Plaats reactie
1
Ik heb het steeds dat ik niet goed kan delen met een andere laptop in mijn thuisgroep.
Nu kan ik met de ene laptop bijv. weer geen foto's in een map op de andere laptop plaatsen. Kopiëren gaat niet omdat er dan staat netwerkpad niet gevonden en als ik gewoon knip en plak staat er geen rechten voor om de eigenaar om rechten.
Wat is dat toch steeds? Blijkbaar komt het omdat de mappen nu ineens na een grote Windows update gedeeld staan op alleen lezen.
Als ik rechts klik op de map afbeeldingen staat er bij eigenschappen een blokje voor Alleen lezen. Als ik dat uitzet dan denk je opgelost maar als ik het dan later probeer en dan maar weer kijk rechts en eigenschappen staat het blokje er weer gewoon.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alles in mijn documenten en mijn afbeeldingen gedeeld worden, en dan lezen en schrijven, met mijn thuisgroep?
Je moet dat toch aan kunnen passen want voorheen kon ik er alles mee doen vanaf beide laptops in beide laptops?
4
Hallo,

Doorloop de onderstaande stappen eens, ik vermoed namelijk dat bepaalde permissies nog niet goed staan ingesteld.
  1. Open de Windows verkenner en klik met de rechtermuisknop op de betreffende map of harde schijf.
  2. Kies vervolgens voor de optie Delen met of Delen met voor Specifieke personen.
  3. Via de knop Delen wordt het netwerkpad weergegeven waarmee verbinding tot de gedeelde schijf of map wordt verkregen.
  4. Middels de optie Alle netwerkshares op deze computer weergeven kunnen vervolgens de gedeelde bestanden worden getoond.
  5. Na het configureren wordt de schijf of map voorzien van een aangepast icoontje waaruit blijkt dat de map is gedeeld.
Via de Eigenschappen van de gedeelde map of harde schijf bij het tabblad Delen, en de knop Geavanceerd kunnen de machtigingen en permissies van de gedeelde map worden aangepast. Tevens kan hier een netwerknaam worden toegevoegd.
Via de Windows verkenner bij de Mapopties, onder het tabblad Weergave is het mogelijk de optie Wizard Delen gebruiken in en uit te schakelen zodat voortaan direct het scherm voor Geavanceerd delen zal worden getoond die u direct alle mogelijkheden van mappen en bestanden delen via een netwerk zal tonen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
T/m 2 gaat alles goed maar dan
3. Via de knop Delen wordt het netwerkpad weergegeven waarmee verbinding tot de gedeelde schijf of map wordt verkregen. Ik zie geen netwerkpad
Middels de optie Alle netwerkshares op deze computer weergeven kunnen vervolgens de gedeelde bestanden worden getoond. Waar vind ik de optie Alle netwerkshares op deze computer weergeven?
6
Hallo,

Sla deze stappen eens over en voer direct het onderstaande uit.

Via de Eigenschappen van de gedeelde map of harde schijf bij het tabblad Delen, en de knop Geavanceerd kunnen de machtigingen en permissies van de gedeelde map worden aangepast. Tevens kan hier een netwerknaam worden toegevoegd.

Via de Windows verkenner bij de Mapopties, onder het tabblad Weergave is het mogelijk de optie Wizard Delen gebruiken in en uit te schakelen zodat voortaan direct het scherm voor Geavanceerd delen zal worden getoond die u direct alle mogelijkheden van mappen en bestanden delen via een netwerk zal tonen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Als ik bij eigenschappen deel en dan het blokje alleen lezen uitvink dan begint hij zoals je kan zien op de afbeelding. Maar als alles klaar is en ik sluit en heropen weer met eigenschappen staat het blokje weer gewoon zwart bij alleen lezen. Afbeelding insluiten gaat niet dus dan maar even met een link.
https://www.dropbox.com/s/6n9wtwqb3iy0s ... n.jpg?dl=0

Maar ik kan wel delen, lezen en schrijven dus het probleem is wel opgelost ondanks dat het blokje zwart is bij alleen lezen.
Bedankt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”