Traag rechter muisknop menu

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donnie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2015, 21:41
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

01 aug 2015, 21:59

Hallo,

Net windows 10 geinstalleerd.Alles werkt perfect, alle drivers ginstalleerd etc.
Het enige wat mij opvalt en best wel irritant is dat het menu van de rechtermuisknop traag reageert. Dit gebeurt niet bij mappen en dergelijke maar alleen bij programma's!
Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
Groeten Donnie
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: 18 okt 2010, 12:50
Bericht indicaties: 1
OS: macOS Mojave 10.14.6 & W10Pro&Home
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

01 aug 2015, 22:50

@ Donnie,

:welkom:

Om u beter te kunnen helpen, is uw vraag verplaatst naar het forum-onderdeel Windows 10.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41644
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

02 aug 2015, 08:26

Hallo en welkom op het forum,

Download ShellExView naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op shexview.zip en pak dit bestand vervolgens uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op shexview.exe en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Kies in het menu nu voor Options en klik op Filter by Extension Type, en selecteer vervolgens alleen de optie Context Menu.
  • In de lijst die verschijnt zie je nu items met een roze achtergrond, dit zijn de rechtermuisknop items die door third party software zijn toegevoegd.
  • Druk op de CTRL toets en selecteer alle items met de roze achtergrond, klik vervolgens op de rode knop linksboven in het scherm.
  • Klik in het menu wederom op Options en klik op Restart Explorer.
Kijk nu of de traagheid bij de rechtermuisknop verdwenen is.
Gebruikersavatar
Donnie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2015, 21:41
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10

02 aug 2015, 09:41

Geweldig bedank Maxstart, Probleem opgelost!!!
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41644
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

02 aug 2015, 09:44

Graag gedaan, en om de boosdoener te vinden kan je één voor één de roze items weer inschakelen. Wellicht dat programma dan even opnieuw installeren, of als je het niet gebruikt compleet verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast