Plaats reactie
1
Beste mensen,

Ik kijk heel erg uit naar de introductie van Windows 10. Omdat ik hou van stabiliteit en een opgeruimd systeem, vraag ik mij af of het een goed idee is, cq aanbevolen, als ik mijn computer eerst opnieuw installeer, en direct daarna een upgrade naar Windows 10 uitvoer.

Niet alleen omdat dat de betrouwbaarheid van het systeem enigszins kan verhogen. Ik begin dan ook weer helemaal schoon vanaf 0.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Joey
4
falstring schreef:let wel op dat bij een clean install van w10 al je data verloren gaan!
zorg dus voor een prima backup (liefst 2....)
Weet je dat wel zeker?
Volgens mij wordt er een nieuwe windows map gemaakt en blijft zelfs de oude staan zodat je terug kan.
Zorg ervoor dat je terug kan.
5
j.vantoren schreef:
falstring schreef:let wel op dat bij een clean install van w10 al je data verloren gaan!
zorg dus voor een prima backup (liefst 2....)
Weet je dat wel zeker?
Volgens mij wordt er een nieuwe windows map gemaakt en blijft zelfs de oude staan zodat je terug kan.
Zorg ervoor dat je terug kan.
De Windows.old bedoel je? Volgens mij ook.
6
Hallo,
Joey7 schreef:Ik kijk heel erg uit naar de introductie van Windows 10. Omdat ik hou van stabiliteit en een opgeruimd systeem, vraag ik mij af of het een goed idee is, cq aanbevolen, als ik mijn computer eerst opnieuw installeer, en direct daarna een upgrade naar Windows 10 uitvoer.
Voor de stabiliteit maakt het in principe niet uit of je een schone installatie of een upgrade uitvoert. Tegenwoordig is het verschil onder de motorkap van Windows minder groot dan bij (vroegere) voorgaande versies van Windows. Toen had je nog wel eens problemen met bijvoorbeeld drivers of hardware wat niet meer werkte na een upgrade. Of dat bepaalde hardware niet geheel compatibel was met de nieuwe Windows versie.

Wanneer je nu een goed draaiende versie van bijvoorbeeld Windows 7 of 8 hebt kan je prima direct een upgrade uitvoeren naar Windows 10. Al blijft het natuurlijk wel raadzaam om voor de upgrade een complete back-up te maken van de huidige installatie en de persoonlijke bestanden en andere belangrijke gegevens.
j.vantoren schreef:Volgens mij wordt er een nieuwe windows map gemaakt en blijft zelfs de oude staan zodat je terug kan.
Dat klopt er wordt tijdelijk een map met de naam "Windows.old" aangemaakt als je bijvoorbeeld een upgrade uitvoert, of wanneer je een hersteloptie van Windows gebruikt.
Wanneer je vanaf Windows 7 een upgrade naar Windows 8 gaat uitvoeren krijg je tijdens de installatie twee keuzes. Namelijk "Alleen persoonlijke bestanden behouden, of niets". Afbeelding
Als u niets wilt behouden wanneer u een upgrade naar Windows 8.1 uitvoert, gaan uw persoonlijke bestanden niet automatisch met u mee, maar kunt u ze herstellen na de upgrade. Uw bestanden worden opgeslagen in de map Windows.old waar u ze na de upgrade kunt ophalen. Zie Bestanden uit de map Windows.old ophalen voor meer informatie.
Opmerkingen
We raden aan om op een extern station back-ups te maken van uw bestanden en instellingen voordat u Windows opnieuw instelt, vernieuwd, bijwerkt of opnieuw installeert, om het verlies van gegevens te voorkomen.

U hebt slechts 28 dagen de tijd om bestanden op te halen uit de Windows.old-map. Deze tijd gaat in op het moment dat u Windows 8.1 installeert, bijwerkt, vernieuwd of opnieuw instelt. Daarna wordt de meeste inhoud van Windows.old automatisch verwijderd.

Bestanden en instellingen die zijn opgeslagen in de submappen Gebruikers of Documents and Settings van Windows.old (inclusief de standaardmap Mijn documenten in Windows XP), zijn na 28 dagen mogelijk nog beschikbaar in Windows.old, maar andere bestanden, waaronder Windows-installatiebestanden, worden verwijderd. Als u Windows opnieuw installeert, opnieuw instelt of vernieuwd, wordt de oude map van Windows.old vervangen door de nieuwe map van Windows.old.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... indows-old" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”