Plaats reactie
1
In huis heb ik drie computers. Allemaal zijn ze aangemeld (en terug te vinden) bij mijn Microsoft account.
Het vreemde is dat ik er maar van twee de windows licentie kan koppelen aan mijn MS-account, bij de derde is die optie niet aanwezig, ondanks dat ik wel ben ingelogd op de account met die computer.
De licentie is geactiveerd, dat staat ook keurig in beeld.
Is er ergens iets wat ik over het hoofd zie, want ook van deze PC zou ik de licentiegegevens graag opgeslagen hebben. Altijd handig bij een her-installatie.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
3
Nee de software is voor het eerst op deze computer geïnstalleerd.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
6
Inmiddels via een direct message op Twitter een bericht terug gekregen van de webcare van Microsoft.
Met het advies om even direct met Microsoft zelf contact op te nemen.
Hallo Maxstar,
als ik het goed heb begrepen heb je problemen met een licentie.
Helaas kunnen we je hier op Social Media je hier niet meehelpen aangezien we geen accountgegevens kunnen bekijken.

Ik wil je daarom in dit geval vragen om even contact op te nemen met onze answer desk ze kunnen je dan meer vertellen hierover.
Om contact met onze answer desk te krijgen kun je de volgende link gebruiken. http://msft.social/vzglYH
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Mooi, ga er morgenochtend mee aan de slag. Ik hou je op de hoogte.
Tot zover vast bedankt.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
10
Net gebeld. Telefonisch kon het niet opgelost worden, maar ik zou een stappenplan toegestuurd krijgen.
Een stapje verder dus.
Wordt vervolgd.  ;-)
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
Helaas had ik na de beloofde 3 kwartier niets ontvangen, dus een chat sessie gestart.
Daar kwam vrij snel de oorzaak uit, een te oude versie !
Ik was in de veronderstelling dat ik met de updates helemaal bij was op deze machine, maar dat was dus niet zo.
Nu ge-update via de link die ik gekregen had, dat ging goed, Laptop herstartte een keer en nu kom ik tot het welkomsscherm.
Daar kan ik op "aanmelden" waarna er een zwart scherm verschijnt met daarin een muiscursor en verder niets.
Na enige tijd wachten verschijnt het welkomsscherm weer en daarna weer het zwarte scherm en zo voort.
Na nog wat langer wachten, een blauw scherm en de volgende melding (en een QR-code): Kernel Mode Heap Corruption

Denk dus dat het een her-installatie gaat worden....... ;-(
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
13
Na een aantal herstarts kreeg ik de optie om windows te herstellen. Dat is gelukt, dus windows draait nu weer (moet wel alle andere programma's weer installeren) en de licentie is nu gekoppeld.
Bedankt voor de hulp.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”