Plaats reactie
1
Ik ben onlangs verhuisd en heb een andere provider (Ziggo). Al jaren werk ik met Outlook en de mails werden altijd automatisch doorgestuurd vanuit de Gmail naar Outlook. Nu krijg ik opeens thuis geen mails van Gmail meer in Outlook. Ik kan wel mails versturen vanuit Outlook (Outlook 2003). Als ik Outlook opstart komt de volgende foutmelding: Bij taak imap.gmail.com - Bezig met ontvangen is een fout (0x800408FC) opgetreden: De servernaam wordt niet gevonden op het netwerk (mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief). Controleer of u on line bent en of de servernaam juist is.
Als ik mijn laptop meeneem naar anderen (die ook met Ziggo werken), komen de mails wel gewoon in Outlook binnen. Dan komen zelfs niet alleen de mails binnen, die nog niet naar Outlook gestuurd waren, maar ook veel oudere mails, die ik al lang in Outlook had. Het kan dus niet echt aan de instellingen in Outlook liggen, want dan zou ik ergens anders ook geen mail binnen moeten krijgen. De mails komen wel gewoon in de Gmail binnen en ook op mijn smartphone. Kortom: een zeer groot raadsel, maar wel zeer ergerlijk.
Wie kan mij helpen???
2
het kan ermee te maken hebben dat ziggo niet altijd de zelfde server hanteert (zo moet het bij bijv via 'upcmail') en dat dat op je nieuwe adres anders is geworden en bij die kennissen hetzelfde als bij je oude aansluiting. zomaar een suggestie hoor...
wat kan je doen:
- vergelijk en herstel zonodig je instellingen in outlook met wat je https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl vindt
- maak een nieuw gmail-account aan in outlook
3
Beste Falstring en anderen,
eergisteravond heb ik de link naar de Google support site gevolgd en de instructies opgevolgd, helaas zonder resultaat. De laatste mailtjes die ik in Outlook ontvangen had waren van 17 augustus. Op die dag was ik bij anderen en kreeg ze gewoon in Outlook binnen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren ineens (gewoon thuis) alle mailtjes van 18 t/m 29 augustus binnen in Outlook. Het leek er dus op, dat het probleem toch opgelost was, maar helaas krijg ik vandaag weer dezelfde foutmelding (Bij taak imap.gmail.com - Bezig met ontvangen is een fout (0x800408FC) opgetreden: De servernaam wordt niet gevonden op het netwerk (mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief). Controleer of u on line bent en of de servernaam juist is.). Er is dus echt niets fout aan de Outlook instellingen, maar er is iets anders zeer vreemds aan de hand.
Wie kan mij uit deze vreemde situatie helpen???
Sim
4
(mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief)
Het klinkt of je een netwerk probleem hebt. Bij een ander werkt het immers wél.
Althans dat je vanuit je thuis situatie je provider niet kunt bereiken.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Als ik mijn laptop meeneem naar anderen (die ook met Ziggo werken), komen de mails wel gewoon in Outlook binnen.
Net als de quote die Veng aanhaalt, duidt ook deze ervaring er op dat het probleem bij jou thuis moet liggen. Misschien een probleem met modem en/of een router of zo?
Ik neem aan dat je bij die andere personen ook de firewall etc. actief hebt. Kan ook een routing probleem bij Ziggo zijn op jouw adres, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.
Eventueel op het Ziggo forum (community.ziggo.nl) aankaarten, daar zit ook webcare en die kunnen je daar geheid wel mee helpen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”