Plaats reactie
1
Mijn laptop geeft heel vaak melding dat een programma niet reageert. Vooral bij een grafisch programma.
dus deze koude paaszondag googelen en proberen hoe en wat. Laptop is opgeschoond, drivers geupdated, malware vrij, virusvrij door FSecure
Maar in taakbeheer blijft de melding dat schijfgebruik heel hoog is en ik kan niet achterhalen waarom. dus daarom heb ik me hier aangemeld en stel ik hier de vraag. Kan iemand me helpen?

schermprint
4
Dat heeft met F-secure te maken, een programma die je niet moet verwijderen dunkt me.
Laten we eens kijken waarom je computer hangt.

Log 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage.


Log 2:
  • Download Afbeelding Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar  File>Save, sla het op als AutoRuns.arn op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
Afbeelding Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage.
Afbeelding
6
Stap 1:
Error: (04/17/2017 11:36:45 AM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De prestatiemeter voor het gegevensverzamelaarobject kan niet worden geïnitialiseerd omdat de items niet zijn geladen of het gedeelde geheugen niet kan worden geopend. Dit is alleen van invloed op de beschikbaarheid van de prestatiemeteritems. Start de computer opnieuw op.
Er is een probleem met de performance extension counter provider, welk je door onderstaande instructie kunt oplossen:

Download en installeer Afbeelding ConEmu Preview Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ:  lodctr /r

Wacht tot je deze melding krijgt:
Info: Prestatiemeteriteminstelling is opnieuw gemaakt met back-uparchief van systeem

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"WSearch"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
SC CONFIG %%S start= disabled
SC STOP %%S))
FOR %%T in (
"Appinfo"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
SC CONFIG %%T start= auto))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


Stap 2:
Open Autoruns met administratorrechten en vink volgende regels uit:
""
"HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce"    ""    ""    ""    "17-4-2017 10:55"    ""
+ "Uninstall C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6381.0405"    ""    ""    "File not found: rmdir"    ""    ""
+ "Uninstall C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6381.0405\amd64"    ""    ""    "File not found: rmdir"    ""    ""
+ "Uninstall C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509"    ""    ""    "File not found: rmdir"    ""    ""
+ "Uninstall C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509\amd64"    ""    ""    "File not found: rmdir"    ""    ""

"HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components"    ""    ""    ""    "17-4-2017 10:56"    ""
+ "Microsoft Windows Media Player"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /ShowWMP.exe"    ""    ""
"Task Scheduler"    ""    ""    ""    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\ActivateWindowsSearch"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\ConfigureInternetTimeService"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\ehDRMInit"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\MediaCenterRecoveryTask"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\ObjectStoreRecoveryTask"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\OCURActivate"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\OCURDiscovery"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscovery"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW1"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW2"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
X "\Microsoft\Windows\Media Center\PeriodicScanRetry"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\MCUpdate.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\PvrRecoveryTask"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\PvrScheduleTask"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe"    ""    ""
X "\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehrec"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\RegisterSearch"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\ReindexSearchRoot"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\Media Center\UpdateRecordPath"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe"    ""    ""
+ "\Microsoft\Windows\NetTrace\GatherNetworkInfo"    ""    ""    "c:\windows\system32\gathernetworkinfo.vbs"    "16-7-2016 13:42"    ""
X "\Microsoft\Windows\Shell\WindowsParentalControls"    ""    ""    "File not found: C:\Windows\SysWOW64\wpcumi.dll"    ""    ""
X "\Microsoft\Windows\Shell\WindowsParentalControlsMigration"    ""    ""    "File not found: C:\Windows\SysWOW64\wpcmig.dll"    ""    ""
+ "\OneDrive Standalone Update Task"    ""    ""    "File not found: C:\Users\TEMP\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6517.0809\OneDriveStandaloneUpdater.exe"    ""    ""

