Plaats reactie
17
Heeft u mijn vorig bericht en PB gelezen?
Ik heb weer deels uw bericht verwijderd.
iEscape schreef:Let op met plaatsen van privacygevoelig gegevens.
Wees zuinig met de productcode & productkey van Microsoft.

Zie PB als de uitleg over welke de productcode niet duidelijk is.
Wat u net plaatste is de Product-key.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
18
Maar wat heft dat dan met de melding te maken die ik telkens krijg, als ik hem gebruik accepteert hij deze niet, moet blijkbaar via de organisatie van het bedrijf waar deze van afkomstig is en die verbinding heb ik niet, denk dat ik er gewoon maar mee door blijf gaan en de melding te activeren maar weg blijf klikken, want het blijft nog gewoon werken, al is het dan de Home versie, terwijl die melding om te activeren voor Pro via de organisatie bedoeld is, dus we zien wel.
bedankt in ieder geval.
19
tonb schreef:Maar wat heft dat dan met de melding te maken die ik telkens krijg, als ik hem gebruik accepteert hij deze niet,
Probeer de product-key in te vullen dat is de 25-cijferige welke u heeft geplaatst in bericht #16, TXxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxx99.

Ik kan me ook vergissen, normaliter noemt men een Product-id en Product-key, bij verkeerd vertalen naar productcode gaat het fout.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
21
tonb schreef:TXxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxx99 kan ik zo niet ontcijferen hoor met die x tekens !!
Dat kunt u terug kijken bij Belarc Advisor, start Belarc Advisor nogmaals op.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
22
Code blijft dezelfde als tevoren, nogmaals ik heb heel die Pro niet nodig en bovendien wordt er aangegeven dat de Home versie geactiveerd is.
23
tonb schreef:Code blijft dezelfde als tevoren, nogmaals ik heb heel die Pro niet nodig en bovendien wordt er aangegeven dat de Home versie geactiveerd is.
Dat begrijp ik heel goed, en dat is de bedoeling ook niet.
iEscape schreef:Neen, wij willen toch achterkomen wat de productcode is van Windows 10 home, zodat die melding niet meer verschijnt?
Herstart de pc en vermoedelijk komt die melding niet meer.
Kijk vervolgens bij Activering hoe het nu staat.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
25
Dat weet ik ook niet meer.
Rest nog een optie om Microsoft vragen voor ondersteuning
Tel. Nederland: +31 (0) 20 5001500
Tel. België: +32 (0) 25033113

PS Het is handig als u de gegevens van -de Product-id & Product-key- ergens noteert dan heeft u die altijd bij de hand.
In het geval dat er géén internet verbinding is en dus géén Belarc Advisor kan opstarten, beschikt u wel over die gegevens.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
27
Een collega moderator heeft me geattendeerd op deze link, neem die eens door.

Zie het antwoord van remco8264
''Windows is geactiveerd met de activeringsservice van uw organisatie''. Dit zijn zogenaamde KMS-activaties en die verlopen na 180 dagen.
U zou dus Windows 10 Home moeten activeren.

In principe weet u de Product-ID en Product-key al, maar u kunt ShowKeyPlus ook downloaden en installeren, voor een 'second opinion' zeg maar en vergelijk met het resultaat van Belarc Advisor.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
29
Jammer .  .  . , dat vrees ik eigenlijk ook al, maar tja proberen kan nooit kwaad.
Bij nieuwe pc's zit de productcode opgeslagen in de BIOS en dit programma vraagt die code op.
We weten niet hoe nieuw de pc is.
Rest nog even contact opnemen met Microsoft.
Ik zou op papier zetten welke wegen u al heeft geprobeerd om Windows 10 Home te activeren. Ook melden dat de OEM-key niet is vermeld in BIOS.
Succes en ik ben wel benieuwd naar de oplossing van Microsoft.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
30
Ik heb ShowKeyPlus uitgevoerd op een laptop van 7 jaar en krijg onderstaande te zien:
Afbeelding
En de Product-ID is dezelfde als dat Belarc Advisor laat zien.
Maar moet nog in de BIOS duiken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”