Plaats reactie
16
Ik zou ook graag willen weten hoe de PC uit te zetten als hij vast zit door time out van wachtbewerking. Stekker uit trekken is geen goede optie zoals u aangaf.

Toetsenbord werkt goed. Met ctr-alt-delite krijg ik het volgende scherm
vergrendelen
andere gebruiker
afmelden
wachtwoord wijzigen
taakbeheer

Wat moet ik evt in taakbeheer doen?
17
Hallo,

Kun je de computer dan wel afmelden en vervolgens weer aanmelden om te kijken of het probleem weg is, of hem rechts onder afsluiten?
21
Hallo,

Wil je nog eens de stappen van het netwerkcentrum proberen?

In het netwerkcentrum zie je als het goed is je eigen netwerk, klik daar op: Afbeelding In dat scherm klik je op Eigenschappen: Afbeelding Hier kies je voor TCP/IPv4 en weer eigenschappen: Afbeelding Maak daarvan een screenshot zoals deze: Afbeelding Maak eens een screenshot van het gevraagde scherm zoals hierboven staat uitgelegd.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
22
Internet Protocol Versie 4)TCP/Pv4) geopend.

In scherm staat aangevinkt automatisch een IP adres laten toewijzen, zoals ook in uw voorbeeld.

Bij mij staat verder aangevinkt automatisch een DNS Server toewijzen, bij uw voorbeeld de volgende DNS server adressen gebruiken. Daar staan cijfers bij vermeld, bij mij is dit leeg.

Heeft u hier iets aan?

Screenshot lukt niet daar PrintScreen e.d. niet werkt, bij aanklikken gebeurt niets.
23
Als een screenshot niet lukt zou je het ook nog letterlijk kunnen doen, namelijk een foto maken van het betreffende schermdeel en dan uploaden.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
24
Hallo,

Geeft niet, dan staan die instellingen goed.

Laten we het volgende even proberen:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Nadat dit gelukt is mag je het volgende doen:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

@PeterVo,

Dat zou kunnen, maar ik heb de informatie inmiddels ontvangen. ;-)
25
Hallo,

Aangezien het probleem na de upgrade naar Windows 10 is ontstaan zou een corrupte upgrade/installatie ook een mogelijkheid zijn.
In dat geval zou je ook een herstelinstallatie kunnen overwegen door Windows 10 opnieuw in te stellen.
Zie de volgende link voor meer informatie - viewtopic.php?f=370&t=18413" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
cdevogel schreef:Na CMD en O.K. krijg ik c:\user\cok (naam van mijn P.C.) verder niets
Je hebt de CMD niet als administrator geopend...
29
Hallo,

Als je hier goed kijkt staat het duidelijk uitgelegd.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Afbeelding Edit: Mocht het niet lukken dan heb ik mogelijk een andere oplossing voor je, ben ik nu aan het testen. :smileybye:
30
Hoi,

Download dit batch script eens naar je bureablad en voer het uit, nadat het klaar is staat er een bestand sfcdetails.txt op je bureaublad, post deze in je volgende reactie als bijlage.
chekdisk.bat
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”