Gesloten
16
porrelaar schreef:Ik heb geen idee of er nog meer generieke codes zijn voor Windows 10 Home.
Afhankelijk van de diverse Windows versie "E/N" zullen er wellicht nog meer generieke licensies zijn. Ik heb daarvan vooralsnog geen complete lijst kunnen vinden.
Dropbox schreef:Mijn Windows 10 Pro begint hiermee. QJNXR-..
Asus schreef:QJNXR-YD97Q-K7WH4-RYWQ8-6MT6Y
Dit schijnt dus een MAK-licentie te zijn (Multiple Activation Key), blijkbaar was deze Windows versie in eerste instantie (niet-legaal) via KMS geactiveerd?
Bij een update naar Windows 10 wordt op deze wijze blijkbaar de Volume Licence key of een licentie via de Key Management Service omgezet naar een MAK-licentie... :-\
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Je zou denken dat het gebruik van generieke codes (slechts een zeer beperkt aantal verschillende licentiesleutels voor Windows) nieuw is voor Windows 10.
Toch kwam dit volgens mij al eerder voor, namelijk bij Windows 7 Starter.
Ik kwam een website tegen, waarop voor ieder merk (Dell, HP, Medion enz.) waarop Windows 7 Starter is voorgeïnstalleerd, de licentiesleutel staat. Per computermerk 1 licentiesleutel.
(Het noemen van die website valt waarschijnlijk onder cracks, dus dat zal ik hier niet doen... :whistle: )
Dat zou betekenen dat ieder netbook van HP, dat geleverd werd met Windows 7 Starter, dezelfde licentiesleutel had.
Nu heeft HP diverse typen netbooks op de markt gebracht, die geleverd werden met Windows 7 Starter.
Ik had er een in huis: de HP Mini 110-3101sd. Meteen gecheckt... en ja, inderdaad, met Magical Jelly Bean Keyfinder vond ik diezelfde licentiesleutel.
19
En de key die je met Magical Jelly Bean achterhaalde, die is uiteraard compleet anders dan de key die zich op de onderzijde van je netbook bevindt ?
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
20
Er stond/staat geen key op een sticker onderop dat netbook. Ook geen sticker gevonden toen ik de accu eruit haalde...
21
Om de sticker met de Windowslicentie te bereiken moet je het deksel aan de onderzijde van de netbook verwijderen: schakel hem uit, verwijder adapter en batterij ... eens de batterij weg is, ga je aan de linkerkant van de holte die vrijgekomen is door het verwijderen van de batterij een rood / oranje slotje zien: dit slotje dien je naar de buitenkant van de netbook toe te schuiven om het deksel te kunnen verwijderen.

Eens het deksel weg is zal je aan de linkerkant van het RAM-geheugen de sticker zien, zowat ter hoogte van je touchpad dus.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
22
Je hebt helemaal gelijk, Asus. En bedankt voor je korte handleiding, want ik was totaal vergeten hoe ik bij het werkgeheugen moest komen, terwijl ik de werkgeheugenmodule van 1 GB toch op de dag na aankoop al vervangen had door een module van 2 GB. Meer kon er niet in vanwege Windows 7 Starter.
Maar dat was 4½ jaar geleden. Ik wist absoluut niet meer dat ik daar die sticker met de key van Windows 7 Starter kon vinden. En inderdaad is de key op die sticker een totaal andere dan de key die gevonden werd door Magical Jelly Bean. Ik heb meteen maar een foto van die sticker gemaakt. Al denk ik niet dat ik met dit HP netbook ooit terug zal gaan naar Windows 7. Met Windows 10 werkt hij namelijk toch wat vlotter, al zal het nooit een snelheidswonder worden. En een SSD monteren in een netbook dat nieuw slechts € 199 heeft gekost, vind ik ook wat overdreven. Ik kocht het ding destijds vooral om wanneer ik 's avonds in mijn gemakkelijke fauteuil zat, nog even mijn mail te checken, een spelletje te doen of iets op te zoeken op internet. Voor zulke zaken gebruik ik tegenwoordig een tablet.
Gesloten

Terug naar “Windows 10”