"HKLM\System\CurrentControlSet\Services"    ""    ""    ""    "17-4-2017 11:42"    ""
+ "Garmin Device Interaction Service"    "Keeps the software and content on your Garmin devices and the Garmin software on your PC up to date."    "Garmin Ltd. or its subsidiaries"    "c:\program files (x86)\garmin\device interaction service\garminservice.exe"    "28-3-2017 22:34"    ""
+ "WMPNetworkSvc"    "Hiermee worden media-bestanden met behulp van UPnP (Universal Plug and Play) op media-apparaten beschikbaar gemaakt"    "Microsoft Corporation"    "c:\program files\windows media player\wmpnetwk.exe"    "7-9-2016 6:41"    ""
+ "dbx"    "Dropbox Mini-Filter Driver"    ""    "File not found: system32\DRIVERS\dbx.sys"    ""    ""

"HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\KnownDlls"    ""    ""    ""    "17-4-2017 10:56"    ""
+ "_Wow64"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\SysWOW64\Wow64.dll"    ""    ""
+ "_Wow64cpu"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\SysWOW64\Wow64cpu.dll"    ""    ""
+ "_Wow64win"    ""    ""    "File not found: C:\WINDOWS\SysWOW64\Wow64win.dll"    ""    ""

"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\Security Packages"    ""    ""    ""    "17-4-2017 11:36"    ""
+ "livessp"    ""    ""    "File not found: livessp"    ""    ""

Stap 3:
Name:
Description:
Class Guid:
Manufacturer:
Service:
Device ID: ACPI\SMO8800\1
Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.
1. Surf naar Dell
2. Voer een servicetag in of klik op Product Detecteren
3. Kies Stuurprogramma Downloads
4. Klik op de Chipset om de lijst uit te vouwen en download de ST Microelectronics Free Fall Sensor driver
5. Installeer de driver
Afbeelding
7
Allereerst, bedankt voor deze belangeloze hulp en adviezen.

Ik heb alles stap voor stap gedaan zoals je omschreven hebt. Ik kreeg onderweg ergens een logfile :

Reconfigure Services
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS
[SC] ControlService FAILED 1051:

Er is een stopcode gestuurd naar een service waarvan andere gestarte services afhankelijk zijn.

[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS 

Helaas is het probleem met taakbeheer nog niet opgelost.
Wat kan ik nu nog doen?

Want ik heb een plotter gekocht en heb daarbij een grafisch programma nodig dat nu niet werkt. Grgrgrgr Maar ben blij met je hulp!
Of is het niet reeel om genoeg capaciteit te verwachten om het programma Silhouette Studio soepel te kunnen gebruiken? Huidige laptop is wat ouder ;)

vreemd..... nu anderhalf uur later kan ik wel werken met silhouette. Beetje warme laptop. taakbeheer schijf op 15% met uitschieters naar boven en beneden.
8
Bellefleur schreef:Allereerst, bedankt voor deze belangeloze hulp en adviezen.
Dank  :good:
Bellefleur schreef:Helaas is het probleem met taakbeheer nog niet opgelost.
Wat kan ik nu nog doen?
Om welke processen gaat het dan?
Open een opdrachtregel met administratorrechten
Typ: resmon en klik op tabblad Schijf en op de balk Schijfactiviteit
Klik vervolgens op de kolom Totaal in het gedeelte Processen met Schijfactiviteit
Klik op de werkbalk Controle (Monitor) → Controle stoppen
In het Schijfactiviteitgedeelte kun je lezen welke processen gerelateerd zijn aan het proces met de hoogste schijfactiviteit.
Klik daarvoor op de kolom Kopie (Image) in het gedeelte Schijfactiviteit Afbeelding
Laatst gewijzigd door dorado op 17 apr 2017 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
9
Het lijkt erop dat system veel vraagt. zie bijlage scherm

