Windows 10 sluit niet af?

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 10.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

31 jul 2015, 09:48

Hallo,

Windows 10 is erg mooi, werkt goed alleen op het systeem van mijn moeder sluit niet af. Wanneer ik kies voor afsluiten doet hij dit netjes maar er volgt direct een reboot.

Je kan begrijpen dat het voor mijn moeder erg vervelend is als ze de computer niet uit krijgt.

Uitzetten via power-knopje werkt wel. ;)
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

31 jul 2015, 15:16

Dit probleem komt bij Windows 7 en 8 ook weleens voor, vaak betreft dat een BSOD tijdens het afsluitproces waardoor het systeem automatisch opnieuw wordt gestart.
Je kan hiervoor het volgende eens uitvoeren.

Klik met de rechtermuisknop op Deze PC op het bureaublad en kies Eigenschappen.
Open vervolgens het tabblad Geavanceerd, klik nu bij "Opstart- en herstelinstellingen" op de knop Instellingen.
Haal vervolgens het vinkje weg bij de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Afbeelding

Herstart nu als eerste de computer en kijk of je het systeem daarna wel op de normale manier kan afsluiten.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

31 jul 2015, 15:57

Direct weer een reboot.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

31 jul 2015, 16:47

Heb je dit ook als je de betreffende computer vanuit de veilige modus wilt afsluiten?
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

31 jul 2015, 16:56

Veilige modus kom ik niet in; verder duurt het opstarten erg lang.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

01 aug 2015, 07:46

Goedemorgen,

Wat is precies het probleem met het opstarten in de veilige modus?
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

01 aug 2015, 09:42

Daar kom ik niet in met Windows 10, dmv Shift plus Reboot.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

01 aug 2015, 09:47

In Windows 10 werkt dat net weer anders zie onderstaande link.
http://www.tenforums.com/tutorials/2304 ... -10-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

02 aug 2015, 10:43

Maxstar schreef:In Windows 10 werkt dat net weer anders zie onderstaande link.
http://www.tenforums.com/tutorials/2304 ... -10-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb een eenvoudigere manier, zal er tut over maken; hij sluit wel af vanuit Veilige modus vreemd genoeg.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

02 aug 2015, 10:48

Wanneer het systeem wel vanuit de veilige modus normaal afgesloten kan worden zal een bepaald proces de problemen veroorzaken.
Je kan hiervoor eens een CleanBoot uitvoeren, daarna herstart en vanuit de normale modus wederom het systeem even afsluiten.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

02 aug 2015, 11:02

Nu sluit hij wel af, dus ik mag zeker elk proces een voor een aanzetten en kijken welke de boosdoener is en vervolgens die verwijderen of herinstalleren als dat kan en anders uit laten? :good:
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

02 aug 2015, 11:05

Inderdaad, één voor één de processen weer even aanzetten tot je de boosdoener hebt gevonden. De Microsoft services kan je in één keer weer inschakelen, ik vermoed niet dat hier de oorzaak zit.
In ieder geval mooi dat het systeem na een cleanboot wel normaal afsluit.. :good:
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

02 aug 2015, 11:06

Maxstar schreef:Inderdaad, één voor één de processen weer even aanzetten tot je de boosdoener hebt gevonden. De Microsoft services kan je in één keer weer inschakelen, ik vermoed niet dat hier de oorzaak zit.
In ieder geval mooi dat het systeem na een cleanboot wel normaal afsluit.. :good:
Ik heb niet aan de Microsft-services gezeten; heb je ook een oplossing voor de traagheid? :pray:

Edit: Ik vermoed dat ik de boosdoener heb gevonden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41677
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

02 aug 2015, 11:11

Wat is er exact traag, enkel het opstarten of het normale gebruik? En is dat zowel bij programma's of enkel het laden van bijvoorbeeld websites.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015, 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

02 aug 2015, 11:18

Maxstar schreef:Wat is er exact traag, enkel het opstarten of het normale gebruik? En is dat zowel bij programma's of enkel het laden van bijvoorbeeld websites.
Opstarten duurt redelijk lang en de computer sluit normaal af nu!
Plaats reactie

Terug naar “Windows 10 Hulp en ondersteuning”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast