Plaats reactie

Ga jij updaten/upgraden naar Windows 10?

Ja.
Totaal aantal stemmen: 9 (60%)
Nee.
Totaal aantal stemmen: 3 (20%)
Ik weet het nog niet.
Totaal aantal stemmen: 3 (20%)
Windows 10? (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 15
1
Gewoon uit verveling in de klas (je weet hoe dat gaat) en uit nieuwsgierigheid een peiling gemaakt; ga jij updaten/upgraden naar Windows 10?
Laatst gewijzigd door Dropbox op 02 jun 2015 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
2
Het is voor mij niet mogelijk om te kiezen uit de aangeboden opties.
Ik heb namelijk meer Windows computers.
Mijn hoofdcomputer (die ik het meest gebruik) draait op Windows 7 Home Premium 64-bits. Die ga ik hoogstwaarschijnlijk niet upgraden. Windows 7 draait daar perfect op. Ik ben er volkomen tevreden mee.
Een andere desktop pc draait op Windows 8.1 Pro 32-bits. Daarop heb ik Windows 10 al gereserveerd.
Op mijn netbook, draaiend op Windows 7 Starter, is het nog maar de vraag of ik daar Windows 10 op zal kunnen draaien. Ik heb op dat netbook nog niet de mogelijkheid gekregen om te upgraden naar Windows 10. Ik zou het voor dat netbook wel willen.

Mijn antwoord luidt dus Nee, Ja en misschien.
4
Ik hoef geen adware / reclame / ongevraagde icoontjes / ongewenste programma's op onze PC's, ook niet wanneer deze adware vanuit Redmond komt ... :mad:

KB3035583 is hier de boosdoener: ik heb deze maandag verwijderd en na een heropstart was de opdringerige melding verdwenen ... dan heb ik Windows Update manueel naar nieuwe updates laten zoeken: KB3035583 werd opnieuw aangeboden, ik heb hem verborgen (rechtsklik -> Update verbergen) en we zijn (voorlopig ? ...) verlost van deze opdringerige praktijken. ;D

Windows 10 komt er hier niet op: op 1 PC na draait hier alles tot méér dan volle tevredenheid op Windows 7, in 4 verschillende versies ... Windows 7 wordt nog minimum tot 2020 ondersteund, dus we kunnen nog eventjes verder.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
5
Ik ben heel erg benieuwd of Windows 10 echt zo stabiel en goed zal zijn als ze beweren. Ik hoop het wel.

Ik wil straks best updaten, maar alleen als ik 'm ook op een aparte partitie kan installeren, want ik wil voorlopig Windows 7 nog houden. Werkt nagenoeg vlekkeloos, in vergelijking met m'n Mac met OS X Yosemite op dit moment, want dat is 2x trager dan Windows 7 nu.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
7
Ik voorlopig niet. Heb 2 gekochte windows 7 versies, vind het wel goed zo. Dus ik doe wat ik altijd doe. Wacht eerst rustig af en kijk eens als het echt groot op de markt is, minstens een half jaar, waarschijnlijk nog wel langer. Het overzetten van al m'n programma's en het wennen aan dat nieuws kost veel tijd.
Greetings, Black Tiger.
8
@Black Tiger, allereerst leuk om jou hier ook tegen te komen, was wel een tip van jou zelf. ;)

De reden dat ik Windows 10 ga proberen is dat ik hier op de pc binnen een gekochte versie van 8 heb.

Eerst even zien hoe deze bevalt, want er draaien hier ook nog wat laptops op legitieme windows 7, dus daar kan en ga ik ook nog even mee wachten.
9
Hallo Freggel1,

Welkom op het forum...
:welkom:

Zodra Windows 10 officieel uitkomt ga ik twee computers upgraden, voor beide heb ik de gratis upgrade naar Windows al geactiveerd.
Dit is één PC met Windows 7 Home Premium en een laptop met Windows 8.1.

