Plaats reactie
1
Sinds enkele weken raakt mijn pc in de war zodra ik een spel wil gaan spelen in de Microsoft Solitaire Collection.
Ik vermoed dat het te maken heeft met Windows 10, dat ik onlangs heb geïnstalleerd,
hoewel dat aanvankelijk niet de problemen gaf die ik nu heb.

Dat mijn pc van slag is, is direct te zien aan de namen bij de pictogrammen onder in het scherm.
Die krijgen allemaal dezelfde naam: Microsoft Edge, Verkenner enz. zijn ineens allemaal bijvoorbeeld Kladblok geworden.

De problemen die ik ondervind zijn:

- met de rechterknop muis krijg ik geen menuutjes
- dialoogvensters zijn meestal leeg en dus onbruikbaar
- tekst typen in een wél verschijnend venster lukt wel, maar je ziet niet wat je typt.
- in Word gaat het typen uiterst moeizaam, is gewoon niet te doen
- als ik een mail aanklik in mijn e-mailprogramma krijg ik de tekst van een andere mail

Als ik vervolgens mijn pc weer uit- en aanzet is alles weer normaal...

Herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij daar wellicht een oplossing voor gevonden?
2
heb je die pc al eens opnieuw gestart? dat is in w10 echt iets anders dan afsluiten en opnieuw weer aanzetten!
w10 zet zich dan in een soort slaapstand zodat het weer aanzetten sneller verloopt.
foutjes die erin geslopen zijn. blijven dus bestaan.
vandaar: ga start-afsluiten, klik op het pijltje en kies de optie 'opnieuw opstarten'. pas dan wordt windows echt helemaal uitgezet en van scratch weer opgebouwd. 
4
falstring schreef:heb je die pc al eens opnieuw gestart? dat is in w10 echt iets anders dan afsluiten en opnieuw weer aanzetten!
w10 zet zich dan in een soort slaapstand zodat het weer aanzetten sneller verloopt.
foutjes die erin geslopen zijn. blijven dus bestaan.
vandaar: ga start-afsluiten, klik op het pijltje en kies de optie 'opnieuw opstarten'. pas dan wordt windows echt helemaal uitgezet en van scratch weer opgebouwd.

Of ik de pc nu opnieuw opstart of uitzet en weer aanzet:
het zijn met name de zgn. Daguitdagingen en de zgn. Sterrenclub die dan toch steeds problemen veroorzaken, als ik daarin iets ga spelen.
Een 'gewoon' spelletje Klondike of Spider (dus niet in de Daguitdagingen of de Sterrenclub) levert de ene keer wél problemen op en de andere keer niet...
Problemen die, zoals ik al zei, weer gewoon verdwenen zijn, als ik de pc opnieuw opstart of uitzet/aanzet.
Laatst gewijzigd door Cornel op 27 okt 2016 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
5
@Veng

Oké, maar dan krijg ik dus de Windows 7 spelletjes, wat overigens misschien wel een idee is. Maar daarmee krijg ik toch niet een probleemloos werkend spelletjesprogramma van Windows 10 terug. 
6
Nee sorry, ik wist niet dat dat een ander pakket is.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
8
@Maxstar

Merci voor je reactie.
Het probleem ontstond niet meteen na de installatie van Windows 10, maar pas enkele weken daarna.
En wat je aanbeveelt, is ook niet alles. Ik lees na het aanklikken van je link:

Windows 10 opnieuw instellen kent twee mogelijkheden, namelijk met behoud van persoonlijke bestanden en een geheel schone installatie.
Bij beide opties zullen echter wel alle aangebrachte instellingen in Windows 10 en de geïnstalleerde apps verloren gaan.


Ga ik toch maar niet doen dus...
9
Hallo,

Wat je ook kan proberen is het opnieuw installeren van de Microsoft Solitaire Collection.

Klik met de linkermuisknop op het startmenu en typ "Windows PowerShell".
Nu klik je met de rechtermuisknop op Windows PowerShell en kies je voor de optie als administrator uitvoeren.
Typ nu het onderstaande commando over en druk op enter.

Code: Selecteer alles

Get-AppxPackage *solitairecollection* | Remove-AppxPackage
Afbeelding Sluit alle openstaande programma's en herstart de computer.
Open nu de Windows Store app en type in het zoekvenster "Microsoft Solitaire Collection".
Installeer dit pakket opnieuw en kijk of de problemen dan verholpen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
@Maxstar

Als ik met de linkermuisknop op startmenu klik, krijg ik helaas geen veld waarin ik iets kan typen.
Ik heb MSC al eens verwijderd op de gewone manier en opnieuw gedownload, maar dat hielp niet. 
14
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je inspanningen, maar het opnieuw instellen van Windows 10 is toch een soort paardenmiddel.

Ik lees namelijk op het internet: 

Gebruik dit hulpprogramma om een schone installatie van de meest recente versie van Windows 10 Home of Windows 10 Pro te installeren en om door jou, of door de fabrikant, geïnstalleerde apps te verwijderen. Je kunt kiezen of je je persoonlijke bestanden wilt behouden.
Voordat je begint
Lees eerst de volgende belangrijke informatie:
 
Dit hulpprogramma verwijdert alle apps die niet standaard met Windows worden meegeleverd, inclusief Microsoft-apps als Office. Daarnaast verwijdert het de meeste apps die door de fabrikant van je pc zijn geïnstalleerd, zoals eigen apps van de fabrikant, ondersteuningsapps en stuurprogramma’s. Verwijderde apps kunnen niet worden hersteld en dienen later handmatig opnieuw te worden geïnstalleerd.
 
Door gebruik van het hulpprogramma verlies je mogelijk ook je digitale licenties, bij apps behorende digitale inhoud en andere digitale rechten voor apps. Dit kan het gebruik van betaalde apps of van inhoud die hoort bij betaalde apps beïnvloeden. Daarom raden wij het gebruik van dit hulpprogramma niet aan als je er verzekerd van wilt zijn dat al je apps en bij apps behorende inhoud (inclusief Microsoft-apps als Office) volledig geïnstalleerd en gelicentieerd blijven.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”