Pagina 1 van 1

Back-up probleem

Geplaatst: 10 okt 2017 17:40
door Pion
Goedemiddag,
Ik heb een Back-up willen maken van mijn bestanden maar kreeg dit niet voor elkaar door het volgende Kladblok-bericht:

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Pictures\Pictures. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Documents\Consumentenbond. Fout: (Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x80070003))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Documents\Innovatie\Poeppincet. Fout: (Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x80070003))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem op moet lossen?

Vast bedankt voor uw antwoord.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:08
door falstring
om sneller hulp te krijgen zou het handig zijn te vermelden op welke wijze / met welke software je die backup had willen maken.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:14
door Pion
Windows 10 maakt (na een upgrade van Windows 7 in 2016) de back-up.
Kan het liggen aan "documents" ipv documenten en "pictures" ipv afbeeldingen?

Als ik handmatig het pad volg met Documenten in plaats van Documents, lukt het zoeken wel.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:20
door yannickory
Pion schreef:Windows 10 maakt (na een upgrade van Windows 7 in 2016) de back-up.
Kan het liggen aan "documents" ipv documenten en "pictures" ipv afbeeldingen?

Als ik handmatig het pad volg met Documenten in plaats van Documents, lukt het zoeken wel.
U maakt dus gebruik van bestandgeschiedenis bij de instellingen. Normaal zou dit geen probleem mogen geven, heb je de mappen hernoemt ? 

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:38
door Pion
Het bestand E:\Piet\bestanden\Pictures\Pictures heb ik al langer geleden verwijderd dus het lijkt mij logisch dat Back-up dat bestand niet kan vinden (ik ook niet meer trouwens).

De map E:\Piet\bestanden\Documents\Innovatie\Poeppincet heb ik inderdaad hernoemd. Als ik ipv "documents" handmatig "documenten" type en zoek kan ik deze map openen in mijn map documenten.

Op het pad C:Windows|System32\config\systemprofile staat geen "downloads" dus het is ook logisch dat de back-up daar niet verder komt.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:43
door yannickory
Waarschijnelijk maak je dus nog gebruik van de oude versie van windows 7 
Kun je eens kijken bij instellingen => Bijwerken & Beveiliging => en dan backup of er een vinkje staat bij Automatisch backup maken van mijn bestanden
Zoja => je maakt gebruik van backup systeem van windows 10 
Zonee => dan moeten we verder gaan zoeken naar het probleem want dan zit dit wrs nog op het oude systeem  

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 11:49
door Pion
Ik heb Automatische backup maken ingesteld staan. Dus Windows 10.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 12:56
door yannickory
Dan is het inderdaad raar, Ik zoek dit verder uit en laat het je zeker weten. Misschien is er in de tussentijd iemand anders die jou verder kan helpen

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 13:12
door Pion
OK ik wacht wel af.
Bedankt voor zover.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 11 okt 2017 15:59
door pearl
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... reators-up
Zou ander backup software gaan gebruiken, Microsoft adviseert het zelf.
Aomei of Macrium b.v. zijn prima hiervoor.

Overigens zijn die codes van de update sevice.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... 0x80070003

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 12 okt 2017 09:46
door Pion
Hoi Pearl,

Ik ken beide door jou genoemde back-up software programma's niet.
Daarom kan ik ook niet bepalen of ik voor Aomei of Macrium moet kiezen.
Heb jij goede ervaringen met een van de twee programma's?

Jouw verwijzing naar https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... 0x80070003
betreft alleen "update-service". Kan ik hier ook wat mee met mijn back-up logboek waar staat 0x80070002 en 0x80070003?

Ik heb zeer weinig verstand van het oplossen van problemen dus ik heb duideljjker aanwijzingen nodig om iets te durven uitvoeren.

Vr. gr.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 12 okt 2017 11:12
door pearl
Start de update handmatig en als die klaar is na een reboot weer de back-up proberen.
Wil het nog niet, onderstaande tut uitvoeren, is wel voor W7 maar schijnt ook in W10 te werken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... back-up-fi

En die 2 back-up tools ontlopen elkaar niet veel in de gratis uitvoeringen, Aomei heeft iets meer opties.
Zijn overigens wel meer gratis back-up tools.

 

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 12 okt 2017 17:25
door Veng
Ik heb goede ervaring met Macrium maar gebruik die alleen voor het maken en terugzetten van images van mijn OS-schijf.Dat lukt in elk geval altijd vlekkeloos.
In de "free" versie kun je echter geen files en folders back-uppen.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 27 okt 2017 11:50
door Pion
Sorry voor de late reactie.

Ik heb contact gezocht met een expert (hulp aan huis). Die adviseerde mij om Acronis True Image 2018 te kopen dan kan ik alles back-uppen wat ik wil.
Ik wil daarvan de resultaten afwachten en kom er dan op terug.

Re: Back-up probleem

Geplaatst: 30 okt 2017 18:31
door Pion
Geachte helpers,

Het is gelukt! (na een half jaar aanmodderen zonder back-ups te kunnen maken!
Via Acronis True Image 2018 (proefversie 1 maand geldig) verliep de back-up vlekkeloos.
Ik ga het programma binnenkort dus kopen want ik heb er vertrouwen in.
De prijs viel mij nog alleszins mee.
Het probleem kan dus als opgelost worden beschouwd.

Alle programma's op de computer staan nu ook op mijn back-up schijf.

Bedankt voor de diverse tips en
vriendelijke groeten,

Pion.