Plaats reactie
1
Sinds vandaag een vreemd probleem ontdekt.
Ik kan op internet (het url venster of via zoekmachine google) en in Excel 2007 geen gebruik meer maken van de cijfertoetsen 2 en 6 (uit de rij tekens boven de letters) en de toetsen 3 en . uit de numlocksectie. Ook de spatiebalk en de letters b, g en n doen het niet.
Zodra ik deze toetsen gebruik, verdwijnt alle eerder getypte tekst uit de cel of het venster.

Ook heb ik sinds vanochtend problemen met het afsluiten van programma's of pop up meldingen zoals "wilt u dit bestand opslaan". De meldingen blijven niet zichtbaar op het scherm. Alleen als ik de ctrl-toets ingedrukt hou, kan ik de meldingen blijven zien en bijv. met de muis op "OK' klikken.
Ook de taakbalk onderin het scherm reageert niet altijd op mijn muis. 

Ik heb natuurlijk al opnieuw opgestart en heb CC cleaner laten lopen.
iemand een idee wat ik nog kan doen?


Het vreemde is, dat de beschreven problemen zich niet altijd voordoen. deze post kan ik bijvoorbeeld weer zonder grote problemen typen.
nog even de problemen die ik tot nu tegenkom:

- maken van een nieuwe map op bureaublad: bij een spatie of gebruik van een G, B en n in de tekst verdwijnt alle eerder getypte tekst
- Op dit forum, in deze post werkt de "end" toets niet. De home toets wel om naar het begin van de regel te gaan, maar bij de end toets ga ik naar de volgende regel. ook kan ik geen tekst selecteren.
- In Excel 2007 kan ik niet de cijfers 2 en 6 uit de rij tekens boven de letters gebruiken. En niet de toetsen 3 en . uit de numlocksectie. Ook hier werkt de spatie niet. Als ik deze toetsen gebruik verdwijnt alle tekst
- Typen in Word 2007 gaat goed, maar als ik dan het scherm wil sluiten krijg ik een systeempiep (normaal verschijnt dan de mededeling of je wil opslaan, maar die zie ik niet)
- Als ik een spatie, de "G", "C" of de genoemde cijfers hierboven gebruik in Windows Live mail, krijg ik een systeempiep en het bericht "Wilt u de wijzigingen in dit bericht opslaan?". Echter, dit bericht en de piep flikkert continu op het scherm. Ik heb daardoor niet de mogelijkheid op ja, nee of annuleren te drukken. Pas na gebruik van ctrl blijft het scherm stil staan en kan ik wel klikken. Een mail typen gaat gewoon niet, want de melding verschijnt telkens na gebruik van de "verkeerde" toetsen.
- Tekst selecteren lukt niet.
- switchen van scherm of programma via de taakbalk lukt alleen na gebruik van de ctrl toets.
- Er zijn vast nog meer situaties, maar die heb ik nu niet beschreven.
- het gekke is dat het selecteren van tekst en gebruik van de end toets niet goed gingen in het begin van deze post, maar nu na enige tijd bezig te zijn geweest met typen, kan ik tekst wel selecteren met de cursor en werkt ook de end toets naar behoren. Andere problemen zoals de vreemde reacties na gebruik van bepaalde toetsen in andere programma's geven nog steeds dezelfde problemen.

Ik kan de situatie meestal dus weer "onder controle brengen" door de ctrl toets te gebruiken. Dan reageert de computer weer normaal. Zodra ik echter weer een verkeerde toets gebruik, krijg ik weer bovenbeschreven problemen.

Terwijl ik dit type, kan ik weer geen tekst selecteren met de cursor. En nu weer wel. Heel vreemd! Toetsenbord lijkt me niet het probleem, die heb ik al gewisseld. Ik gebruik ee desktop pc met windows 10.

Door verwezen door HijackThis: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtop ... =4&t=40036
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door abbs op 16 okt 2017 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link HijackThis toegevoegd.
2
Even een vraagje: Is de toetsenbord schoongemaakt (kruimels tussen de toetsen of zo iets) en heb je al met een ander toetsenbord geprobeerd?

Ook opletten: Eind support MS Office 2007.
Outlook 2007 gevaren.
Gebruikers die toch willen blijven plakken kunnen beveiligingsproblemen krijgen. In het geval van Outlook 2007 zal het nog iets lastiger worden aangezien Outlook Anywhere wordt vervangen door MAPI/HTTP, een protocol dat niet wordt ondersteund door de oude client.
Wellicht een tip om over te stappen naar MS Office 2016.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Inmiddels een ander toetsenbord gebruikt en het probleem is opgelost! heel vreemd, had totaal niet de indruk dat dat door het toetsenbord kwam omdat ik in Word bijv. wel gewoon alle toetsen kon gebruiken en in notepad ook.
4
camel80 schreef:Inmiddels een ander toetsenbord gebruikt en het probleem is opgelost! heel vreemd, had totaal niet de indruk dat dat door het toetsenbord kwam omdat ik in Word bijv. wel gewoon alle toetsen kon gebruiken en in notepad ook.
.Ik had die optie al aangekaart op HijackThis:  https://www.hijackthis.nl/forum/viewtop ... =4&t=40036
Kan je ook eens een ander toetsenbord proberen?

Je antwoord was: Vergeten te melden, maar een ander toetsenbord had ik al geprobeerd ja.

----------------------------------------------------------------------------------
Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Dat was ook een usb toetsenbord. Heb nu nog een toetsenbord met ps2 aansluiting gebruikt. Het blijft raar, maar het werkt wel weer.
7
camel80 schreef:Dat was ook een usb toetsenbord. Heb nu nog een toetsenbord met ps2 aansluiting gebruikt. Het blijft raar, maar het werkt wel weer.
Om achter te komen wat de reden zou kunnen zijn, doe even een test:
Sluit een USB-stick aan de computer in de USB-poort waar het USB-toetsenbord was aangesloten.
Wordt de USB-stick herkent door de computer, dan lijkt het dat het toetsenbord defect is.
Ik neem aan dat al geprobeerd is het toetsenbord aan te sluiten aan een andere USB-poort.

Wordt de USB-stick niet herkent door de computer Verwijder de USB-controller en installeer deze opnieuw, zie Methode 3.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”