Plaats reactie
1
Ik weet niet of ik goed zit maar zit met een flink dilemma die ik zelf niet echt kan oplossen.

Ik heb van iemand een computer gekocht en hij zag er prima uit, vrij snel en niks mee aan de hand, eenmaal thuisgekomen kom ik erachter dat ik de error operating system missing kreeg dus van alles geprobeerd maar kwam er niet in.

Heb alle schijven en ram geheugen nagekeken met hiren boot, maar niks gevonden.
Nu heb ik dus windows opnieuw geinstalleerd, alles gaat vlekkeloos, maar zodra je de pc start weer hetzelfde probleem.
nu heb ik mijn externe schijf afgekoppeld en starte de pc en nou doet hij het wel, waar kan dit aan liggen?

Schijven zijn nieuw en getest!
2
Zoals ik het verhaal hoor, lijkt het er op dat als de pc gestart wordt met de externe schijf aangekoppeld, dat hij deze als "eerste" schijf ziet en daarvan wil opstarten.
Aangezien hier dan geen Windows op staat, krijg je de melding van "missing operating system" oftewel het besturingssysteem is niet aanwezig.

Ik weet niet of je een beetje bekend bent met aanbrengen van wijzigingen in het bios. Wat je namelijk zou kunnen proberen is om de externe schijf weer aan te koppelen, dan de pc te starten maar meteen in de bios te gaan. Kijk bij "boot" welke harde schijf is aangegeven en zorg dat daar je interne schijf geselecteerd is en sla de instellingen op.
Daarna zou het probleem over moeten zijn.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”