Plaats reactie
1
Goede avond,
Probleem met mijn pc:
Na het instellen van een backup met bestandsgeschiedenis, stelde ik vast dat er telkens niet alleen de gewijzigde bestanden werden gebackupt, maar ALLE bestanden. (En dan heb je natuurlijk niets aan zo'n backup; en de backup-schijf loopt snel vol.)
Toen ik dat had vastgesteld en verder keek, ontdekte ik dat er sinds 5 maanden geen updates meer gemaakt werden, terwijl de instelling op automatisch stond. Ik heb vervolgens de laatste update gezocht die had moet worden binnengehaald, en die handmatig gedownload. Als ik liet zoeken naar updates kreeg ik een foutmelding: 0x00705b4 .
En als derde punt: ik probeerde terug te gaan naar een oud herstelpunt (van 24 okt. 2016) maar herstelpunten blijken niet te werken. De oudere geven meteen een melding dat het herstelpunt niet wordt gevonden (in de backup??), de jongere herstelpunten starten het herstel wel, maar melden na 3 kwartier dat het systeemherstel niet is voltooid, dat systeembestanden en instellingen niet gewijzigd zijn, met als foutmelding 'onbekende fout 0x80070005 .

Dit zijn de zaken die ik heb vastgesteld. De computer werkt (nog) wel gewoon, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Kunt u mij helpen? Is er een oplossing zonder winder te moeten herinstalleren?
2
Nog een aanvulling: Als ik de windows probleemoplosser gebruik, krijg ik de melding: "Service registration is missing or corrupt" met de melding: Niet opgelost.
3
Download de portable (of installer) versie van AfbeeldingWindows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
01 - Reset Registry Permissions
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
17 - Repair Windows Updates
18 - Repair CD/DVD Missing/Not Working
19 - Repair Volume Shadow Copy Service
21 - Repair MSI (Windows Installer)
26 - Restore Important Windows Services
27 - Set Windows Services To Default Startup
33 - Repair Performance Counters


Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Afbeelding
4
OK. Dat is allemaal gelukt.

Bestand sfcdetails.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Gaande de rit werd gemeld dat niet alle fouten die waren vastgesteld gerepareerd konden worden. Ik meen dat er 4 dingen werden genoemd die het programma niet kon herstellen.  Dat zou in , ik meen dat de formulering was, een logboek worden gemeld. Ik weet niet of daarmee het bestand sfcdetails.txt werd bedoeld, maar dat denk  ik wel.

Ik kan morgen uitproberen of het maken van een back-up uit de bestandsgeschiedenis nu goed gaat.
De 'probleemoplosser' kan ik laten draaien en kijken of er nog een corrupt bestand wordt gemeld.
En ik kan laten zoeken naar updates om te kijken of de foutmelding 0x80070005 dan nog komt.

Of ik ook het terugzetten naar een vorig herstelpunt kan proberen, lijkt me niet, want dan ben ik de gemaakte wijzigingen weer kwijt als het lukt.
7
Goede avond,

Allereerst de opmerking dat ik, na het uitvoeren van de door u aangegeven procedure gisteren, bij het opstarten en een aantal malen daarna een windowtje krijg met de melding dat ik Windows Security Center service moet inschakelen door in dat window te klikken. Maar als ik dat doe, krijg ik de melding dat starten niet lukt. Doorklikken voor informatie levert de melding "Fout 1068. Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart." Ik krijg bij de start ook de melding "Unable to connect the service". Zie bijlage.

Ik heb het maken van backup met de gebruiksgeschiedenis getest. Dat probleem is nog steeds aanwezig. Bij de 2e en verdere automatische backups wordt weer alles gebackupt. Dus de fout is er nog steeds.

Ook getest om updates te zoeken. Dit levert ook weer dezelfde foutmelding op . Zie bijlage,

Ik heb het reparatieproces in Tweackers.com nog een keer uitgevoerd. Ik stel daarbij vast dat het programma , al draaiend, een hele serie melding geeft dat het geen toegang heeft tot bestanden (die m.i. eigenlijk gerepareerd moeten worden). Heeft dat te maken met het geen toegang hebben tot de windows security center service??

Kortom, nog niet opgelost :-(

Groet,
Rien
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
En als aanvulling: Dit kwam voorbij tijdens het reparatieproces: Zie bijlag
Doc3.docx
e.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
En dan is er meteen een volgend probleem:

Ik wil windows 10 herinstalleren.
Via Instellingen kom ik bij "Deze PC opnieuw instellen" en "Aan de slag".
Ik kies voor "Mijn bestanden behouden". En bijna meteen verschijnt de melding: zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Goede middag,
Systeemherstel leverde ook een foutmelding op. En dat was ook het geval als ik via windows probeerde om windows 10 te herinstalleren, al of niet met behoud van persoonlijke bestanden.

Ten einde raad heb ik met de windows 7-programma schijf Windows 7 opnieuw op de computer gezet. 
Ik had in 2016 een upgrade naar windows 10 uitgevoerd. Maar die is dus nu weer verdwenen.
Is het nu mogelijk op dezelfde computer nogmaals gratis een upgrade naar windows 10  uit te voeren?
13
RienR48 schreef:Goede middag,Is het nu mogelijk op dezelfde computer nogmaals gratis een upgrade naar windows 10  uit te voeren?
Ja hoor. Lees hier wat je moet doen.
Afbeelding
14
Hartelijk dank voor deze hulp. Het is gelukt. Ik had zelf al een site gevonden , en de upgrade is geslaagd. 
Wel nog een probleem, namelijk dat ik nu een versie window 10 in het Engels heb. Kan dit omgezet naar Nederlands? Daar ben ik aan gewend.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”