Plaats reactie
16
Hallo,

Dan kijken we alles na met FRST:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Ik hoop dat dit ze zijn. De beveiliging van W 10 maakte trouwens bezwaar tegen het downloaden van de tool. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
18
Fluisteraar54 schreef:Ik hoop dat dit ze zijn. De beveiliging van W 10 maakte trouwens bezwaar tegen het downloaden van de tool. 
Klopt, FRST heeft dezelfde eigenschappen als bv malware, maar alles ziet er nu netjes uit en als er geen problemen meer zijn doe de laatste stap:
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
Als ik mijn laptop aanzet verschijnt een afbeelding, ogend als een sleutelgat, met daar onder de naam van mijn computer. Daar onder staat de volgende tekst:

"De gebruikersnaam of het wachtwoord klopt niet. Probeer het nog een keer." Vervolgens klik ik op OK en kan dan kiezen tussen het sleutelgatscherm en Gebruiker. Ik kies dan voor Gebruiker, tik het wachtwoord in en de laptop is toegankelijk.

Mijn vraag is nu: "Waar komt die tekst vandaan, want ik heb geen gebruikersnaam opgegeven noch een wachtwoord." Het enige wat ik heb gedaan is op de startknop drukken.


Deze vraag stond in een ander topic, maar Peter J. wil het daar niet behandelen omdat het naar zijn mening bij dit topic hoort. Het gaat om dezelfde computer, maar de problemen lijken me toch duidelijk van elkaar te verschillen. Maar goed, ik maak de regels niet en verzoek u dan ook het in topic mee te nemen.
23
Ik heb het stukje gelezen. Het komt er op neer dat je Windows 10 volledig wachtwoord vrijmaak. Dat is niet wat ik wil. Voorheen gebruikte ik Windows Vista waar je je laptop kon beveiligen door op het startscherm een wachtwoord in te tikken. Als je je laptop in de slaapstand zette kon je hem daaruit halen door opnieuw op het startscherm je wachtwoord in te tikken. Dat wil ik nu ook weer. Heb ik dat nu? Nee, want als ik de computer opstart krijg ik een scherm met afbeelding met daaronder de naam van mijn computer en het zinnetje:
"De gebruikersnaam of het wachtwoord klopt niet. Probeer het nog een keer." Alsof ik al een poging heb gedaan om toegang tot de computer te krijgen! Voldoe ik vervolgens aan het verzoek om het nog eens te proberen dan heb ik opeens 2 opties: toegang via het al eerder genoemde scherm, wat dus niet lukt en toegang tot de computer als Gebruiker. Dat laatste lukt wel door, net zoals vroeger bij Windows Vista, een wachtwoord in te tikken. Springt de computer in de slaapstand dan herhaalt het hele circus zich weer. Wat is hier mis, waarom die zin:"De gebruikersnaam of het wachtwoord klopt niet. Probeer het nog een keer."
25
Na aanschaf van de laptop op 14 april 2017 heb ik geprobeerd om de laptop te openen op een scherm (Gebruiker) met daarop de naam van mijn computer en het invullen van een wachtwoord, zoals het standaard bij Windows Vista was. De laptop opende daarvoor door te vragen naar mijn e-mailaccount (Outlook) en het bijbehorende wachtwoord. Dat vind ik heel onhandig en omslachtig en dus wilde ik het veranderen.
De link die u heeft gegeven verwijst inderdaad naar het probleem dat ik heb.  Ik vind Windows 10 in het algemeen nogal dwingend van aard, maar dat zal wel voor iedereen anders zijn. Ik heb dus maar 1 Microsoftaccount.
26
Als ik naar via Instellingen naar Accounts ga levert me dat 1 account op en wel een account dat Gebruiker heet en tevens wordt erbij vermeld dat het om een Lokaal account gaat en dat Gebruiker ook de administrator is.
27
Fluisteraar54 schreef:Als ik naar via Instellingen naar Accounts ga levert me dat 1 account op en wel een account dat Gebruiker heet en tevens wordt erbij vermeld dat het om een Lokaal account gaat en dat Gebruiker ook de administrator is.
En die is ontstaan na deze actie: Na aanschaf van de laptop op 14 april 2017 heb ik geprobeerd om de laptop te openen op een scherm (Gebruiker) met daarop de naam van mijn computer en het invullen van een .
En hoe je dat kan verander durf ik je niet te zeggen (geen ervaring mee).
Dus maak hier maar een nieuw onderwerp aan: viewforum.php?f=366
Zet erbij dat ik je hierheen heb verwezen en doe er een link bij naar dit onderwerp.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Ik ga hier even verder  :D
Fluisteraar54 schreef:De laptop opende daarvoor door te vragen naar mijn e-mailaccount (Outlook) en het bijbehorende wachtwoord. Dat vind ik heel onhandig en omslachtig en dus wilde ik het veranderen.
In dit topic heeft u een gelijksoort vraag gesteld, betreft het wijzigen van een Microsoft-account  naar een Lokaal account.
Fluisteraar54 schreef:Ik heb dus maar 1 Microsoftaccount.
Houdt dat zo, één persoon één Microsoft-account om problemen te voorkomen  :warning_icon:
Fluisteraar54 schreef:Als ik naar via Instellingen naar Accounts ga levert me dat 1 account op en wel een account dat Gebruiker heet en tevens wordt erbij vermeld dat het om een Lokaal account gaat en dat Gebruiker ook de administrator is.
Klopt dat is mogelijk.
Op mijn laptop heet het Lokaal acount EIGENAAR en is ook tevens Administrator
Afbeelding Wat is het probleem dat het Lokaal account Gebruiker heet?

Het is mogelijk om de naam van het Lokaal account te wijzigen, MAAR neem deze link eens goed door  :warning_icon:
Voor alle duidelijkheid heb ik screenshots gemaakt van de zaken waar u goed zou moeten opletten.
Afbeelding Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
29
Ik ben een beetje de draad kwijt. Ik heb dit als apart topic willen behandelen. Vervolgens zegt Peter J dat het bij een ander topic van mij hoort omdat het om dezelfde computer gaat. Ok, ik breng het onderwerp nogmaals in, maar nu onder mijn eerste topic. Nu adviseert de security helper abbs mij om er toch weer een apart topic van te maken. Vervolgens levert ook Moderator iEscape een (gewaardeerde) bijdrage. Ik zal alle aangeboden tekst nog eens door nemen. Ik vraag me af of wel over is gekomen wat nu precies het "probleem" is. 
30
Fluisteraar54 schreef:Ik ben een beetje de draad kwijt. Ik heb dit als apart topic willen behandelen. Vervolgens zegt Peter J dat het bij een ander topic van mij hoort omdat het om dezelfde computer gaat. Ok, ik breng het onderwerp nogmaals in, maar nu onder mijn eerste topic. Nu adviseert de security helper abbs mij om er toch weer een apart topic van te maken. Vervolgens levert ook Moderator iEscape een (gewaardeerde) bijdrage. Ik zal alle aangeboden tekst nog eens door nemen. Ik vraag me af of wel over is gekomen wat nu precies het "probleem" is. 
Omdat je nog geen nieuw "Onderwerp" had aangemaakt dacht iEscape om je in dit topic te helpen (Ik dacht dat dit topic onder malware problemen stond, en onze afspraak is dat daar alleen maar security helpers mogen antwoorden) maar het staat al onder Windows 10 en daar had ik je heen verwezen. En een nieuw topic valt dan meer op daarom had ik dat gezegd.
En wij als helpers staan ook onderling in overleg en vragen ook wel of ze eens willen mee kijken voor een oplossing.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”