.
Meld het resultaat hiervan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
  • Hallo Peter,Het probleem is opgelost en de update is geïnstalleerd. De oorzaak was dat onderstaande services:Windows Update, Background Intelligent Transfer Service, Cryptografphic Services en Windows Modules Installer op handmatig bijwerken stonden. Wanneer en waarom dat is gebeurd is mij een raadsel.
  • Wat doe ik met de lijsten die op mijn bureaublad staan?
11
Mooi zo en bedankt voor je info.
De bestanden op je bureaublad mag je verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Graag gedaan. Normaal gesproken verandert de opstartstatus van services niet.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”