probleem en foutmelding

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#16

29 dec 2017 17:24

RobK schreef:Download was eindelijk gestart. Bij 91% krijg ik een melding dat ik de computer opnieuw moest opstarten omdat er een fout is. Zat hierna weer terug op 0%.
Ben nu de upgrade aan het doen via jouw tweede link. Zal laten weten of dit gelukt is.
Ik had liever eerst deze melding gehad voor je de tweede link zou doen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#17

29 dec 2017 20:12

De download was op een gegeven ogenblik toch gewoon opgestart. De melding kreeg ik via het actiecentrum. De computer moest opnieuw worden opgestart daar er fouten waren geconstateerd..
De eerste link die je postte bracht niets. ook daar bleef de voortgang op 0% staan. Na 1/2 uur heb ik de tweede link gebruikt. Die loopt nu dik 3 uur en staat op 97%. Ik ga ervan uit dat de upgrade morgenochtend zo ver is.
Mocht dat zo zijn hoor je het meteen of het gelukt is.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#18

29 dec 2017 20:38

Hallo,

Dat is goed ik wacht het af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#19

30 dec 2017 07:56

Niet gelukt, vanaf 21.30u gisteravond op 99% blijven staan.
Na de jaarwisseling zal ik een nieuwe poging doen. We gaan nu eerst een paar dagen weg.
In elk geval al bedankt voor je hulp en een fijne jaarwisseling.
Ik meld me weer als we terug zijn en ik een nieuwe poging ga doen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#20

30 dec 2017 09:45

Hallo,

Dan gaan we eerst kijken of we d bestaande versie eerst goed krijgen voor dat je naar de nieuwe versie upgrate.
Doe als je weer thuis bent het volgende;

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar http://imgdumper.nl
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#21

01 jan 2018 23:47

Dank weer voor je hulp.

De screenshot kan je hier downloaden: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a4ab ... cannow.jpg

er werd verder aangegeven dat er enkele corrupted files gevonden zijn die niet konden worden gefixd. Dat zou in de cbs.log file staan. Deze wilde ik als bijlage bijvoegen maar is te groot. Via imgdumper lukt het ook niet.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#22

02 jan 2018 09:32

Hallo,

Kijken of er nog wat te repareren is:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt straks in je volgend bericht.

Doe nu vervolgens:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar http://imgdumper.nl
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#23

02 jan 2018 21:23

Kennelijk is mijn laatste bericht niet geplaatst geworden.
Dit is het 1ste screenshot : https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a4be99c798fb/5a4be99c6d9db-dism.jpg
En het 2de screenshot: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a4be9dfa9563/5a4be9df9e85f-scannow.jpg
Computer is vandaag weer gestart met het downloaden van de updates. Na een tijdje kreeg ik deze melding: (wellicht kan je hier iets mee)
"Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)"
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#24

03 jan 2018 09:24

Hallo,

Zou je de logjes willen uploaden zodat we die eerst kunnen bekijken:

Het dism.log:
  • Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\DISM\dism.log eerst naar je bureaublad.Ga naar http://www.filedropper.comKlik op de groene knop "Upload File".Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.Na het uploaden:Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Het CBS.log:
  • Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.Ga naar http://www.filedropper.comKlik op de groene knop "Upload File".Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.Na het uploaden:Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#25

03 jan 2018 10:39

Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#26

03 jan 2018 21:42

Hallo RobK,

Abbs heeft me gevraagd even mee te kijken.
Doe het volgende:

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Download het bestand SFCFix.ZIP en bewaar het op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#27

03 jan 2018 22:40

Bedankt voor het meekijken en hulp.
Tijdens het fixen is het programma gecrasht. De log file is als bijlage meegepost.
Er is ergens een logfile opgeslagen van de crash maar ik weet niet waar ik deze kan vinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#28

03 jan 2018 22:45

Schakel de computer volledig uit en herstart daarna.
Voer daarna als eerste nogmaals de fix uit en post het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#29

03 jan 2018 22:58

Nog even een vraag, moet ik ook het virus programma uitschakelen ?
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#30

03 jan 2018 23:16

 Wederom gecrasht (had antivirus programma ook uitgeschakeld) zie screenshot: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a4d55dff05a8/5a4d55dfe83a4-sfcfixcrash.jpg
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”