Plaats reactie
1
Hallo

Ik heb een laptop van HP Elitebook 850 G3 maar ik krijg de creators update niet geinstalleerd hij is zelf komen aanbieden vandaag maar heb steeds de melding : 
"De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."

Kan iemand mij helpen, zit in de examenperiode. Kan zijn dat ik de acties pas uitvoer na de examens omdat ik geen crash kan gebruiken in deze periode. 
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
2
Klik met de rechter muisknop op Start en klik dan op Schijfbeheer.
Controleer in Schijfbeheer de grootte van de partitie die links van C: staat. Ik bedoel de meest linkse partitie. Dat is de door het systeem gereserveerde partitie. Die hoort minstens 100 MB groot te zijn. Ik vermoed dat die partitie bij jou kleiner is.
Je mag eventueel een knipsel van schijfbeheer maken en hier plaatsen in een volgende reactie. In dat knipsel moet dan in ieder geval de schijf zichtbaar zijn waarop Windows is geïnstalleerd. Eventuele extra harde schijven zijn nu niet van belang. Hieronder laat ik zien hoe schijf 0 (waarop Windows staat) in mijn Schijfbeheer eruit ziet; de partitie waar het om draait is geselecteerd/gearceerd:
Afbeelding Als het inderdaad zo is dat die eerste partitie bij jouw laptop nu kleiner is dan 100 MB, dan volg je dit advies op van Menno Schoone:

DOOR SYSTEEM GERESERVEERDE PARTITIE

Is de voor het systeem gereserveerde partitie (met daarop de Windows Recovery Environment) kleiner dan 100 MB dan wordt tijdens het upgraden de melding Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC getoond met de mededeling De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt. Met andere woorden: de upgrade kan pas worden uitgevoerd nadat deze partitie is vergroot (bij voorkeur naar 200 MB). Dit kan echter pas nadat de eerstvolgende (naastgelegen) Windows-partitie aan de voorkant met ongeveer 100 MB is verkleind. De vrijgekomen ruimte kan vervolgens aan de gereserveerde partitie worden toegevoegd. Omdat hiervoor bestanden verplaatst moeten worden, kan deze procedure alleen worden uitgevoerd met partitioneringssoftware zoals EaseUS Partition Master of MiniTool Partition Wizard.
Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/grat ... ws_10.html
Ja, ik weet het, Menno Schoone heeft het daar over de gratis upgrade van Windows 7 en 8.1 naar Windows 10, maar de Creators Update is in feite ook een upgrade: je krijgt daardoor een nieuwe versie van Windows 10.

Als je nu in de examenperiode zit, dan kun je die Creators Update beter even uitstellen. Want zelfs als je laptop helemaal in orde zou zijn, dan kan deze Creators Update al veel tijd in beslag nemen. Jij zult er bovendien eerst voor moeten zorgen dat de door het systeem gereserveerde partitie groot genoeg is.
Bij sleutelen aan partities (vergroten/verkleinen) kan altijd iets mis gaan. Daarom is het van belang dat je van tevoren een systeembackup / image maakt, zodat je in geval van problemen je computer weer werkend krijgt. En van je persoonlijke bestanden heb je natuurlijk al 1 of liefst 2 kopieën op externe harde schijven of in de cloud.
4
Ik heb je afbeelding bekeken. De EFI-systeempartitie is bij jou 499 MB groot. De grootte van die partitie zou dan geen problemen mogen opleveren. Ik snap dus op dit moment niet waarom jij die foutmelding krijgt.
Het enige is dat er bij jou nog een herstelpartitie vóór die EFI-systeempartitie staat, maar of dat van enige invloed is?
Dat bij jou het bestandssysteem van de EFI-systeempartitie FAT32 is, zegt misschien niet zo veel. Op de afbeelding die ik liet zien, was dat een NTFS partitie, maar ik heb net even gekeken in schijfbeheer van twee andere Windows 10 pc's. Op beide pc's wordt het bestandssysteem niet genoemd van die partitie. En op een van beide pc's is die partitie slechts 55 MB groot en toch verliepen tot nu toe alle grote updates (de Jubileumupdate en de Creators Update) probleemloos.

Ik moet jou dus de oplossing schuldig blijven en hoop dat een ander lid van dit forum meer licht zal kunnen laten schijnen over dit probleem.
5
Ik weet het ook niet 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
6
Schijf is toch redelijk vol. Heb vorige upgrade wel kunnen doen dus is inderdaad wel raar maar kan de virusscanner ook een probleem opleveren? 
Zit met school licentie en dat ding upgrade alleen software als ik even langs hun dienst ga 
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
7
Herstelyannick schreef:Schijf is toch redelijk vol.
Juist niet, de C: partitie is  236 GB groot en daarvan is nog 147 GB (= 62%) ongebruikt/leeg/vrij. Daar moet je de oorzaak niet zoeken.
Het is echt geen ramp wanneer die Creators Update wat later geïnstalleerd wordt. De nodige beveiligingsupdates krijg je toch wel binnen.

