Plaats reactie
16
Zoek voor jouw systeem de chipsetdrivers en installeer deze.
In de regel wordt deze nl. door een miccrosoft stuurprogrmma aagedreven.
Afbeelding
17
dorado schreef:Zoek voor jouw systeem de chipsetdrivers en installeer deze.
In de regel wordt deze nl. door een miccrosoft stuurprogrmma aagedreven.
Chipset driver via Intel tool binnengehaald geluid opnieuw geprobeerd maar nog steeds problemen
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
18
Heb sinds de installatie van Chipset driver via HP volgende Blauwe schermen gekregen : 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
19
Caused By Driver  : tcpip.sys
Caused By Address : tcpip.sys+10c289
Dit heeft met de netwerkadapter te maken.
Plaats volgende log:
Download Afbeelding Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.
Afbeelding
20
Chrome is alwaar proxyscript aan het zoeken waarom weet ik niet maar zal er wel iets mee te maken hebben wrs, 
Ik heb geluid voorlopig op High Definition van windows gezet omdat ik zenuwen krijg door naar een doorstreepte box te kijken en muziek nodig heb  :D al mag wel het probleem met de hoofdtelefoon nog altijd graag opgelost worden (Geluid boxen 5.1 - Stereo hoofdtelefoon probeert ook 5.1 af te spelen) 

Ma nu terug bij de zaak : hierbij de file : 
Look_my_hardware.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
21
Voor jouw systeem is via je computerfabrikant en geluids- en videokaartfabrikant geen ondersteunende driver te vinden voor Windows 10, dus zal een oudere driver of het plaatsen van een andere recentere geluidskaart een oplossing kunnen brengen.

Laten we eerst proberen een passende driver te vinden.
"Constantly updating drivers is a guaranteed way to m'up the whole system."

Stap 1:
Download bij GEFORCE drivers voor je systeem.

Kies hier:
  • Automatic Driver Updates


Stap 2:
Stap 2.1:
Kijk hier hoe je de updates voor drivers in Windows uitschakelt.

Stap 2.2:
Andere optie:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" &  vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen
Afbeelding
22
De vraag is voor ik hier aan begin, is het de moeite om aan dit systeem van april 2013 met regelmatig problemen nog iets te doen want denk dat dit voor gaming ook ni meer aangeraden is dit systeem? 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
23
Er worden veel problemen gerapporteerd met betrekking tot compatibiliteit met foxconn en hp boards voor de nieuwere videokaarten, dus ik stel voor om een ander merk te gebruiken.

Ook met foxconn en hp boards is het niet zo simpel als een pci lan kaart of een voeding te krijgen.
Afbeelding
24
een volledig nieuw systeem kan natuurlijk alles oplossen maar zou ik in de toekomst nie continu problemen krijgen met deze configuratie? Het is bijna iedere maand dat ik altijd wel iets heb da misloopt, nu is het geluid en zonder dat ik het wist de netwerkkaart ook al 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
26
Windows 8 volgens gratis update naar 8.1 en dan de geforceerde windows update naar 10 
Dan de 2 gratis upgrades van windows en da brengt me tot waar ik nu sta. 
Hp ondersteund maar tot windows 8 wat raar is 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
28
Wat raad je me aan om verder te doen? of toch kijken naar een beter alternatief ? 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
29
Ik denk eerlijk gezegd dat er moeite insteken als dweilen met de kraan open is; Je denkt dat je vooruit komt, maar blijf toch tegen moeilijkheden aanlopen.
Afbeelding
30
inderdaad, zal zodadelijk een advies vragen hier op het forum 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”