Plaats reactie
1
De november update van windows 10 loopt bij 92% vast
dat wil zeggen dat de instellingen configureren niet verder gaat dan 62%
Waar kan dat aan liggen?
En wat staat mij te doen in dit geval
4
wim aarnink schreef:ik de virusscanner Avira verwijderd maar ik kan nu de november update nergens weer vinden kan ik het ook zelf installeren
Je had je virusscanner niet hoeven te verwijderen hoor.
Maar staat de update er al niet op kijk eens bij de geïnstalleerde updates?
En ik heb net de grote Windows 10 update gekregen: http://www.nu.nl/internet/4150327/windo ... pdate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is ij zeker een half uur mee bezig.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Hallo,

Opmerking

Als de upgrade naar Windows 10 minder dan 31 dagen geleden is, krijgt u de novemberupdate niet meteen; u hebt dan de keuze om eventueel terug te gaan naar uw vorige Windows-versie.
Als de 31 dagen zijn verstreken, wordt de novemberupdate automatisch gedownload op de pc.
Bron: http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... update-faq" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Wim, bij mij mislukte deze update gisteren ook.
Ik kreeg wel een melding in beeld, die ik me niet letterlijk herinner, maar hij had ongeveer deze strekking: "Deze update is mislukt. U hoeft niets te doen. Deze update zal binnenkort opnieuw geïnstalleerd worden."
Je hoeft dus zelf niets te doen.

Ook ik liet daarna toch opnieuw zoeken naar updates. Er werd niets gevonden.
Toen de pc opnieuw opgestart en nog eens laten zoeken naar updates. Ja, daar was die!
En toen lukte de installatie van die update wel. Overigens duurde die bij mij eerder een heel uur dan een half uur...

Eigenlijk vind ik de benaming 'update' niet correct. Het is eerder een 'upgrade'. Je krijgt immers een nieuw besturingssysteem: een nieuwere versie van Windows 10.
De installatie van deze grote update/upgrade verloopt ook precies zo als de eerdere upgrade van Windows 7 (of 8.1) naar Windows 10.
In de bekende 3 stappen:
1. Bestanden kopiëren
2. Onderdelen en stuurprogramma's installeren
3. Instellingen configureren

Wanneer deze update/upgrade geslaagd is, moet je eens een kijkje nemen bij 'Geschiedenis van uw updates weergeven'. Dan zul je daar dit lezen: "Er zijn nog geen updates geïnstalleerd."
Speccy (en ook andere gelijksoortige onderzoeksprogramma's) geven dan bij de installatiedatum van Windows 10 niet de datum aan waarop jij overging van Windows 7 (of 8.1) naar Windows 10, maar de datum waarop de nieuwste versie van Windows 10 geïnstalleerd werd. Bij mij is dat dus gisteren: 14-11-2015.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”