Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Back-up probleem

di 10 okt, 2017 17:40:23

Goedemiddag,
Ik heb een Back-up willen maken van mijn bestanden maar kreeg dit niet voor elkaar door het volgende Kladblok-bericht:

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Pictures\Pictures. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Documents\Consumentenbond. Fout: (Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x80070003))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand E:\Piet\bestanden\Documents\Innovatie\Poeppincet. Fout: (Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x80070003))

In Back-up is een probleem opgetreden bij het maken van een back-up van bestand C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem op moet lossen?

Vast bedankt voor uw antwoord.
Laatst gewijzigd door abbs op di 10 okt, 2017 18:38:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De text grootte aangepast dit kwam als schreeuwend over.

 
falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 638
Lid geworden op: za 07 sep, 2013 12:05:59
Kennisniveau: (2) Ervaren

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:08:24

om sneller hulp te krijgen zou het handig zijn te vermelden op welke wijze / met welke software je die backup had willen maken.
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:14:34

Windows 10 maakt (na een upgrade van Windows 7 in 2016) de back-up.
Kan het liggen aan "documents" ipv documenten en "pictures" ipv afbeeldingen?

Als ik handmatig het pad volg met Documenten in plaats van Documents, lukt het zoeken wel.
 
yannickory
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 04 apr, 2014 18:00:35
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64 Bits
AV: Avast 2016
AM: Anti-Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Contacteer:

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:20:57

Pion schreef:
Windows 10 maakt (na een upgrade van Windows 7 in 2016) de back-up.
Kan het liggen aan "documents" ipv documenten en "pictures" ipv afbeeldingen?

Als ik handmatig het pad volg met Documenten in plaats van Documents, lukt het zoeken wel.

U maakt dus gebruik van bestandgeschiedenis bij de instellingen. Normaal zou dit geen probleem mogen geven, heb je de mappen hernoemt ? 
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:38:26

Het bestand E:\Piet\bestanden\Pictures\Pictures heb ik al langer geleden verwijderd dus het lijkt mij logisch dat Back-up dat bestand niet kan vinden (ik ook niet meer trouwens).

De map E:\Piet\bestanden\Documents\Innovatie\Poeppincet heb ik inderdaad hernoemd. Als ik ipv "documents" handmatig "documenten" type en zoek kan ik deze map openen in mijn map documenten.

Op het pad C:Windows|System32\config\systemprofile staat geen "downloads" dus het is ook logisch dat de back-up daar niet verder komt.
 
yannickory
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 04 apr, 2014 18:00:35
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64 Bits
AV: Avast 2016
AM: Anti-Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Contacteer:

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:43:04

Waarschijnelijk maak je dus nog gebruik van de oude versie van windows 7 
Kun je eens kijken bij instellingen => Bijwerken & Beveiliging => en dan backup of er een vinkje staat bij Automatisch backup maken van mijn bestanden
Zoja => je maakt gebruik van backup systeem van windows 10 
Zonee => dan moeten we verder gaan zoeken naar het probleem want dan zit dit wrs nog op het oude systeem  
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 11:49:58

Ik heb Automatische backup maken ingesteld staan. Dus Windows 10.
 
yannickory
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 04 apr, 2014 18:00:35
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64 Bits
AV: Avast 2016
AM: Anti-Malware Bytes
FW: Windows Firewall
Contacteer:

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 12:56:15

Dan is het inderdaad raar, Ik zoek dit verder uit en laat het je zeker weten. Misschien is er in de tussentijd iemand anders die jou verder kan helpen
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 13:12:06

OK ik wacht wel af.
Bedankt voor zover.
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 572
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Back-up probleem

wo 11 okt, 2017 15:59:20

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... reators-up
Zou ander backup software gaan gebruiken, Microsoft adviseert het zelf.
Aomei of Macrium b.v. zijn prima hiervoor.

Overigens zijn die codes van de update sevice.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... 0x80070003
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

do 12 okt, 2017 09:46:35

Hoi Pearl,

Ik ken beide door jou genoemde back-up software programma's niet.
Daarom kan ik ook niet bepalen of ik voor Aomei of Macrium moet kiezen.
Heb jij goede ervaringen met een van de twee programma's?

Jouw verwijzing naar https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... 0x80070003
betreft alleen "update-service". Kan ik hier ook wat mee met mijn back-up logboek waar staat 0x80070002 en 0x80070003?

Ik heb zeer weinig verstand van het oplossen van problemen dus ik heb duideljjker aanwijzingen nodig om iets te durven uitvoeren.

Vr. gr.
 
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 572
Lid geworden op: di 15 okt, 2013 10:25:41
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Back-up probleem

do 12 okt, 2017 11:12:49

Start de update handmatig en als die klaar is na een reboot weer de back-up proberen.
Wil het nog niet, onderstaande tut uitvoeren, is wel voor W7 maar schijnt ook in W10 te werken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... back-up-fi

En die 2 back-up tools ontlopen elkaar niet veel in de gratis uitvoeringen, Aomei heeft iets meer opties.
Zijn overigens wel meer gratis back-up tools.

 
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
 
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 27 feb, 2015 20:30:32
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Kaspersky free
AM: MalwarebytesAnti-Malware
FW: Windows en router
Contacteer:

Re: Back-up probleem

do 12 okt, 2017 17:25:04

Ik heb goede ervaring met Macrium maar gebruik die alleen voor het maken en terugzetten van images van mijn OS-schijf.Dat lukt in elk geval altijd vlekkeloos.
In de "free" versie kun je echter geen files en folders back-uppen.
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

vr 27 okt, 2017 11:50:07

Sorry voor de late reactie.

Ik heb contact gezocht met een expert (hulp aan huis). Die adviseerde mij om Acronis True Image 2018 te kopen dan kan ik alles back-uppen wat ik wil.
Ik wil daarvan de resultaten afwachten en kom er dan op terug.
 
Pion
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 sep, 2017 18:35:32
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVG Internet Security
AM: MBAM Premium
FW: Windows

Re: Back-up probleem

ma 30 okt, 2017 18:31:53

Geachte helpers,

Het is gelukt! (na een half jaar aanmodderen zonder back-ups te kunnen maken!
Via Acronis True Image 2018 (proefversie 1 maand geldig) verliep de back-up vlekkeloos.
Ik ga het programma binnenkort dus kopen want ik heb er vertrouwen in.
De prijs viel mij nog alleszins mee.
Het probleem kan dus als opgelost worden beschouwd.

Alle programma's op de computer staan nu ook op mijn back-up schijf.

Bedankt voor de diverse tips en
vriendelijke groeten,

Pion.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast