Gesloten
1
Op de laptop van mijn ega is een vervelend probleem ontstaan.
De cumulatieve update voor windows 10 version 1709 for x64 (KB4054517) installeert zich bij het afsluiten van de computer tot 30%. Bij de herstart loopt de update door tot 100% en geeft vervolgens de melding dat de update niet kon worden afgerond en wordt die vervolgens weer verwijderd.
Ik heb windows update service al uitgezet, de map c:\windows\software distribution\downloads leeg gemaakt, maar beiden hielpen niet.
Is er een andere optie die ik kan uitvoeren ?
Systeem draait op een intel i7 met 8 Gb geheugen en een SSD van 256 Gb.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Gedaan:  http://www.filedropper.com/cbs
Merkwaardig was wel dat na SFC, de laptop zichzelf resette.

Aan het einde van de scan stond de uitslag: "Windows Resource Protection did not find any integrety violation" 
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Rechtsklik op Start en klik op Windows PowerShell (administrator).
Er verschijnt een blauw venster.
Typ in het blauwe venster Get-WindowsUpdateLog en druk dan op de enter-toets.
Er verschijnt nu allerlei tekst in het blauwe venster. Wacht tot je de melding ziet "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log"
Daarna kan je het blauwe venster sluiten.

Voeg het bestand C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\Windows\WindowsUpdate.log toe als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Met behulp van de info die ik vond via de zoekzin "How to reset windows update components manually", vond ik een stappenplan, waarmee ik (kennelijk) de updates gereset heb, lijkt het probleem opgelost. 
Er staan geen updates meer die geïnstalleerd moeten worden en ook geen fouten meer.
Hopelijk blijft dat zo.
In ieder geval bedankt voor je hulp, ik heb de log bestanden door gebladerd, maar schrok nogal  van alle info die daar instaat.
Knap dat je daar wegwijs in weet.....
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
7
Mooi zo en graag gedaan. Dan sluiten we dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 10”