Plaats reactie
1
Hallo,

Ik hoop dat ik het goede forum heb maar welke virusscanner is het meest geschikt voor Windows 8.1, mag een betaalde zijn?
En wat ik las is dat in Windows 8.1 al een virusscanner zit wat een uitgebreidere versie van Security Essentials is.

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven.
2
Hallo en welkom op het forum,

In principe zijn alle recente beveiligingspakketten geschikt voor Windows 8.1, wanneer je het systeem gratis wilt beveiligen dan zijn Avira, avast! en AVG prima virusscanners betreffende de basis-beveiliging.
Aanvullend kan je dan een extra malwarescanner installeren zoals bijvoorbeeld Malwarebytes Anti-Malware, de betaalde versie biedt real-time bescherming in aanvulling op de gebruikte virusscanner.

Als alternatief voor de Windows firewall kan je bijvoorbeeld Online Armor van Emsisoft installeren, dit is een zeer geavanceerde firewall die tevens is uitgerust met een HIPS functionaliteit. Dit is de programmabewaking die voorkomt dat er ongevraagd wijzigingen op uw systeem kunnen worden aangebracht.

Wat betreft Windows 8.1 is deze inderdaad standaard uitgerust met Windows Defender wat de opvolger is van Microsoft Security Essentials. Echter qua algehele bescherming schort er nog wel het één en ander aan en diverse testen laten ook zien dat de uiteindelijke geboden bescherming vaak ondermaats is. Wanneer je een ander beveiligingspakket installeert wordt Windows Defender over het algemeen vanzelf uitgeschakeld.

In de categorie betaalde beveiligingssoftware scoren Emsisoft Anti-Malware en Bitdefender Internet Security over het algemeen gezien er goed.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor de utigebreide reactie alvast maar heb nog wel wat vragen.

1. Je noemt drie virusscanners die gratis zijn, Avira, Avast en AVG. Welke van deze drie heeft jouw of iemand anders hier zijn voorkeur?

2. Ik zag op het forum dat de combinatie van Online Armor en Avast als advies is gegeven maar kan deze ook samen met Avira of AVG?

3. Je noemt Emsisoft Anti-Malware en Bitdefender Internet Security bij de betaalde maar geen Norton, McAfee, Kaspersky of andere bekende merken of de betaalde van Avira, Avast en AVG.
4
Hallo,
Johl schreef:Je noemt drie virusscanners die gratis zijn, Avira, Avast en AVG. Welke van deze drie heeft jouw of iemand anders hier zijn voorkeur?
Alle drie zijn het prima pakketten, en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Avira en avast! beide hebben een sterke detectie, echter ligt de uiteindelijke veiligheid natuurlijk bij de eindgebruiker zelf aangezien geen enkel pakket voor de volle 100% bescherming kan bieden. Vandaar dat het combineren van één (gratis) virusscanner met een aanvullende malwarescanner en of een third-party firewall een goede basis is.
Johl schreef:Ik zag op het forum dat de combinatie van Online Armor en Avast als advies is gegeven maar kan deze ook samen met Avira of AVG?
Dit advies is meer een richtlijn, maar Online Armor is ook gewoon prima te gebruiken naast Avira of AVG of andere beveiligingspakketten zolang deze maar geen ingebouwde firewall bezitten.
Johl schreef:Je noemt Emsisoft Anti-Malware en Bitdefender Internet Security bij de betaalde maar geen Norton, McAfee, Kaspersky of andere bekende merken of de betaalde van Avira, Avast en AVG.
McAfee heeft wel de slechtste detectie van de genoemde pakketten, deze zou ik zelf dus zeker nooit aanraden om te gebruiken. Maar door het benoemen van veel verschillende beveiligingspakketten gaat het natuurlijk al snel onoverzichtelijk worden. Vandaar de keuze voor Emsisoft en Bitdefender, maar Kaspersky Internet Security zou ook gewoon een prima keuze zijn net zoals ESET Smart Security of G DATA Internet Security.

Mocht je een bepaalde voorkeur hebben van een pakket kan je deze altijd 30 dagen gratis proberen, bevalt het niet dan kan je altijd verder kijken en zit je niet met een aangekochte licentie van software waarover je niet tevreden bent. De voornaamste reden voor het aanraden van Emsisoft Anti-Malware is de uitstekende detectie, dit pakket maakt namelijk ook gebruik van de antivirusengine van Bitdefender, Zie ook dit artikel met testresultaten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dag Maxstar,

Dank je wel en heb gisteravond wat van de testen bekeken en heb het security-pakket van Bitdefender nu als bescherming en die heeft al een firewall en dat is wel zo makkelijk en hoef ik niet apart het Online Armor te installeren.

Nog even een vraag over de aanvullende scanner van Malwarebytes is dat nog verstandig om er naast te zetten? en dan de gratis of betaalde of zeg jij van alleen met Bitdefender zit je ook goed.
6
Hallo,

Graag gedaan, en Malwarebytes Anti-Malware kan je prima naast Bitdefender Internet Security gebruiken, de gratis versie zal sowieso geen problemen geven aangezien deze geen real-time bescherming biedt.
De betaalde versie biedt echter IP-protection waarbij malafide domeinen en websites preventief geblokkeerd worden, en de malware-exectution prevetion biedt bescherming tegen o.a. zero-day malware die bijvoorbeeld Bitdefender nog niet zou detecteren. Verder heeft MBAM een zeer uitgebreide detectie op zogenaamde PUPs (potentieel ongewenste software).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”