Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere (gratis) virusscanner voor Windows 8.1.
Ik Heb op dit moment AVG Antivirus 2013 gratis geïnstalleerd staan maar voor mijn gevoel is de computer nu een stuk trager geworden, vooral met het aanmelden. (ik gebruik wel een Microsoft account).

Wat is op dit moment de beste gratis antivirusscanner die je voor Windows 8.1 kunt gebruiken?

Nu las ik dat de standaard virusscanner in Windows 8.1 wel goed is maar ook weer niet goed genoeg, hoe zit dat precies en komt het hierdoor dat de computer trager is geworden met AVG erbij?
2
Hallo en welkom op het forum,

Windows Defender is de opvolger van Microsoft Security Essentials in Windows 8, en biedt samen met de Windows firewall en het SmartScreen Filter de basis beveiliging. Echter laten diverse testen zien dat Windows Defender niet heel erg goed scoort op het detecteren van nieuwe (zero-day) malware, en dat andere gratis virusscanners op dat vlak een stuk beter scoren.

Wat betreft AVG is dit een prima gratis virusscanner, en doordat eigenlijk geen enkele virusscanner het systeem voor de volle 100% beschermen bestaat de "beste virusscanner" ook niet. Maar je schrijft dat je AVG Antivirus 2013 gebruikt, inmiddels is de 2014 versie van AVG al beschikbaar en daarvan heb ik nog geen problemen gehoord met betrekking tot de traagheid van systemen. Wellicht als je update naar de 2014 versie of AVG geheel opnieuw installeert dat de problemen misschien verholpen zijn. Het is namelijk wel zo dat bepaalde verouderde virusscanners na een upgrade van Windows 8 naar Windows 8.1 niet meer soepel functioneren, en ook daarbij kan een nieuwe installatie van het pakket wellicht een oplossing zijn.
Cat schreef:Wat is op dit moment de beste gratis antivirusscanner die je voor Windows 8.1 kunt gebruiken?
avast! en Avira scoren met regelmaat erg goed, en beide gratis virusscanners zou je aan kunnen vullen met bijvoorbeeld de betaalde versie van Malwarebytes Anti-Malware, deze biedt dan immers ook real-time bescherming als aanvulling op bijvoorbeeld avast! of Avira maar kan je ook naast AVG installeren die je nu gebruikt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”