Plaats reactie
1
Beste,

Ik heb een paar dagen geleden Windows 10 (Pro) geïnstalleerd op mijn vaste computer. Nu heb ik echter een probleem.

Probleem
Voor bepaalde software heb ik de Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (inclusief .NET 2.0 en 3.0) nodig. Deze probeer ik te installeren, dat gaat goed, tot het moment dat ik deze foutmelding krijg: Afbeelding
Wat ik al gedaan heb
-Alle stappen op de hulppagina van Microsoft doorlopen (https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2734782" onclick="window.open(this.href);return false;) Dit is de site die je krijgt als je op de link klikt die bij de foutmelding staat (Foto hierboven). (Methode 1. Ik heb een verbinden, is getest. Methode 2. Deze stappen heb ik doorlopen. Hij stond eerst op Disabled, nu op Enabled. Methode 3. Uitgevoerd, ik krijg een foutmelding dat het niet gelukt is. DISM Log is opgeslagen.)
-Het hele verhaal van FSUTIL RESOURCE SETAUTORESET TRUE C:\ (https://login.live.com/login.srf?wa=wsi ... &id=273572" onclick="window.open(this.href);return false;) uitgevoerd. Wederom geen resultaat.
-Alle bestanden in de map \system32\config\TxR\ verwijderd (Wat echt lastig was, maar het is gelukt) helaas ook zonder resultaat.
-Op advies Helpmij.nl (Zie helemaal onderaan dit bericht) een Cleanup tool gebruikt (http://blogs.msdn.com/b/astebner/archiv ... 04493.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;). Ook zonder resultaat.
-Installeren via Windows-onderdelen (Zie foto hieronder) Ook zonder resultaat (Ik krijg precies dezelfde foutmelding als op de eerste foto.) Afbeelding Verder nog belangrijk om te weten?
Nu heb ik hiervoor op mijn computer Windows 7 gehad en hierbij had ik problemen met Windows update. Misschien heeft dit hier iets mee te maken? (Zie hier het probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... -opstarten" onclick="window.open(this.href);return false; (Ik heb ook nog in de veilige modus geprobeerd, dit wilde helaas niet werken. Een kennis van me vertelde dat dit probleem niet op te lossen is, en dat ik het beste opnieuw kon installeren, vandaar dat er nu Windows 10 op staat.))

Ik hoop echt heel erg dat iemand me kan helpen want dit is best frustrerend. Ik heb deze vraag ook gesteld op Helpmij.nl, daar helaas nog geen succes mee gehad. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... nstalleerd" onclick="window.open(this.href);return false;)
Alvast bedankt :good:

Groetjes,
Jesse
2
Hallo,

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Dubbelklik op FSS.exe om de tool te starten.
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

Met de services is in ieder geval niets mis, maar er zijn verschillende versie van Microsoft .NET Framework 3.5 te downloaden.
Aan de scheenshot te zien te zien vermoed ik dat je de tweede of derde uit het lijstje hebt gebruikt?
Probeer de eerste eens en kijk of je dan dezelfde foutmelding krijgt als bij de andere twee versies.

Microsoft .NET Framework 3.5
Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1
Microsoft .NET Framework 3.5 Service pack 1 (volledig pakket)

Mochten deze alle drie niet werken probeer dan eens de offline installer voor Microsoft .NET Framework 3.5
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik heb ze alledrie geprobeerd.

1. Zelfde foutmelding als screenshot in eerste bericht.
2. Zelfde foutmelding als screenshot in eerste bericht.
3. Andere foutmelding: "De wijzigingen kunnen niet worden voltooid. Stat de computer opnieuw op en probeer het opnieuw. Foutcode: 0x800F0831"

Offline installer: Heb ik geprobeerd. Hier staat echter dat dit om Windows 8 gaat. Ik heb Windows 10. Hij geeft ook een foutmelding "An error occured while installing Microsoft.NET Framework 3.5. Please verify the disk and installation source path when try again.
6
Goedemorgen,

Voer de volgende tool eens uit, dan kunnen we eens kijken of er wellicht corrupte systeembestanden in het spel zijn.

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SFCFix.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens opent er een commaprompt, klik hier op een willekeurige toets b.v. de spatiebalk om door te gaan.
  • Volg nu de verdere instructies zoals deze in de vervolgschermen worden weergegeven.
  • Wanneer de tool gereed is opent er een logbestand in kladblok, en wordt tevens als SFCFix.txt op het bureaublad opgeslagen.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Blijkbaar is er heel wat meer aan de hand, voer als eerste de System File Checker eens uit. Dan kunnen we hierna het CBS-log eens nader bekijken.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hmm dat is in ieder geval geen goed teken, en bevestigd helaas wel mijn vermoeden dat er wellicht iets met de harde schijf aan de hand is.
Reset de computer eens en voer dan de onderstaande twee programma's eens één voor één uit.

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Klik op volgens en vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Ik heb 1 harde schijf (opslag) en een SSD waar windows op staat. Ik heb bij beide scans alleen de SSD bekeken. Hierbij de resultaten:
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”