Plaats reactie
1
In een voor mij heel ver verleden, zeg maar Windows XP tijdperk, was er een programma, waarmee je inzichtelijk kon maken hoeveel tijd de individuele programma's nodig hadden om te starten bij een windows start.
Momenteel heeft mijn windows 10 (x64), 16GB en SSD een behoorlijke tijd (meer dan een minuut) nodig om te starten en dat was altijd een seconde of 15 à 20.
Ik heb al geprobeerd om te starten met uitgeschakelde items, maar kom er toch niet uit waar het probleem nu zit.
Is er iemand die een soortgelijk programma weet dat dus in Windows 10 inzichtelijk maakt wat er gebeurt tijdens het start proces ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
3
Heel mooi. Ga ik vanavond mee aan de slag en koppel het nog even terug.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
realiseer je dat w10 verschil maakt tussen afsluiten/opstarten en 'de pc opnieuw opstarten'
in het eerste geval blijft windows in een soort slaapstand waardoor de pc na het aanzetten sneller opstart, in het tweede geval wordt het hele geheugen vrijgemaakt en wordt windows weer van scratch opgestart, wat dus langer duurt.
m.a.w. als je test zul je dus die twee situaties moeten onderscheiden.
5
Ja, dat is me bekend, maar tot voor kort startte het systeem veel sneller op en ik wil nu graag weten waarom dat nu langer duurt. Er moet een reden voor zijn
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
6
Bij CCleaner  ☞  Gereedschap  ☞  Opstarten is het mogelijk om te zien welke programma's mee opstart als de computer wordt opgestart.
Mogelijk om één of meerdere programma's uit te schakelen.
Bij Geplande taken bijvoorbeeld, als Adobe Flash Player net geupdate is, dan wordt Adobe Flash Player updater ingeschakeld.
Klik op Uitschakelen als dat niet gewenst is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Die staat er al op en gebruik ik ook om de zaak bij te houden
Overigens heeft Revo un-installer een uitgebreidere opstartbeheerder ( die ik ook gebruik).
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
8
PeterVo schreef:Overigens heeft Revo un-installer een uitgebreidere opstartbeheerder ( die ik ook gebruik).
Dat klopt ook en zeker handig  :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Het resultaat van bootracer geeft aan dat  de windows start ongeveer 20 seconden duurt (acceptabel), dan "hangt" het systeem 54 seconden op het inlogscherm/wachtwoord, op zich wel vreemd, want ik heb geen wachtwoord ingesteld, daarna nog 32 seconden voor het bureaublad.
Dat levert volgens het programma een score van 3,5 op een schaal van 5 op, maar ik vind het teleurstellend.
Moet nu dus nog uitzoeken waarom dat inloggen zo lang duurt in eens.

Het programma was in ieder geval duidelijk, dat dan weer wel.....   ;D
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
10
Is dit probleem toevallig ontstaan na het installeren van de Anniversary Update van Windows 10?
Microsoft heeft zelf ook een uitgebreide tool waarmee je de opstarttijd kan monitoren en het één en ander kan tweaken.
Deze is te downloaden van de onderstaande link.
https://msdn.microsoft.com/en-us/window ... exercise-1 
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Ja, volgens mij is dat inderdaad het geval. Ik ga gelijk even checken.
Bedankt.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
Hetzelfde bij mij.

Nadat ik " gedonder " had met de WiFi verbinding, deed het plotseling niet meer en toen opnieuw wilde opstarten bleef deze zogezegd " hangen " leek net alsof er niets gebeurde.
Ik heb dan de laptop maar uitgezet, en probeerde deze weer opnieuw op te starten, maar toen bleek deze helemaal niets te doen en na een paar minuten, dat denk ik dan bleek deze weer op te starten.
En ook ik heb een ssd schijf, sterker nog een hagelnieuwe laptop van nog geen 2 weken en nu al een hoop gelazer.

Nu heb ik het wifi probleem hopelijk opgelost met de hulp van iets welke op een ander topic wordt genoemd en heb opgevolgd als mogelijke oplossing, maar dat opnieuw opstarten waar het hier over gaat blijkbaar niet of erg traag verloopt is zeker erg vreemd.

Hoe betrouwbaar is W 10 eigenlijk, met W 7 had ik dit nooit.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”