Mijn huidige systeem voor dagelijks gebruik en werk draait op Windows 7, bij deze wacht ik even met upgraden (als ik überhaupt op dit systeem Windows 10 ga installeren).
Hierop heb ik eigenlijk ook bewust Windows 8 niet geïnstalleerd, dit omdat Windows 7 prima draait en het upgraden of het uitvoeren van een schone installatie misschien wel een beetje té veel werk is... :lol:

Maar op een test-systeem (Hyper-V Server) heb ik de preview versie van Windows 10 al in gebruik, de eerste bevindingen zijn positief maar het verschil met Windows 8 is ook minimaal.
Het startmenu van Windows 10 kan me (nog) niet helemaal bekoren, geef mij de Windows 95 stijl maar weer terug, lekker basic...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hoi @Maxtar, bedankt voor de welkomstwensen. ;)

De reden dat ik 10 ga proberen dat is uit pure nieuwsgierigheid, dat was ook de reden dat ik Windows 8 gekocht heb nadat ik een andere pc ( gekregen ) had, een I-7 die bij iemand stof stond te happen met alleen een defecte harde schijf, dus dat is een beetje 1 van de redenen en ook vanwege de meerdere test pc's die ik hier heb staan. Je moet toch een beetje bezig blijven...
11
Afgelopen weekend op 1 pc de preview versie van 10 eens geïnstalleerd, mijn eerste indruk was niet echt zo dat ik er happy van werd.

Alles staat op een andere plaats en heeft een andere omschrijving gekregen.

Nou ben ik eigenlijk benieuwd of de mogelijkheid er is om net als bij de preview om de versie die na 29 juli beschikbaar gewoon te downloaden is, en op een dvd te branden is zodat je hem eventueel op een andere pc kunt testen.

Reden hier is dat ik meteen over wil gaan op een andere harde schijf in mijn pc, een ssd, die ligt klaar, maar om nu eerst te upgraden op de huidige schijf en dan een 'image" oid te gaan maken?
12
Oeps, beetje verder gelezen op het forum hier, en er staat een link naar een download voor Windows 10 (iso) . :D

Voortgang van het downloaden gaat niet echt snel, maar ach dan blijft de pc vannacht maar een keer aan staan.

Hopen dat het in de vakantie een keertje regent, dan heb ik iets te doen....
13
heb op 1 pc de w10 laatste proefbuild draaien, en dat komt op mij over als snel en betrouwbaar. gebruikelijke dingen als mijn eigen fotobekijker vuepro, die ik al gebruik sinds w98, Sumatra pdf en msoffice draaien er als een zonnetje op.
en ik las op webwereld (maar probeerde dat zelf nog niet, dat classic shell ook op w10 draait. met classic shell profiteer je (ervaring onder w8(.1) van de snelheid van w8 en het uiterlijk van wat je al jaren gewend bent.

met updaten raad ik iedereen te wachten tot zeker is dat updaten op een minder belangrijke pc met w7 goed en zonder fouten kan verlopen, als er fouten zijn, worden we dat heel snel via de forums gewaar.
14
Ik denk niet dat Classic Shell nodig is in Windows 10. Afbeelding Invullen wat je nodig hebt en hij zoekt direct. Afbeelding Volgens mij mooier dan Windows 7 (zeker dan 8(.1)).
15
freggel1 schreef: Nou ben ik eigenlijk benieuwd of de mogelijkheid er is om net als bij de preview om de versie die na 29 juli beschikbaar gewoon te downloaden is, en op een dvd te branden is zodat je hem eventueel op een andere pc kunt testen.
Ik heb zojuist een artikel op het forum geplaatst met informatie hoe je een ISO bestand kunt aanmaken nadat je een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd.
Deze ISO kan je later dan ook gebruiken om Windows 10 op een andere computer te installeren of bijvoorbeeld in een virtuele machine.

Windows 10 ISO bestand aanmaken (ESD to ISO) - viewtopic.php?f=370&t=18361" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”