Plaats reactie
1
Hallo,

Sinds vandaag dat ik mijn wekelijkse back-up wilde maken gaat het steeds mis, en krijg ik steeds een foutmelding foutcode: 0x8078011E.

En eigenlijk 2 weken terug dat ik dit ook had gedaan waren er geen problemen.
Ook heb ik geprobeerd een apart systeemkopie te maken via het configuratiescherm, want die lijkt mij de belangrijkste, maar daar gaat het dus mis.

Het heeft in ieder geval niet met de externe schijf te maken, want daar kan ik van alles naar kopiëren ook mijn documenten, daarmee gaat alles goed, maar dus via het back-up systeem van Windows gaat het mis.
3
Ja die gebruik ik nog steeds, maar wat ik opmerkte is dat er 3 drivers zijn geïnstalleerd toen ik mijn Samsung telefoon verbonden had met de laptop, nu 3 dagen terug.

Ik weet niet of dit er mee in verband staat.
4
Inmiddels Kaspersky free er alweer opgezet, zie ander topic daar ik opmerkte dat Windows defender plotseling aanstond als virusscanner.

Hoe dit kwam is mij niet bekend, maar toen ik Kaspersky erop had gezet en een volledige scan uitvoerde vond deze een virus, die blijkbaar door of Malwarebytes dan wel Windows Defender over het hoofd werd gezien.

Maar goed zojuist weer een poging ondernomen om een back-up te maken, maar helaas zonder succes, met steeds diezelfde foutcode 

Zie https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a27dbe5d14bf/5a27dbe5c02f2-Naamloos_2.png
5
Zet alle anti-virus software eens uit en probeer het opnieuw, eventueel van het netwerk halen.

Of gebruik echte backup software zoals b.v. die van Macrium, Aomei of Easeus.

Die in W10 wordt verder niet meer onderhouden door Microsoft en er wordt ook geadviseerd een 3e party ervoor te gebruiken.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
6
Oke dank je, 

Ik ga je adviezen even uitproberen, en vroeg mij toch al af of die Windows Back-up nou wel zo goed is.

Ik ben inmiddels Aomei aan het downloaden, sprak mij wel aan en is free zo te zien
8
Ik heb nadat ik deze laptop nieuw had aangeschaft al een opstart usb stick gemaakt, dit werd namelijk mij geadviseerd en is dus al klaar.
Ik mag ik er tenminste vanuit gaan dat dit voldoende is.

Inmiddels Aomei geïnstalleerd en in gebruik genomen, en zo te zien is alles goed verlopen.

Ik heb met name gekozen voor een systeemkopie en dat blijkt goed te zijn gegaan, nu alleen even terugkijken hoe Windows hier naar kijkt, want meestal krijg ik een opmerking dat ik een back-up moet maken, en/of dat de laatste back-up zoals laatst niet goed is gegaan.
9
Windows back-up daar heb ik bij de instellingen gezet dat ik die handmatig zou gebruiken, welke ik nu dus niet meer doe, anders blijft deze steeds met de melding komen dat ik een back-up moet maken.

Ook weer vreemd dat net als een virusscanner een 3 party back-up programma niet gezien wordt door Windows.

Ik heb dus automatisch back-up maken van mijn bestanden op " uit " gezet om te voorkomen dat deze steeds met die melding blijft komen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”