Plaats reactie
1
Sinds een aantal weken verschijnt bij het opstarten van Windows 10 een mededeling:

"Server is bezet. Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezet is. Klik op Activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen."

Ik klik dus op Activeren en het opstarten wordt netjes voortgezet. Dar gebeurt overigens ook als ik niets doe.

Hoe los ik dit probleem op? 
2
Het is even een gok, maar heb jij een Acer computer?
Indien ja, lees dan dit topic door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... r-is-bezet

Wanneer ook bij jou abDocsDllLoader in je opstart-items voorkomt, dan klik je daarop en daarna klik je rechts onderaan in dat venster van Taakbeheer op Uitschakelen.

Start daarna je computer opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
-----------------------------------------------------------------
Staat abDocsDllLoader niet in je lijst met opstart-items? Maak dan een schermafbeelding van Taakbeheer, nadat je in dat venster op de tab Opstarten hebt geklikt.
Plaats die afbeelding van Opstarten in een volgende reactie.
3
Ik heb inderdaad een Acer computer en ik heb het topic waar je naar verwijst gelezen. Ik zie adDocsDiiLoader er niet tussen staan. Ik wil graag een schermafbeelding maken, maar hoe doe je dat in Windows 10?
4
Goed, je hebt Taakbeheer open staan en op het tabblad Opstarten geklikt.
Druk dan op de toetsencombinatie Alt - Print Screen.
Het venster van Taakbeheer staat dan op het klembord van Windows.
Open een fotobewerkingsprogramma naar keuze. Wanneer je zelf nooit een fotobewerkingsprogramma hebt geïnstalleerd, dan gebruik je Paint. Dat staat namelijk op elke Windows pc.
Paint open je door te klikken op Start (het pictogram met de witte Windows vlag; staat in de linker benedenhoek van je scherm) > Accessoires > Paint.
Wanneer het programma Paint geopend is, dan klik je op Plakken:
Afbeelding De afbeelding die op het klembord stond, wordt dan geplakt in Paint.
Klik daarna in Paint op de knop Bestand, en dan op Opslaan als. Je mag dan zelf kiezen tussen PNG of JPEG bestand.
Geef het bestand een herkenbare naam, bijvoorbeeld Opstarten, en sla dat bestand op in een map naar keuze. Ik kies dan meestal voor het bureaublad. Dan vind ik dat bestand makkelijk terug.

Je hebt nu het venster van Taakbeheer opgeslagen als afbeelding, maar je moet die afbeelding nog op het forum zetten. Gebruik daarvoor de website http://www.imgdumper.nl

Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar de website van PC Web Plus. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onder dat tekstvak op de knop ‘Volledige bewerker en voorbeeld’.

Tevreden? Dan klik je op Verstuur.
6
Ik zou om te beginnen Acer Portal uitschakelen.
Daarna de computer opnieuw opstarten en kijken of je de melding dan kwijt bent.

Opstartitems uitschakelen in taakbeheer betekent niet dat je die progamma's verwijdert van je pc. Het betekent enkel dat die programma's niet meer automatisch mee opstarten met Windows. 
7
Ik heb Acer Portal verwijdert uit het opstartprogramma. De melding is verdwenen. Het is dus een Acer probleem. Moet ik nu Acer om een oplossing vragen of het er gewoon bij laten? Ik ken eerlijk gezegd de functie van Acer Portal niet.
9
Het is een splinternieuwe Acer computer. Ik heb Acer Portal niet echt nodig. porrelaar hartelijke dank voor het zo snel oplossen van mijn probleem!
13
Je krijgt dus weer deze melding:
"Server is bezet. Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezet is. Klik op Activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen."
Echter deze keer niet bij het opstarten van de computer, maar bij het afsluiten van programma's.
Gebeurt dat bij ieder programma dat je afsluit, of alleen bij enkele programma's? Bij welke programma's gebeurt dat?
Ik vraag dat voor de andere helpers, want zelf heb ik eerlijk gezegd geen idee meer wat er aan de hand is.
14
Ik heb een vermoeden wat het is. Op mijn computer draait het programma Nokia Suite 3.8.54. Normaal gesproken zit dat programma achter een knop op de taakbalk. Als ik de laptop afsluit duikt dat programma op en klik ik het weg door op x te drukken. Is het mogelijk dat dit de mededeling verklaart, omdat de laptop immers op dat moment al bezig is alle openstaande programma's af te sluiten?
15
Misschien. Je kunt dat testen. Die Nokia Suite zul je niet iedere dag nodig hebben.
Via Taakbeheer > tabblad Opstarten schakel je Nokia Suite uit, zodat die niet meer automatisch met Windows mee opstart.
Start dan de computer opnieuw op via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Mogelijk krijg je nog één keer die foutmelding.
Wanneer de computer opnieuw is opgestart, sluit je de laptop af. Wanneer de foutmelding dan wegblijft, heb je de dader gevonden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”