Plaats reactie
1
Ik heb half internet afgezocht gisteren, maar weet iemand hier toevallig een meer eenvoudige oplossing voor?
Bij een kennis is enkele dagen geleden, de 11e de Creators update gedaan, versie 1703 als ik het goed gezien heb. Stond al een tijdje te wachten geloof ik.
Daarna was het voor hem niet meer mogelijk om e-mail te verzenden, ontvangen, email accounts te bekijken via extra->accounts, en nog een aantal andere dingen.
Hij kon wel nog de Outlook openen, aanwezige mails lezen en nog enkele andere dingetjes.
Het gaat om Outlook 2003. Wel een beetje out, maar heeft tot nu toe nog prima gewerkt.
Bij het drukken op de knop "alles verzenden en ontvangen" kwam er onmiddellijk zonder pauze een foutmelding "fout bij uitvoeren bewerking".

Ik had al geprobeerd het pst bestand te repareren, dat hielp ook niet. Outlook opstarten in veilige modus hielp ook niet, herstarten van de pc ook niet. We hadden overigens geen zin om een nieuw profiel aan te maken dus dat is niet geprobeerd. Wel nog gekeken of de rechten goed stonden bij het .pst bestand en zo, dat was in orde.

Het euvel schijnt nogal vaak te gebeuren en op de site van Microsoft las ik bij de problemen ook iemand die schreef dat het duidelijk door de creators update veroorzaakt werd. Er werd geen oplossing voor geboden helaas.

Dus maar de optie gekozen om terug te gaan naar de vorige Windows 10 versie, dat doet W10 de Creators update weer weghalen.
En jawel hoor. Systeem startte nieuw op, Creators upate werd verwijderd en onmiddellijk werkte Outlook 2003 ook weer gewoon naar behoren zonder die melding. Het is dus wel duidelijk dat die update het probleem veroorzaakt.

Komt iemand dit bekend voor en zo ja was daar een oplossing voor? Want deze update zal er vermoedelijk nog wel een keer aan gaan komen.
Greetings, Black Tiger.
3
Goh hoe heb je dat zo vlug gevonden? Gisteren die foutmelding in Google ingegeven en zeker wel 20 pagina's met oplossingen bezocht maar deze ben ik niet tegen gekomen bij de zoekresultaten. Wel dat herinstallatie een mogelijkheid was op een andere pagina.
Echter herinstallatie was even niet mogelijk omdat betreffende niet meer weet of hij nog ergens die installatiecd's heeft liggen. Had hem wel al aangegeven eens te gaan zoeken voor de volgende keer. Blijkt dus achteraf goede raad als dat repareren via Configuratiescherm niet mocht werken.

Hartstikke bedankt!
Greetings, Black Tiger.
5
Aha, da's goed om te weten, ik had alleen een diverse variaties met de foutmelding gezocht. Volgende keer ook eens zonder foutmelding zoeken op iets.
Thanks!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”