Plaats reactie
1
Beste,

WIN 10 - als ik via "systeemherstel" naar "VEILIGE MODUS MET NETWERKMOGELIJKHEDEN" ga, dan is het toch de bedoeling dat ik op internet kan.
Het laatste is bij mij niet mogelijk - krijg volgend bericht Afbeelding
2
Hallo,

Probeer het volgende eens in de normale modus en kijk of die melding in de veilige modus dan weg is.

Klik met de rechtermuisknop op start en kies voor uitvoeren, typ hier het commando secpol.msc gevolgd door enter.
Ga naar lokaal beleid en naar beveiligingsopties
Dubbelklik op de regel gebruikersbeheer: alle administrators in modus 'door administrator uitvoeren' goedkeuren
Zet deze op ingeschakeld klik OK en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxtar,

ik probeer, vooraf aan het uitvoeren, uw voorstel compleet correct te begrijpen.
1. normale modus... uitvoeren... oké = begrepen
2. ga naar lokaal beleid = dit begrijp ik niet; ik werk via Microsoft outlook account; "lokaal beleid"... moet ik een lokale account aanmaken? en dan via instellingen naar onderste rij (gans rechts): Bijwerken en beveiliging?
3. dubbelklik op regel gebruikersbeheer (die regel zie ik momenteel niet staan); zo ja, dan verder oké

Met vriendelijke groet,
joodemyr
5
Hallo Maxter,
bedankt voor uw duidelijke reactie.

vergeten melden dat ik Windows 10 HOME draai

Probleempje: na invoer van Secpol.msc krijg ik bericht: "kan het bestand niet vinden; controleer of je de naam juist hebt ingevoerd en probeer opnieuw"

groet, joodemyr
6
Hallo,

Oké en die foutmelding klopt, de Home versie beschikt namelijk niet over de "Policy Editor".
Maar maak i.p.v. een Microsoft Account eens (tijdelijk) een aan en kijk of de veilge modus van wel correct functioneert.

1. Selecteer de knop Start en vervolgens Instellingen.
2. Selecteer Accounts > Andere gebruikers.
Afbeelding 3. Onder Andere gebruikers selecteert u "Iemand anders toevoegen aan deze pc".
4. Onderaan de pagina selecteert u Ik heb geen aanmeldingsgegevens voor deze persoon.
5. Onderaan de volgende pagina selecteert u Een gebruiker zonder een Microsoft-account toevoegen.
6. Voer een naam in voor het nieuwe account. Als u wilt dat deze persoon zich aanmeldt met een wachtwoord, voert u het wachtwoord in en bevestigt u dit, voegt u een geheugensteun voor het wachtwoord toe, en selecteert u vervolgens Volgende.
7. Selecteer Voltooien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Beste Maxter,

lokaal agent aangemaakt.
zie uw puntje 6. = naam aangemaakt, maar eerst geen wachtwoord -----> probleempje was: startte telkens opnieuw met deze account op, zonder mogelijkheid van keuze voor MS account; wwrd ingesteld en dan oké!
Oké dus. Vanuit lokaal account naar veilige modus (niet met netwerk...). Onderstaande vroegere melding was er niet meer. Afbeelding opmerking 1. - geen internetverbinding mogelijk
na geklikt te hebben op "problemen oplossen": Windows netwerk controle - kan niet worden uitgevoerd in veilige modus

enkel nog mogelijk was "sluiten" en "opnieuw opstarten naar normale modus"
groet, joodemyr
8
Hallo,

Gaat het om een draadloze of bekabelde verbinding, want als het een draadloze verbinding is klopt het dat je dan niet direct verbinding hebt met het internet.
Sluit de computer als test eens bekabeld aan en kijk of je dan wel direct verbinding hebt in de veilige modus.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dag,

de afstand tussen modem met ingebouwde router en mijn computer is van die aard dat ik geen bekabeling (ook niet tijdelijk) kan plaatsen.
ik kan wel meegeven dat ik - voor upgrade naar Win10 - werkte met 8.1 en het toen geen probleem vormde
groet, joodemyr
11
Dag Maxtar,

heb https://support............" onclick="window.open(this.href);return false;. uitgevoerd.
(het eerste (reg delete HKCR......) vanaf "uitvoeren" - mijn inziens gelukt (???) - zie resultaat hieronder in opdrachtprompt / Het tweede vanaf de opdrachtprompt Afbeelding daarna via instellingen/bijwerken en beveiliging naar veilige modus; opnieuw die melding: "deze app kan niet worden geopend / aan de slag kan niet worden geopend met het ingebouwd administratoraccount. Meld u aan met een ander account en probeer het opnieuw"

of moet alle tekst op één regel (alles na elkaar) worden uitgevoerd?
groet, joodemyr
12
Staat je administrator account wel op active?
http://www.howtogeek.com/howto/windows- ... ows-vista/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier hebben ze hetzelfde store probleem maar wordt het via een omweg opgelost.
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... d6a5342457" onclick="window.open(this.href);return false;

ZORG ALTIJD dat je een 2e account hebt met admin rechten... in het geval de standaard beschadigd raakt.
Vergeet niet dat onder Win10 dat een lokaal account is!
Gewoon dus een lokale gebruiker aanmaken en admin rechten geven....
13
hallo,

1. - de eerst aangemaakte lokale agent heb/had ik al van "standaard" naar "administrator" gezet via configuratiescherm/gebruikersaccounts/een ander account beheren en type wijzigen.
2. - heb de te lezen werkwijze (http://www.howtogeek.com.............." onclick="window.open(this.href);return false;.) uitgevoerd; zie hier onder Afbeelding 3. - heb nu 'DRIE' administrator-accounts; heb de eerste (zelf lokale aangemaakte... met naam... en wachtwoord) verwijderd; de aangemaakte via 2. - heb ik wel een wachtwoord moeten meegeven.zie resultaat hieronder. Afbeelding Als ik het goed begrijp zou ik nu via de opdrachtprompt van de ene of andere "administrator" nog eens opnieuw kunnen proberen om uit te voeren wat hieronder staat te lezen Afbeelding VRAAG IS HIER:
zijn dit 2 aparte uit te voeren opdrachten: "reg delete HKCR...." en "netcfg...." / ik vermoed van wel, bovenste is registersleutel [of moet onderste txt volgen op bovenste txt?]

of is er een nieuwe opdracht?

bedankt; groet, joodemyr
14
Leek me logischer om veilige mode op te starten en in de loggen met de meest recent gemaakte admin... zodat je zeker weet dat je een goed account hebt.
Het wel gebruikelijk om eerst normaal op te starten met dit account en lokaal in te loggen,.... dan worden alle settings e.d. aangemaakt.
Vervolgens opstarten met dat account in safe mode/netwerk.
Eerst dat maar... lukt dat?
Dus niet die regel proberen te deleten... volgens mij is ie er zelfs niet gezien het antwoord van Windows op jouw scherm....
15
Beste,

Door omstandigheden kan ik pas nu reageren (en het is zondag... maar geniet ook maar van deze dag hoor). toch al bedankt voor je reactie.
ik ben dus deze morgen opgestart met het nieuwe "ADMINISTRATOR"-account; ingelogd; naar instellingen en keuze 'bijwerken en beveiliging'/systeemherstel/veilige modus [4].
resultaat blijft:
"deze app kan niet worden geopend / aan de slag kan niet worden geopend met het ingebouwd administratoraccount. Meld u aan met een ander account en probeer het opnieuw"

groet,
joodemyr
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”