Plaats reactie
1
Ik gebruik het programma Secunia PSI en dit programma zegt dat het programma Microsoft XML Core Services (MSXML) 4.x vervangen moet worden door het programma Microsoft Core XML Services (MSXML) 6.0. Volgens mij zit in Windows 10 msxml6.dll (versie 18-03-2017). Msxml4.dll heeft productversie 4.20.9818.0 van 18 april 2003. Kan ik de verouderde versie niet gewoon verwijderen en verder niets doen? De aangeboden downloads heb ik geprobeerd en niet werken blijkbaar niet, want Secunia PSI blijft aangeven dat msxml4.dll bijgewerkt moet worden.
2
Ik heb Secunia opnieuw gescand op mijn Win 10 64bit systeem en heb de volgende actuele programma's (status).

Microsoft XML Core Services (MSXML) 3. x (64bit)
Microsoft XML Core Services (MSXML) 3.x
Microsoft XML Core Services (MSXML) 6.x (64bit)
Microsoft XML Core Services (MSXML) 6.x

Al mijn programma's zijn up to date ( Secunia System Score 100%)

Hopelijk heb je iets aan deze info  :?:
Groeten, Jos H
3
Hetzelfde probleem is ook behandeld in dit topic (op een ander forum): https://www.nationaalcomputerforum.nl/t ... em.119112/

Ik herinnerde het me omdat ik er toen zelf mee bezig ben geweest.
Lees van dat topic alleen de startpost (#1) en de posten #27 en #29.
Trek dan zelf je conclusies.

Het komt erop neer dat Microsoft XML Core Services (MSXML) 4.x al 3 jaar end of life is. Er komen geen updates meer voor. Secunia stelt voor om in plaats daarvan MSXML 6 te installeren. Flauwekul, want die versie heb je waarschijnlijk al.

MSXML 4 is nodig voor een oud programma dat niet standaard in Windows 7 of Windows 10 zit, maar dat je zelf geïnstalleerd hebt.
Verwijderen van MSXML 4 kan ertoe leiden dat dat oude programma niet of niet goed meer werkt.
Ik koos er destijds voor om MSXML 4 op de negeerlijst van PSI te zetten. Nu is het volgens mij wel zo dat ik destijds expres een oudere versie van PSI gebruikte (niet versie 3, maar versie 2), omdat ik met die oudere versie van PSI veel meer zelf kon instellen. Ik heb geen idee wat nu de meest recente versie van PSI is, want ik gebruik dat programma niet meer. Ik weet dus ook niet of je in de meest recente versie van PSI een programma op de negeerlijst kunt zetten.
4
Versie 3 is de meest recente versie van PSI.
Een programma op de negeerlijst zetten is heel eenvoudig in de versie 3.
Klik rechts op het programma en klik dan op updates voor dit programma negeren. (ignore program)
Het programma komt dan in licht grijs te staan helemaal onderaan de lijst.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
5
Kijk eens aan! Wanneer de forumsoftware van PC Web Plus over een knop Bedankt of een knop Vind ik leuk zou beschikken, dan zou ik in de post van kweezie wabbit zeker op die knop geklikt hebben. Ik ben door zijn bijdrage weer op de hoogte en vraagsteller Fluisteraar54 kan nu ofwel in PSI ervoor zorgen dat MSXML 4 genegeerd wordt, of hij verwijdert MSXML 4 via Programma's en onderdelen (met dan wel het risico dat een bepaald ouder programma niet (goed) meer werkt, omdat het afhankelijk is van MSXML 4).
6
Ik heb een versie van MSXML 6 gedownload en daarna opnieuw met PSI gescand. Het resultaat was hetzelfde als voorheen: MSXML 4 moet worden bijgewerkt. Vervolgens maar besloten de gewenste update te negeren. Uiteraard heb ik nu weer een 100% score. Allen worden bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”