Plaats reactie
1
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem. Na een halve maand zonder enige problemen heb ik ineens problemen met mijn laptop met windows 10.
Ten eerste heb ik geen geluid, ten tweede krijg ik regelmatig BSOD's, die in frequentie toe lijken te nemen. Dit is zo frequent dat ik mijn laptop eigenlijk niet kan gebruiken, terwijl ik hem nodig heb voor mijn werk :eek:

Wat heb ik al geprobeerd:
1 Herinstallatie met verwijderen van eigen bestanden (ik heb wel het idee dat niet alles wordt verwijderd want mijn lockscreen blijft ook na herinstallatie een foto die ik zelf erop heb gezet)
2 Drivers proberen bij te werken via de supportsite van ASUS.
3 Contact opnemen met ASUS, maar dat hielp ook niet.

Ik ben ten einde raad vandaar dat ik voor het eerst een forum probeer. Zijn er geniale computerkenners die mijn probleem kunnen oplossen? :dank:
Alvast heel erg bedankt!


Systeem: ASUS R556LA (compatibel met windows 10 volgens ASUS)
2
Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb BlueScreenView geïnstalleerd (duurde even omdat ik gelijk weer 3x een 'critical_process_died' had), maar ik heb geen Dump Files..
Wat doe ik nu?
4
Hallo,

Dat is wel vreemd dat er geen minidump bestanden maar laten we eens verder kijken.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Helaas toont het logbestand van Speccy ook geen mogelijke oorzaak van de problemen. Gezien er ook geen minidump bestanden blijken te zijn maakt dat het zoeken naar de oorzaak wel lastig.
Ik neem aan dat je inmiddels al wel een back-up hebt van alle belangrijke bestanden zeg maar?

Zo ja dan kan je een compleet schone installatie van Windows 10 overwegen, ik neem aan dat de huidige installatie een upgrade is vanaf Windows 7 of 8?
Heb je al een installatieschijf van Windows 10? Zo niet dan kan je die volgens deze handleiding aanmaken.
Hiermee kan je dan een compleet schone installatie uitvoeren, de generieke licentiecode van Windows 10 kan je bijvoorbeeld met ProduKey achterhalen.
In dit geval denk ik dat een geheel schone installatie de beste oplossing is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Bedankt voor de hulp zover! Ik was er al bang voor dat niets zou helpen. Het betreft inderdaad een update van W8.
Ik heb een USB-stick met W10 gemaakt maar nu moet ik de computer formatteren neem ik aan. Hoe pak ik dit verder aan en zorg ik dat de laptop de USB-stick daarna nog wel herkent? Ik heb totaal geen ervaring met het formatteren van een computer en vind dit best spannend. Ik hoop dat je me kunt helpen!
9
Oke ik heb het echt verprutst. Ik kreeg bij de setup allerlei errors en heb uit frustratie alle partities verwijderd in de hoop dat dit iets op zou lossen. Ik had geen idee wat partities waren. Maar nu krijg ik die niet meer terug. Ik kan dus geen schijf kiezen bij de vraag: Waar wilt u Windows installeren?. Wat moet ik doen?? Hoop dat ik nu niet alles gesloopt heb...
11
De melding die ik krijg is: Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogeamma voor opslag wilt downloaden. Nieuw aanmaken is niet aanklikbaar. Waar vind ik zo'n stuurprogramma?
12
Is dit vanuit de setup? Kun je er eens een foto van maken en die uploaden naar Imgdumper.nl en hier delen? Het is voor mij erg onduidelijk nu.
13
Goedemorgen,

Wanneer het scherm met de melding "Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wilt downloaden" in beeld staat voor dan het volgende eens uit.

Wanneer het systeem is opgestart van de Windows installatieschijf en het scherm met de partities in beeld hebt druk je op Shift + F10 om de commandprompt te openen.
  • Achter "X:\Sources>" type je het commando diskpart gevolgd door enter.
  • Type nu achter "Diskpart>" het commando lsit disk en druk weer op enter.
  • Voer nu het commando select disk # in, vervang hier het (hekje) # door het cijfer van de harde schijf (disk) die je wilt aanpassen en druk weer op enter.
  • Type nu het commando clean gevolgd door enter.
  • En als laatste type je nu convert gpt en druk je weer op enter, type hierna het commando exit + enter om de commandprompt af te sluiten.
Hierna kan je dan zonder foutmelding de installatie van Windows voortzetten.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Bedankt voor alle hulp! Ik heb de pc schoon kunnen installeren maar beide problemen blijven (BSOD met critical process died en geen geluid). Ik heb nog even een speccy gemaakt in de nieuwe situatie en heb nu wel bestandjes in BlueScreenView. Ik hoop dat jullie er nog even naar kunnen kijken en willen helpen. Alvast super bedankt voor de hulp, dit gaat mij veel te ver boven de pet!

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/7ZKB ... pOX02JRTmo" onclick="window.open(this.href);return false;
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”