Plaats reactie
1
Beste Mensen van PC Web Plus,

Sinds een tijd ontvang ik op mijn merkloze Windows 7 computer steeds de melding dat ik het besturingssysteem kan opwaarderen naar Windows 10.

Mijn computer heeft een ASUS moederbord met een 2,5 gigahertz Intel Quadcore processor, een ATI Radeon 5700 videokaart en 3,5 gigabyte RAM-geheugen.
Ik heb er de 32-bits Home Edition versie van Windows 7 opstaan. Ik ben een beetje huiverig als ik ga overstappen op Windows 10. Ik heb deze computer gekocht eind januari 2010, toen was Windows 7 al een tijdje in de lucht.
Nu is het al een best verouderd apparaat. Ik ben als ik overstap naar Windows 10 ook bang dat ik al mijn bestanden kwijt ben en dat sommige spellen die ik erop speel dan niet meer werken. Kunnen jullie me helpen hiermee?

Bij voorbaat dank,

Uw MasterJapio.
3
Beste Mensen van PC Web Plus,

Oké, een back up is dus nodig. Alleen hoe doe je dat. Kun je de backup in één keer doen? Dat wil zeggen van de interne harde schijf naar een externe harde schijf (het liefst 2 dikke terabytes!) met een paar muisklikken. Of moet je alle programma's en bestanden slepen? Ik heb namelijk nog nooit een back up van mijn computer harde schijf gemaakt. De harde schijf is gedeeld in twee partities. De C-partitie en de D-partitie. Nou is de C-partitie de WIndows schijf. Dus moet ik die nou backuppen of allebei de partities?

Ik wacht wel op een reactie.

Groeten van MasterJapio.
5
Dit topic even omhoog schoppen

Ik haal binnenkort een mooie externe grote harde schijf van Seagate. 1 terabyte.

Over Windows 10. Als je de gratis upgrade dus nu installeert, ben je dus daadwerkelijk je persoonlijke bestanden kwijt?

De gratis versie van Windows 10 kan gedownload en geïnstalleerd worden op de gebruiker zijn huidige computer met Windows 7 of 8 tot 29 juli 2016. Ik heb dus nog een ruim halfjaar de tijd. Maar wil wel zo gauw mogelijk het nieuwe besturingssysteem hebben.

Over het backuppen. Kunnen jullie me daar wat beter over uitleggen?

Groeten Uw MasterJapio.
6
Hallo,

Wanneer je de upgrade van Windows 10 gaat uitvoeren zal er niks aan persoonlijke bestanden verloren gaan hoor. Dit gebeurt enkel bij een compleet schone installatie.
Bij deze link staat de upgradeprocedure van Windows 10 beschreven.

Wat betreft de back-up zou ik opteren voor een complete systeemimage zodat je altijd nog eenvoudig terug kan naar Windows 7, zie deze link voor een aantal programma's waarmee je dat kan doen.
Verder kan je natuurlijk ook back-ups op bestandsniveau maken, en dat kan ook weer op verschillende manieren. Zie daarvoor deze link.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”