Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Nessie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner

Windows sluit niet af

di 15 mei, 2018 16:24:15

Goede middag,

Sinds een aantal weken sluit windows niet meer automatisch af. Ik krijg de volgende melding: Task Host Window. Achtergrond taken worden gestopt via takenhost (\Microsoft\Windows\DeviceDirectoryClient\RegisterUserDevice) en de optie om toch af te sluiten of te annuleren. Ik sluit hem dan toch af. Had ik gister volgens mij ook gedaan maar t kreng heeft de hele nacht en dag aangestaan. 
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
B.v.d. Barbara
Groetjes Barbara

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch

Re: Windows sluit niet af  Onderwerp is opgelost

di 15 mei, 2018 17:48:42

@ Barbara,

Kijk of de oplossing van karelVos jou kan helpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Nessie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner

Re: Windows sluit niet af

di 15 mei, 2018 19:20:14

Goeden avond,

Bedankt voor de snelle reactie.

Het heeft gewerkt. 
Deze optie had ik wel aan gedacht maar dacht dat ik dat al eens eerder uitgeschakeld had.

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch

di 15 mei, 2018 19:58:21

Nessie schreef:
Deze optie had ik wel aan gedacht maar dacht dat ik dat al eens eerder uitgeschakeld had.

Wellicht is die optie weer ingeschakeld door een update of zo iets (???).
Maak handmatig een systeemherstel.
Dank voor de feedback   :good:  & graag gedaan.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

wo 16 mei, 2018 11:44:13

Als aanvulling op wat iEscape schreef:
Twee keer per jaar krijg je een grote update voor Windows 10. Eigenlijk is dat geen update, maar een upgrade: je krijgt een nieuwe versie van Windows 10.
Nadat zo'n nieuwe versie van Windows 10 geïnstalleerd is, zul je sommige zaken na moeten kijken:
1. De functie 'Snel opstarten' is vaak weer ingeschakeld, terwijl je die voorheen toch uitgeschakeld had.
2. De standaard fotoviewer is de app Foto's geworden, terwijl je voorheen een andere had ingesteld.
3. Het kunnen maken van herstelpunten is vaak weer uitgeschakeld, terwijl je die functie (systeembeveiliging) voorheen zelf had ingeschakeld.