Plaats reactie
1
PC loopt vast. Het begon enkele weken geleden met af en toe een blauw scherm en stopcodes en nu loopt  de PC na enige tijd vast.
Weet niet of dit nav Windows update is ontstaan.
 
Heb al volgende  geprobeerd
Image C schijf van 3 verschillende maanden terug gezet met Acronis True Image 2017
drivers handmatig bijgewerkt via apparatenbeheer
Fsc controle
Geheugencontrole
Logboek gebeurtenis in bijlage
Temp CPU 63 C systeem 40 C
Graag advies
PC betreft een Medion Performance SSD PC (Akoya P5365D) met Intel Core i7-2600 CPU @ 3.40GHzSSD van 60GB en HD van 1 TB, OS Windows 10 64 bits, 8 GB Geheugen
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Helaas zijn alle logs in het word document niet (direct) gerelateerd aan BSOD problemen.

De errors zijn ontstaan door problemen met toegang tot bepaalde delen van het RAM,
- niet de juiste rechten
- niet bestaande locaties gespecificeerd
- locaties gespecificeerd dat al door iets anders in bezit was,

De andere reden waarom errors zijn ontstaan is een incorrecte methode om systeem gegevens te benaderen.

Kun je de bestanden in C:\Windows\Minidump uploaden naar dropbox, onedrive of google drive en een link delen.
De beste manier om de bestanden te uploaden is door ze eerst naar je desktop te kopieren om eventuele toegangs rechten problemen te voorkomen.
- Open command prompt als administrator (rechtermuis klik op command prompt en kies 'start als administrator')
- Kopieer het volgende

Code: Selecteer alles

copy C:\Windows\Minidump\*.dmp "%userprofile%\desktop"
4
axe0 schreef:Helaas zijn alle logs in het word document niet (direct) gerelateerd aan BSOD problemen.

De errors zijn ontstaan door problemen met toegang tot bepaalde delen van het RAM,
- niet de juiste rechten
- niet bestaande locaties gespecificeerd
- locaties gespecificeerd dat al door iets anders in bezit was,

De andere reden waarom errors zijn ontstaan is een incorrecte methode om systeem gegevens te benaderen.

Kun je de bestanden in C:\Windows\Minidump uploaden naar dropbox, onedrive of google drive en een link delen.
De beste manier om de bestanden te uploaden is door ze eerst naar je desktop te kopieren om eventuele toegangs rechten problemen te voorkomen.
- Open command prompt als administrator (rechtermuis klik op command prompt en kies 'start als administrator')
- Kopieer het volgende

Code: Selecteer alles

copy C:\Windows\Minidump\*.dmp "%userprofile%\desktop"
Ik kan geen map C:\Windows\Minidump vinden en ook geen *.dmp bestand  van 2017 
6
pearl schreef:Geen reactie, dan maar weg.
Dat is jammer omdat ik de Speccy file nog aan het bekijken ben op jouw advies of dat allemaal wel openbaar moet. Hier staat wel heel veel info in. Kun je aangeven welke onderdelen je wilt zien en hoe ik dat kan verzenden [img=16x16]images/icons/smile/question.gif[/img]
7
Een heleboel informatie dat Speccy laat zien is geen privacy gevoelige informatie en gaat voornamelijk om de hardware.
Klik op File en kies Save Snapshot, de snapshot bevat alle relevante informatie en filtert alle mogelijk gevoelige informatie eruit, de snapshot kun je dan uploaden.
8
axe0 schreef:Een heleboel informatie dat Speccy laat zien is geen privacy gevoelige informatie en gaat voornamelijk om de hardware.
Klik op File en kies Save Snapshot, de snapshot bevat alle relevante informatie en filtert alle mogelijk gevoelige informatie eruit, de snapshot kun je dan uploaden.
Oke, hierbij de snapshot. Rond 1800u weer een vastloper. Heb de laatste gebeurtenissen in Word.doc bijgevoegd 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Gelieve deze tool te downloaden: https://www.sysnative.com/blogs/downloa ... onapp-exe/
Dubbel klik op het bestand om het te openen, om deze tool te draaien is administrator rechten vereist. Als hierom wordt gevraagd, gelieve toestemming te geven.
De tool kan minstens 15 minuten bezig zijn, a.u.b. niet onderbreken.

Zodra de tool klaar is krijg je daar een melding van, op je desktop is dan een zip bestand geplaatst. Upload dit bestand, indien dit niet direct mogelijk is gebruik onedrive, google drive of dropbox.
10
Dat begrijp ik even niet. Dit is toch een progje om de BSOD te onderzoeken? Ik heb eerder al aangegeven dat er geen (mini)dmp bestanden op de schijf staan.
11
Precies om die reden verzoek ik je om de gelinkte tool te downloaden, het verzamelt ook andere log gegevens die kunnen uitleggen waarom er geen dump bestanden zijn.
13
De reden waarom geen dumps worden gemaakt is omdat de pagefile niet in C: is. 1 van de eisen voor dumps is dat de pagefile bestand op de partitie is waar Windows is geinstalleerd.
14
axe0 schreef:De reden waarom geen dumps worden gemaakt is omdat de pagefile niet in C: is. 1 van de eisen voor dumps is dat de pagefile bestand op de partitie is waar Windows is geinstalleerd.
Heb deze gewijzigd. Staat weer op C: Zodra ik een dmp file heb stuur ik de link.
15
axe0 schreef:De reden waarom geen dumps worden gemaakt is omdat de pagefile niet in C: is. 1 van de eisen voor dumps is dat de pagefile bestand op de partitie is waar Windows is geinstalleerd.
Pagefile is weer ingesteld op C: Ook heb ik 14 GB ruimte vrijgemaakt zodat dumpfile erop kan. Gisteravond weer een BSOD gehad maar er is geen dmp file aangemaakt. Wat nu? 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”