Ik ga er van uit dat er vast nog iemand langskomt die jou hiermee verder kan helpen. Zorg er eerst maar voor dat je je examens haalt.
8
 "Windows10Upgrade28085.exe" Die is nog wel ergens te downloaden en de upgrade doe je vanuit Windows via de update, wordt die daar niet gegeven dan zou die tool kunnen gebruiken.
Neem aan dat je nu via een opstartbaar medium de Creators Upgrade wil installeren?

En waarom wil je die persee hebben?
Zit weinig interessants in.

En waarom niet ermee freubelen na de exames?
Zelfde idee had @Porrelaar ook.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
10
porrelaar schreef:Herstelyannick, ben jij dezelfde persoon als Yannickory in dit topic: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=366&t=20964
En gaat het in beide topics over dezelfde laptop?
Het gaat in beide topics niet over een laptop, dit gaat over een laptop de andere gaat over een desktop. 
Verder ga ik dit account HerstelYannick opzeggen en verdergaan met YannickOry om in orde te zijn met forumregels. 

Verder heb ik de Windows creators update verborgen omdat deze iedere keer meldde dat hij niet kon installeren 
 
pearl schreef:Neem aan dat je nu via een opstartbaar medium de Creators Upgrade wil installeren?
neen, ik wil de update uitvoeren vanaf Windows zelf, maar ik ga dit natuurlijk voorlopig niet doen. Als Windows niet wilt gaan we niets forceren. 
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
11
Even een update, we zijn ondertussen buiten de herexamens uit. Ik heb contact gehad met nog iemand die ook de laptop via school heeft aangekocht en zit met het zelfste probleem dus heeft waarschijnelijk te maken met een Virusscanner (Op schoollicentie) die de boel zoals bij de Windows 10 Anniversary Update ook het geval was veroorzaakte . Daar werd toen echter melding gegeven dat de virusscanner het probleem veroorzaakte
Ik ga sowieso de school hiervoor contacteren wie weet zijn zij hiervan op de hoogte. 


Alvast bedankt voor jullie hulp
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
12
De laptopdienst van de school erkent het probleem, zij hebben er al meerdere ontvangen met het zelfste probleem en herinstalleren met de juiste build is de enigste oplossing. Zij zullen deze herstelling dus ook uitvoeren.  Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie hulp op dit forum. 

@Admin & @moderators Topic mag dus gesloten worden terwijl ik even alles grondiger Backup 
Hersteller in vrijetijd

Ik herstel computers in mijn vrije tijd. Daarom post ik veel berichten
13
Ook hier het zelfde probleem met een update van de 1511 naar de 1705 versie.
Mijn schijfbeheer ziet er iets anders uit dan in jullie voorbeeld (geen "door het systeem gereserveerde partitie"). Zie bijlagen.  Kan dat het probleem zijn?. Hoe kan ik het oplossen? Afbeelding
Laatst gewijzigd door abbs op 09 jan 2018 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding zichtbaar gemaakt.
14
Hallo Teresa19es,

Je partitionering ziet er op het eerste zicht prima uit.

De laatste partitie ziet er vrij groot uit, naar mijn weten is dat een herstel partitie van de OEM (Dell, ASUS, MSI, HP, etc.). Wanneer je de pc reset worden alle voorgeinstalleerde programma's ook geinstalleerd, die zitten namelijk in de rechtse herstel partitie.
15
@axe0 Als die laatste partitie van 9,63 GB oorspronkelijk een recovery partitie was, die daar neergezet is door de fabrikant, dan heb je er nu -volgens mij- helemaal niets meer aan. Hij is immers leeg; kijk maar bovenaan in die afbeelding: van de 9,63 GB is nu 100% vrij.

@ moderators: het lijkt me beter wanneer Teresa19es een eigen topic krijgt.

@Teresa19es Zo te zien heb jij al heel lang problemen met het updaten van Windows 10. Jij schreef:
Ook hier het zelfde probleem met een update van de 1511 naar de 1705 versie.
Versie 1511 is van november 2015. Daarna heb je blijkbaar nooit een nieuwere versie van Windows 10 gekregen.
En versie 1705 bestaat niet. Heeft ook nooit bestaan. Van versie 1703 (van voorjaar 2017) gingen we direct naar versie 1709 (van oktober 2017).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”