Plaats reactie
1
Dag allemaal,

Ik heb een nieuwe PC en daar moet uiteraard een virusscanner en firewall op komen te staan.
Ik kon er gratis Norman Security Suite 10 PRO ter waarde van € 29.95 bij krijgen maar dat aanbod heb ik afgeslagen en het bedrag in vermindering laten brengen op de factuur.

Ik ben het type dat niet over 1 nacht ijs gaat wil eens weten wat volgens jullie de beste keuze en waarom.

1. Microsoft scoort erg ondermaats met Security Essentials die valt voor mij dan al geheel af.
2. Avast! Free Antivirus en AVG Free 2013 kwam in een recente test van de consumentenbond als beste keuze uit de bus http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... &prijsTot=" onclick="window.open(this.href);return false;
3. De beste betaalde virusscanner volgens de consumentenbond is G Data en Bitdefender komt ook erg goed uit de test.
4. Het maakt mij niet uit of het een betaalde virusscanner of gratis virusscanner is kwaliteit mag best betaald worden.

Bijkomend moet ik wel even aangeven dat ik eerder Norton heb gebruikt maar wegens de onoverzichtelijk instellingen heb ik deze licentie stop gezet en zover ik weet is dit er met de 2013 versie niet echt beter op geworden.

Dan nog de vraag welke firewall installeer ik het beste?

Vriendelijke groetjes,

Sonja
4
Avast is zeker geen slechte virusscanner en hoort als gratis versie echt wel bij de top. Wat ik alleen wel jammer vind, is dat er steeds meer opdrigerige hulpmiddelen bijgeleverd worden als toolbars, browser add-ons en dingen zoals een GrimeFighter die voor onnodige meldingen zorgen. Dit heeft AVG ook met zijn PC TuneUP en die wil de gebruikers ook alleen maar overhalen om dat programma weer te kopen.

De meest kale virusscanner die het ook goed doet is volgens mij Avira die ook het systeem niet te zwaar belast.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”