Plaats reactie
16
houtmans13 schreef: Weet je toevallig op welke plaats de passworden van Folder Lock bewaard worden , hier zit mijn probleem .
Die staan op de schijven waar de versleutelde bestanden (ook) staan, maar die bestanden zijn ook versleuteld. Alle witte iconen duiden erop dat de bestanden niet meer refereren aan Folder Lock. Zoals op mijn screenshot is te zien krijg je dan een blauw pictogram van het programma te zien.

Wat je kan doen is het programma verwijderen en opnieuw op de C:\schijf installeren in de default map 'C:\Program Files (x86)\Amazing-Share\Free External Hard Drive Folder Lock' in plaats van een andere locatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Hallo,
Ik was vergeten de mappictogrammen goed te zetten , zijn nu weer blauw.
Ik heb de software verwijderd en weer opnieuw in C:\Program Files (x86) geinstalleerd zoals u voorstelde.
Ik kan alle files die ik selcteer locken zoals bv. G:\Test files Folder Lock en deze ook weer unlocken , dit is geen probleem.
Alleen de gelockte files voordat windows10 opnieuw is geinstalleerd werken niet meer.
Als ik programma Folder Lock wil blijven gebruiken dan zal ik bij een backup ook de gegevens 'Namen van gelockte files en lijst met paswoorden' moeten backuppen.
Dit om eventuele problemen in de toekomst te verwijderen.
Alleen weet ik niet waar de Namen van gelockte files en de lijst met de bijbehorende paswoorden staan om ze te kunnen backuppen.
Volgens U staan de versleutelde gegevens op de schijven waar de versleutelde bestanden staan , is het misschien mogelijk dat deze verborgen zijn , ik vind ze nergens.
Als ik een gelockte file kopieer naar een andere schijf en daar probeer te openen , dan herkend het programma wel de lijst met namen , maar de passwoorden niet.
Daarom dacht ik dat de paswoorden of de lijst met de namen van de gelockte files ergens anders op het systeem zouden staan.
En daar was ik naar op zoek voor te backuppen.
Groetjes,
18
Hallo,

Ik heb zojuist allerlei dingen geprobeerd, maar na een nieuwe installatie van Windows of het terugzetten van een herstelpunt zijn alle 'versleutelde' bestanden ontoegankelijk.
Zoals ik in bericht #10 al aangaf ben ik bang dat je deze bestanden niet meer kan herstellen.

Dit programma werkt heel vreemd, (of eigenlijk gewoon waardeloos) om meerdere redenen. Want er is immers geen mogelijkheid om 'versleutelde' bestanden op een andere computer te ontsleutelen. Hoe die versleuteling dus werkt is een zwart gat. In hun FAQ lees ik ook nergens hoe je na een nieuwe installatie van Windows weer toegang tot de 'versleutelde' bestanden kan krijgen.
houtmans13 schreef: Volgens U staan de versleutelde gegevens op de schijven waar de versleutelde bestanden staan , is het misschien mogelijk dat deze verborgen zijn , ik vind ze nergens.
Ik kan deze ook nergens vinden, dit programma werkt echt heel vreemd. De toelichting die Amazing Share geeft is ook niet echt duidelijk. Vooral als je naar de volgende screenshot kijkt, dit programma maakt van de versleutelde bestanden een (0 bytes-bestand), waar het origineel is geplaatst is niet te vinden. Zelfs niet met een proces monitor,
Three Encryption types: Fast Encryption Without Hidden, Fast Encryption and Hidden, Portable Encryption(You have to select this mode if you need to password protect files from portable devices like SD Memory Card, External Hard Drive, USB Flash Drive and Pen Drive

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Hoe verwijder je Folder Lock? Gewoon door te wissen? Want feitelijk moet je hem netjes deinstalleren.
Dat kan dus zonder master password schijnt het, ik vond dit op youtube, al geprobeerd?

Daarin zie je dus ook meteen waar de gegevens van Folder Lock staan, Maar ik zou hem in elk geval eerst uninstallen.
Greetings, Black Tiger.
20
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik maar een ander programma ga gebruiken om mijn administratie (en andere gegevens) te beveiligen.
Met het programma Folder Lock van Amazing-Share krijg je alleen maar problemen voor backup of andere doeleinden , tenminste
als er zich computer problemen voordoen .
Ik raad dit programma aan niemand aan , ik vind het voor mezelf een miskoop.
De service van Amazing-Share is ook waardeloos , of eigenlijk , ze geven helemaal geen service of enige reactie (waardeloos bedrijf).
Nogmaals dank voor uw adviezen.
Met vriendelijke groet,
21
Hallo,
houtmans13 schreef: Ik denk dat ik maar een ander programma ga gebruiken om mijn administratie (en andere gegevens) te beveiligen.

Ik heb altijd TrueCrypt gebruikt om bestanden te versleutelen, dit in combinatie met een plug-in voor KeePass. Helaas krijgt dit programma's geen updates meer. Er is echter wel een alternatief: en dat is VeraCrypt. Zie ook dit artikel van - Laat je niet hack maken - waar dit programma ook wordt geadviseerd.

Wil je het simpeler doen gebruik dan b.v. 7-Zip, hiermee kan je ook heel makkelijk mappen en bestanden beveiligen (encrypten) met een wachtwoord.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Hallo,
Bedankt voor uw advies.
Ik zal de programma's welke je voorstelt eens uitproberen om te bepalen welke het meest geschikt is voor mijn situatie.
Groetjes.
23
Graag gedaan, het fijne van VeraCrypt (voorheen TrueCrypt) is dat je versleutelde bestandscontainers kan aanmaken. Dit programma is wel ietwat complex qua instellingen, maar op de website van ComputerTotaal is onlangs een handig artikel geplaatst. Hierin wordt ook 7-Zip besproken als alternatief voor VeraCrypt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”