volledige inhoud van dat scherm is
Kopie PID Bestand Lezen (bytes/sec.) Schrijven (bytes/sec.) Totaal (bytes/sec.) I/O-prioriteit Reactietijd (in ms)
System 4 C:\Windows\System32\config\DRIVERS 170.394 0 170.394 Normaal 35
System 4 C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvdmwu.inf_amd64_26aa6356770b2e86\nvlddmkm.sys 21.587 0 21.587 Normaal 3
System 4 C:\$LogFile (NTFS-volumelogboek) 0 8.161 8.161 Normaal 3
System 4 C:\Windows\System32\drivers\ClipSp.sys 9.728 0 9.728 Normaal 3
System 4 C:\Windows\System32\drivers\SynTP.sys 17.180 0 17.180 Normaal 3
System 4 C:\Windows\System32\drivers\igdkmd64.sys 142.108 0 142.108 Normaal 2
System 4 C:\Windows\System32\config\DRIVERS{f48e773b-4ba1-11e6-80c8-a4badb27b402}.TM.blf 1.502 0 1.502 Normaal 2
System 4 C:\Windows\System32\drivers\AmpPal.sys 4.681 0 4.681 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\config\DRIVERS{f48e773b-4ba1-11e6-80c8-a4badb27b402}.TMContainer00000000000000000001.regtrans-ms 5.916 0 5.916 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\drivers\nwifi.sys 11.776 0 11.776 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\drivers\IntcDAud.sys 5.208 0 5.208 Normaal 1
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\ntuser.dat.LOG1 0 1.050 1.050 Normaal 1
System 4 C:\ProgramData\Microsoft\Windows\wfp\wfpdiag.etl 0 549 549 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\config\SOFTWARE.LOG1 0 945 945 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\drivers\sdbus.sys 4.025 0 4.025 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32\config\SYSTEM.LOG1 0 529 529 Normaal 1
System 4 C:\Windows\System32 0 132 132 Normaal 0
System 4 C:\$Mft (NTFS0-MFT (Master File Table)) 1.638 6.587 8.225 Achtergrond 16
System 4 C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\lastalive1.dat 0 228 228 Achtergrond 15
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Media Cache\data_1 0 410 410 Achtergrond 12
System 4 C:\ProgramData\F-Secure\Log\CCF\GUTS2_AUAAPI.log 0 202 202 Achtergrond 12
System 4 C:\$BitMap (NTFS vrije ruimte-toewijzing) 0 424 424 Achtergrond 11
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extension State\000062.log 0 9.827 9.827 Achtergrond 5
System 4 C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local 0 71 71 Achtergrond 5
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\Windows\Safety\apprep\remote 0 273 273 Achtergrond 4
System 4 C:\Windows\System32\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE} 1.024 2.048 3.072 Achtergrond 4
System 4 C:\Program Files (x86)\KPN Veilig\apps\CCF_Scanning\bin 0 256 256 Achtergrond 3
System 4 C:\$Extend\$UsnJrnl:$J 0 347 347 Achtergrond 3
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default 0 276 276 Achtergrond 1
System 4 C:\Program Files (x86)\KPN Veilig\apps\ComputerSecurity\Anti-Virus\minifilter 0 256 256 Achtergrond 1
System 4 C:\Windows\System32\winevt\Logs\Microsoft-Windows-GroupPolicy%4Operational.evtx 0 565 565 Achtergrond 1
System 4 C:\System Volume Information\{cd40aa2b-236c-11e7-9cde-848f69b8da8c}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752} 0 4.096 4.096 Achtergrond 1
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\History-journal 0 307 307 Achtergrond 1
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data 0 240 240 Achtergrond 1
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Current Session 0 70 70 Achtergrond 1
System 4 C:\Windows\System32\drivers 0 3.328 3.328 Achtergrond 1
System 4 C:\Windows\System32\drivers\en-US 0 256 256 Achtergrond 1
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Microsoft\Outlook 0 71 71 Achtergrond 0
System 4 C:\Users\Nelleke en Henk\AppData\Local\Temp 0 98 98 Achtergrond 0
System 4 C:\Windows\System32\nl-NL 0 256 256 Achtergrond 0
System 4 C:\Windows\System32\en-US 0 256 256 Achtergrond 0
System 4 C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nvdmwu.inf_amd64_26aa6356770b2e86 0 256 256 Achtergrond 0
System 4 C:\$Mft::$BITMAP 0 95 95 Achtergrond 0
10
Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.
Afbeelding
11
Alle stappen doorlopen. Laptop gaf geen fouten aan. Soms nu bij taakbeheer wel onder de 50% maar zo gauw ik Silhouette Studio opstart, gaat het weer mis.
Dat ik er erg chagarijnig van wordt, lijkt me duidelijk. Wat kan ik nu nog doen? (behalve laptop vam balkon het water ingooien)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”