Plaats reactie
1
Hallo,
WINDOWS 10
Steeds melding er is onvoldoende schijfruimte Recovery image (D).
Bij controle schijfbeheer :
Windows (C) 903,38 GB NTFS
Recovery image (D) 21,21 GB NTFS

Kan echter niets veranderen bij gegevens partities.
Hoop dat u kan helpen.

Mvg,

Berten
3
Hallo,
Mededeling uitgevoerd:
Met schijfopruiming kan op Recovery Image D ruimte worden vrijgemaakt.
Prullenbak echter 0 bytes.
Systeembestanden opgeschoond.
Bij controle slechts 4,91 MB vrij van 21 GB

Nog steeds melding er is onvoldoende schijfruimte Recovery image (D).

Bij controle Deze pc staat Recovery Image D in het rood.
Mvg,
Berten
5
Hallo,

Die schijf bevat de fabrieksimage van Windows, vandaar dat die partitie ongeveer dezelfde grootte heeft als de data die er op aanwezig.
Dat Windows nu melding maakt dat er te weinig schijfruimte aanwezig komt doordat er een schijfletter aan deze partitie gekoppeld is.
Wat je kan doen is schijf letter voor deze partitie verwijderen, dit kan je als volgt doen.

Ga naar start > uitvoeren en typ het commando diskmgmt.msc gevolgd door enter.
Klik met de rechtermuisknop op "Recovery image (D)" en kies voor de optie Stationsletter en paden wijzigen.
Klik hier op verwijderen en vervolgens op Ok.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Kan alleen Windows (C:) aanklikken voor Stationsletter en paden wijzigen.(geen aktie ondernomen)
Niet "Recovery image (D)
Mvg,
Berten
7
Oké dan doen we het even op een andere manier.

Download uit de bijlage DiskSpaceCheck.reg en sla deze bijvoorbeeld op het bureaublad op.
Klik nu met de rechtermuisknop op "DiskSpaceCheck.reg" en kies voor samenvoegen.
Herstart vervolgens de computer, waarna je die melding van te weinig schijfruimte niet meer te zien krijgt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Bedankt,

Tot op heden geen meldingen meer na downloaden DiskSpaceCheck.reg en samenvoegen.

Toch nog een probleem, kan bestanden van RECOVERY IMAGE (D) niet meer openen,
staat volledig rood gekleurd.
Bij aanklikken bestandsmap, melding : Mijn bestanden van deze Bacq-up terugzetten.
Mag ik dit doen, of wordt RECOVERY IMAGE (D) schijf terug overbelast?

Mvg,
Berten
9
ik vermoed toch dat gepoogd is/wordt om deze d: te gebruiken (wat zonder die registeraanpassing de foutmelding oplevert) voor in dit geval het opslaan van backups.......
10
Hallo,
Bedankt voor de informatie en hulp.
Ik zal RECOVERY IMAGE (D) laten zoals het is, oude bestanden staan toch op OneDrive.
Mvg,
Berten
11
De schijf ziet er inderdaad rood uit omdat windows vindt dat je te weinig vrije ruimte hebt, zoals hierboven beschreven.
Dat kun je dus negeren.
Dat je er niet bij kunt komen zal te maken hebben met het feit dat het de recovery-partitie is.
Normaal gesproken benader je die pas (meestal via een toets combinatie) bij het opstarten als je windows gecrashed is en je dus een schone (fabrieks) installatie wilt terug zetten.

Als je backup software hebt draaien is het wellicht handig om even de instellingen te bekijken.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
Goede avond,
Bedankt voor de informatie.
Bij nazicht instellingen Bacq-up, zie ik dat bestandgeschiedenis uitgeschakeld is.
Ik kan deze bestanden indien nodig eventueel terugzetten.
Mvg,
Berten
13
Hallo,

Dat je de bestanden op de recovery-partitie niet kan benaderen klopt, hier zijn vaak zware permissies opgezet om wijzigingen op deze partitie te voorkomen.
Alleen via de disc-to-disc recovery is deze partitie benaderbaar, hier moet je dus ook niet aan proberen te wijzigen aangezien dat kan resulteren en een corrupt back-up systeem.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”